Wie heeft een (vroege) kale man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje13, 15 jul 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Hoelang moet je nog voor de kleine man zich aandiend?
    Ben ook erg benieuwd! Aangezien dit dan ook een mix is van de dunne en dikke haren Haha. Ik heb ook flink veel en dik haar. Beide kanten van mijn familie geen haarverlies. Zelfs opa's door de 90 nog haren... maar bij mijn man dus beide kanten het "monnikkapsel"
     
  2. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ben nu bijna 26 weken. Hopelijk dus nog even. Al gaan we heel blij mogen zijn als ik de 34-35 weken haal. Heb donderdag tot vrijdag al in het zh doorgebracht wegens teveel harde buiken/weeën en medicatie gekregen en nu volledige bedrust.
    Ik zou me er niet te druk om maken. Mijn man nu scheert zich ook al kaal vanaf zen puberteit. Sommige vinden het dus helemaal niet erg
     
  3. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Bedankt voor je reactie!
    Fijn dat je broer dit dus niet van je vader heeft meegekregen!
    Weetje ik vind het bij ouder worden ook echt geen issue maar als je zo jong bent is het toch gewoon kut. Dan hoor je je druk te maken om meisjes en alle jongensdingen. Ik heb gewoon heel de tijd een doemscenario in mijn hoofd en het word een soort obsessieve gedachten. Dat ik hem dit heb "aangedaan".
    Ik ga er ook over praten hoor want ik snap dat het buiten proportie is. Maar ik uit hier mijn hersenspinsels:eek:

    En goed van je dat je het wat betreft je zonen ook kan zien van we zien het wel......
     
    mamameer vindt dit leuk.
  4. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ook al zo jong! Had hij toen ook alleen nog de "haarkrans" over?
    Dat is wat mijn vriend vervelend vind.. hij scheert zijn hoofd Maar die rand (donker haar) blijf je altijd zien. Wat je toch eerder associeert met "oudere" mannen.
    Eens dat er zeker ergere dingen zijn, maar dit heeft me even gegrepen. (Spelen ook andere dingen mee hoor psychisch gezien) maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen :|;)
     
  5. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ah bijzonder zeg dat ze haar haren heeft gedoneerd! En een fijn verhaal om te horen! Je hoort het ook vaker he dat kindjes lang kaal zijn en dan enorm veel haar krijgen. Echter mijn "angst" komt nu voort uit het kaal zijn van zijn vader waar ik nooit écht bij stil heb gestaan voor een eventuele zoon...
    Als zijn vader het niet had, had ik me nu niet zo druk gemaakt om zijn kale koppie
     
  6. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Oh dat is nog even inderdaad! Hoop voor je dat hij lekker blijft zitten en je nog een rustig verloop van de zwangerschap hebt!!
    Akelig van de bedrust maar probeer er het beste van te maken. Lekker netflixen enzo nu mag het Haha.
    Heeft je man ook nog de "haarkrans" over op zijn hoofd? Bij mijn vriend blijf je die dus altijd zijn (donker haar) dat vind hij zelf ook niet prettig.
     
  7. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Ja blijf je idd ook zien maar hij ligt er niet van wakker. Je hebt het zelf niet altijd voor het kiezen hé.
     
  8. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Gelukkig!!
    Nee zeker niet en vind het ook best kwetsend voor hem dat ik hier nu ineens zo erg mee zit. Hij kan er ook niets aan doen. Maar zo voelt het nu gewoon even niet..
     
  9. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Maar hoe oud/jong was je man dan toen hij kaal begon te worden?
     
  10. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn man heeft een vrij donkere huid (voor een blanke) en scheert zijn hoofd en helemaal glad met scheerschuim en scheermes. Je ziet echt geen haar bij hem meer...
    Hij heeft wel een baardje, wat hij heel goed verzorgd.... kan je vriend dat niet nemen en daar plaatsvervangend heel goed voor zorgen?

    Mijn ene zoon werd geboren met een dikke bos zwart haar en de andere heeft heel dun blond haar, totaal verschillend dus, ik zou er niks van durven zeggen of ze kaalheid van hun vader meegekregen hebben.
     
