Wie heeft een (vroege) kale man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje13, 15 jul 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Precies zoals je zegt!! maar zo voelt het totaaaaal niet. Het voelt wel als het einde van de wereld.. dus het relativeer knopje is heel erg zoek momenteel...
     
  2. Novi

    Novi Niet meer actief

    Wat onhandig dat je er zoveel last van hebt. Vooral omdat je er totaal geen invloed op hebt en het eigenlijk ook niet belangrijk is. Het is echt een kwestie van afwachten. Mocht hij vroeg kaal worden en hier last van hebben, zijn er tegen die tijd vast wel veel mogelijkheden qua haarimplantatie.
     
  3. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Klopt dat denk de huisarts ook maar het kan ook iets anders zijn. Daarom eerst onderzoeken bij de dermatoloog voordat het een naam krijgt.
    Zeker omdat het er steeds meer worden en de plekken worden steeds groter.
     
  4. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Ik moest hier hard om lachen :D
     
    Lientje13 vindt dit leuk.
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ook :D
     
  6. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik snap je hoor. Het is toch wel een dingetje. Het is deels erfelijk, deels testosteron. Hoe meer testosteron, hoe meer lichaamshaar en hoe sneller je kaal wordt.
    Heeft dus niks met het type haar te maken, dat van je moeder of vader bedoel ik dan.
     
    Lientje13 vindt dit leuk.
  7. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Heel even off topic, sorry Ts, maar gefeliciteerd met jullie kindje! :D
     
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Sorry; echt, ik bedoel het niet om te beledigen, maar ik lees hier dingen van TS als ‘van de leg’, ‘einde van de wereld’, ‘wat ik hem heb aangedaan’ enz.
    Mag ik dit een tikje overdreven vinden? Hij heeft toch geen ziekte of zo? Net als op het weer heb je hier totaal geen invloed op en moet je je erbij neerleggen. En misschien krijgt hij over een poosje wel een flinke bos. Is hij iets later. Mijn man heeft een flinke kale plek op zijn hoofd. Wordt ook steeds groter. Zijn zoons hebben allebei hartstikke dik haar. En ik vind mijn man woest aantrekkelijk. Jij vindt jouw man toch ook een snoepje om te zien? Zo zal er ooit ook iemand naar hem kijken. Ik vind echt dat er ergere dingen op de wereld zijn. Tuurlijk mag je je zo voelen, maar je kunt het ook overdrijven door vooruit te lopen op de toekomst.
     
    Ysabella, Zara75, Novi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Heel eerlijk, ik ben het hier wel mee eens. Ik kan mij ook flink zorgen maken over dingen waar ik geen invloed op heb, je gunt je kinderen een leven zonder hobbels. Maar ik vind deze mate van emotie ook best heftig.
     
    Lientje13 en Iertje81 vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

    Dan zou ik toch proberen het relativeer knopje heel snel te vinden ;)
    Natuurlijk is het hartstikke kut wanneer een jonge gozer al haarverlies heeft en het is ook kut als je kind een kop vol met pukkels heeft en zo zijn er nog meer dingen die je niet tof vindt voor je kinderen maar kom op het is niet levensbedreigend ofzo.
     
    Lientje13 en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Dank. Ik dacht al dat ik de enige was. Ik kan ook een doemdenker zijn hoor, maar hier gingen mijn wenkbrauwen wel even van omhoog. Nou ja; TS geeft zelf al aan dat ze erover moet gaan praten; ik zou dat zeker doen. Wat als de kinderen een keer écht iets hebben?...
     
    Lientje13 vindt dit leuk.
  12. Sneeuwmees

    Sneeuwmees VIP lid

    11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Mijn man is redelijk vroeg kaal geworden. Hij was halverwege de dertig. Hij is zelf met enorm veel haar geboren en heeft tot achter in de 20 ook enorme krullen gehad, tot het langzaam dunner werd). Zijn vader en broer zijn ook vergelijkbaar kaal geworden. In zijn geval gaat het dus niet op dat als je als baby dun of weinig haar hebt dat je dan ook kaal wordt als je ouder wordt. Wij hebben twee zoontjes. Een met dezelfde dikke haarbos als mijn man. Die ging met vijf maanden al naar de kapper. En onze jongste had als baby bijna geen haar. Gezien de geschiedenis, denk ik dus eerder dat onze oudste met het enorm dikke en vele haar, ook op jonge leeftijd kaal zal worden.
     
    Lientje13 vindt dit leuk.
  13. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Man zeer vroeg kaal. Al had hij als kind een enorme bos haar. Onze zoon is als 2 druppels water. Waarschijnlijk ook vroeg kaal.
    Gelukkig maakt het ons niks uit. Mijn man heeft er nooit last van gehad. Haar was geen 'ding/aandachtspunt'.
    Denk hoe meer je ermee bezig bent hoe groter ding het gaat worden en dan juist voor problemen kan zorgen.
    Kijk naar het prachtig persoontje dar je zoon is. Karakter schijnt door. Ook bij kale jongens/mannen.
     
    Lientje13 vindt dit leuk.
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Hij is de enige die zo snel kaal is geworden, mijn vader had op dat moment nog veel meer haar. Maar de mannen in mijn familie zijn wel allemaal kalend op een wat oudere leeftijd (50+)
    Voor zover ik weet heeft hij er weinig last van gehad, even slikken en de tondeuse erover heen, klaar.

    Tja en mensen geven vaak hun bek maar een douw. Mijn dochter is scheel geboren, hoe vaak ik niet de opmerking gehad heb: zo, maar die kijkt wel heel scheel zeg! Zo erg heb ik het nog nooit gezien :rolleyes:
    Het was en is mijn prachtige kind. En ja ik heb ook weleens gezegd: oh, maar daar kunnen ze nog wat aan doen he, kon dat bij jou ook maar. En vaak iets gedacht ala rumag (iets met graf en takkengezicht:p)
    Maar weet je, ze kan zien. Ze kan lopen, ze kan de lessen op het bord volgen, ze kan straks leren autorijden, ze kan haar leven leiden zoals ze wil. Zelf heeft ze er geen last van, en ik dus ook niet :)

    Als je wil relativeren denk ik dat je misschien een aantal topics moet lezen in het babygedeelte? hier, dan is een kaal koppie of schele oogjes hebben ineens niet meer zo erg...
     
    Ysabella en Iertje81 vinden dit leuk.
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Echt vreselijk gewoon. Haar op zn borst is sexy. Maar op zn rug is fugly :p
     
  16. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Het is ook overtrokken mijn heftige reactie, dat weet ik zelf ook. Maar zoals ik eerder aangaf zijn er ook triggers psychisch aan vooraf gegaan waardoor het nu niet helemaal lekker gaat daar boven.

    In de zin van wat als ze écht wat hebben, ik ben hem na de geboorte bijna kwijtgeraakt. Hier heb ik PTSS aan overgehouden en een angststoornis voor bacteriën. Aangezien die in het ziekenhuis hem bijna fataal is geworden. Òveral zijn natuurlijk bacteriën. Ik heb het afgelopen jaar flink moeten knokken om hier mee om te gaan. En heb echt goede stappen gemaakt, van angst voor alles likt hij nu aan winkelwagens ughhhh en mag hij dieren aaien op de kinderboerderij.

    Het kan voor anderen allemaal gek klinken maar voor mij is dit een soort van druppel.
    Waarvan ik bewust ben dat het niet het eind van de wereld is.
    Maar het is iets waar ik he-le-maal geen controle over heb en dat is voor mij super akelig!!

    Ik vind het dan ook fijn wat feedback te ontvangen, van soort gelijke situaties met kale papa's etc. En ook de feedback dat het overdreven etc is is ook van harte welkom.

    Begrijp me niet verkeerd ik hou van mijn kind onvoorwaardelijk. En juist omdat ik hem overal voor wil beschermen speelt dit nu zo op.
     
    EdN vindt dit leuk.
  17. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Knap van je broer! Waar het dan vandaan is gekomen is ook een vraag..
    Ik denk dat als mijn man er ook niet zoveel moeite mee had gehad ik me er minder bewust van zou zijn. Hij draagt nog steeds eigenlijk altijd een pet buitenshuis. In zijn jeugd heeft het hem toch wel erg geremd.

    Pfff ja mensen, ze zeggen inderdaad maar wat en hebben áltijd iets op te merken.
    Ookal is je kindje nog zo mooi ze moeten iets zeggen.. en goed van je dat je eens een sneer terug geeft. Heb het ook al eens gehad hoor het is eens goed. En precies zoals je zegt het kan allemaal veeeele malen erger. Maar mijn hersenen zijn even on hold geslagen en kunnen dat niet meer relativeren.. maar dat komt wel weer goed.
     
  18. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Ik krijg aanstaande vrijdag een operatie waarbij ze m’n oog dat scheel kijkt recht gaan zetten.
    Ik zeg niet dat het bij jouw kindje hoeft hoor, maar het kan natuurlijk wel als je het later wil. Zoals je al zegt; ze kan zien met haar ogen en dat is het belangrijkste! Mijn oog zal over een paar jaar nog een keer geopereerd moeten worden omdat het blind is dus niet meer weet waar hij moet kijken. Maar goed; ook dat is voor mij te relativeren.
     
    Lientje13 vindt dit leuk.
  19. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    Wat een supertoffe reactie van je! Heel knap!
    (Oké, ik klink nu als een juf, maar ik wilde het toch even zeggen).
     
    Ysabella, Lientje13 en Roos12 vinden dit leuk.
  20. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Dank je!
     

Deel Deze Pagina