  11. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Toch al wel rond 19 jaar dus heel jong
     
  12. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ja dat scheelt wel! Hoe bruin mijn vriend zn hoofd ook is je blijft die rand zien.
    Hij heeft ook een baardje hoor dat zit wel goed en het staat hem ook wel zijn kale kop. Hij heeft er een hoofd voor.. maar gewoon die rand is echt storend! Als je nou kaal bent maar achterop tot je kruin nog geschoren haar hebt bijv staat toch echt nog anders..
    Grappig dat je zonen zon verschil in haartype hebben.
     
  13. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik ben zelf twee jaar kaal geweest, nu veel haar.
    Mijn kinderen ook alledrie lang kaal. Oudste is jongen en moet elke keer flink uitgedund worden. Dames pas voor eerst naar de kapper zo rond 3 jaar. Is allemaal goed gekomen!
     
  14. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ja mijn man is kaal, had ook altijd flinke inhammen. Ik was altijd bang dat ons kind dat ook zou krijgen, het is gewoon geen gezicht :oops:.
    Ikzelf heb ook fijn haar. Geen land mee te bezeilen als kind en puber. Is ook wel goed gekomen :p.
    Kijk, zoon heeft geen dikke bos, maar wel een flinke dot prachtig haar:D:D
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ja dat is wel heel jong. Mijn broer was iets ouder, 25 ofzo. Niet leuk natuurlijk, maar hij heeft een goeie kop, brede kaaklijn en tegenwoordig ook een aardige baard. Ik vind het hem erg goed staan.

    Maar een vlaskopje op deze leeftijd wil niet zeggen dat het ook later snel verdwenen is. Mijn oudste had ook de eerste 2 jaar nauwelijks (blond) haar en nu (11jaar)is het net een schaap zo dik.
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Het kan ook wel overgaan van vader op zoon. Maar het hóeft niet. Dat was wat ik bedoelde :) je kunt t krijgen of niet. En er zijn ook genoeg kale mannen terwijl hun vader een volle haardos heeft in de kist. Dat bedoel ik met het zegt niks.

    En tuurlijk is het rot als je 16 bent en kaal bent. Maar zo zijn er toch veel meer dingen? Probeer dat iets los te laten Je kan het niet veranderen
     
  17. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Mijn vriend is nog niet kaal maar heeft wel al enorme inhammen die maar groter worden
    Ik haal de tondeuse er tegenwoordig overheen.
    Niks mis met een kale vent hoor ;)
    En hij schaamt zich er ook niet voor, hoort erbij zegt ie ;)

    Op dit moment krijgt ie echte kale plekken willekeurig in zijn haar en baard.
    Daar schaamt ie zich wel voor, maar daarvoor loopt ie inmiddels bij de dermatoloog en dat word onderzocht.
     
  18. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Tja, hoe relativeer je iets? Vooral door het gewoon te doen, denk ik. Je kan toch niet voorspellen hoe het bij je zoontje zal gaan lopen en als hij inderdaad wat vroeger kaal wordt dan is dat toch ook het einde van de wereld niet? Zijn vader (en miljoenen andere mannen) hebben daarmee te maken en leven gewoon gelukkig door. Zoals de 1 het moet doen met flaporen of een grote neus, moet de ander het misschien doen met vroeger kaal worden. We wensen onze kinderen allemaal natuurlijk een in alle opzichten perfect bestaan toe, maar niemand zal ooit helemaal 100 % in alle opzichten tevreden zijn. Dat is ook niet erg. Ik zou me er vooral niet te druk om maken.
     
    Roos12 vindt dit leuk.
  19. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ja precies...
    heeft je broer er veel last van gehad?
    Van wie heeft hij het bij jullie fam geërfd?

    Jaa je hoort het vaker het dat kids lang kaal zijn en ineens een flinke bos. Ik zou het fijn vinden!!! Mensen zijn ook super irritant moeten áltijd opmerkingen maken. Heeft ie nou nog geen haar. Zo jongetje waar zijn jouw krullen. Zooo die lijkt op zijn vader lekker veel haar etc etc....
    in het begin stoorde het me niet hoor maar nu het zo lang duurt die haren word het wel vervelend. Wil je eigenlijk wel iets onaardigs terug zeggen :)
     
  20. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Fijn dat je vriend er geen last van heeft!!
    Het hoort ook bij het ouder worden..
    Die willekeurige plekken heeft ook een naam alopecia nog iets.. vaak kan dat haar wel weer gewoon terug groeien. Snap dat het niet leuk is. Hopelijk gaat het gauw over.
     
    ansje1982 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina