Wie heeft een wit-leren bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door Smile, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Meiden,

Wij willen graag een nieuwe bank kopen.
    Qua interieur zou een wit leren bank erg mooi staan.
    Maar wit is zo'n besmettelijk kleur.
    Aan de andere kant, als je kiest voor leer, kun je alles er af poetsen.

Wie heeft een wit leren bank en dus ervaring?
    Hoorde laatst dat als je er veel met een spijkerbroek op zit, het wit langzaam blauw kleurt???

Ervaring gezocht dus!!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb wel kenissen met een licht beige bank en die moet vaak schoongemaakt worden ivm inderdaad de blauwe kleur van het afgeven van spijkerbroeken.

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik heb geen wit leren bank, maar wel twee wit leren stoeltjes. En dat kan ik dus niet aanraden...Ik dacht dacht ook; het is leer dus met een stofzuiger en een doekje hou ik dat wel schoon! Nou mooi niet dus. Zowel de zitting (idd door jeans) als de leuningen (door vuil wat kennelijk aan je handen zit) als de onderkant (schoenen, een hondje dat langs loopt...) zijn telkens binnen no time vies. Dan zit er zo'n grijze waas over, echt niet praktisch. En zeker als je kinderen hebt denk ik dat je niet blij gaat zijn. Wat mij betreft dus niet doen!

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

vriendinnen van mij hadden een wit lederenbank, en ze hadden 2 honden, maar wanneer we ook kwamen de bank was wit (was gebroken wit) alleen de katten hadden de bank vernield.

5. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Ook hier een wit leren bank.....al 2jaar en nog steeds wit hoor , je moet alleen wel schoonmaken inderdaad zodra je echt vlekjes ziet maar ik vind het goed te doen. Ik heb spul van de lidl :D speciaal voor leer ..hup op een doekje eroverheen en wit is je bank.

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een wit leren hoekbank

vind het ideaal
    klopt dat als je een spijkerbroek aan hebt de bank beetje blauw wordt maar dat is meer als je zweet of je broek is nat
    maar ook dat poets je er zo af!

7. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik had dan geen wit maar heel licht geel.
    Nooit van mijn leven meer.
    De 1e jaren blijft de bank perfect van kleur, maar op n gegeven moment krijg je t gewoon niet meer schoon, dan kan je dus wekelijks je bank gaan doen.
    En als de bank wat ouder is en van die oppervlakkige beschadigingen gaat vertonen zie je dat meteen bij n lichte bank. En dat wordt dan ook nog eens extra vies omdat t vuil daarin beter hecht en blijft zitten.
    Ik had toch een erg dure bank, van Natuzzi, maar na 8j zag die eruit alsof het er al 20j stond.
    Op de camping staat een heel oud donkergroen leren bankstel en dat ziet er wat vervuiling en beschadigingen betreft beter uit als mijn Natuzzi toen.
    Dus als je van plan bent om redelijk snel een nieuwe te kopen dan doen zou ik zeggen, anders niet.

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hier een gebrokenwitte leren bank en is na 2.5 jaar nog steeds mooi wit hoor!
    Je moet inderdaad opletten voor jeans maar dat moet toch bij elke lichte kleur? (tip: elke jeans voor je hem de 1ste keer wast 1 nacht in azijnwater laten soppen dan geeft ie niet af)
    Maar elke week tijdens het stofvegen ga ik er even over (gewoon met pledge of Riem) e 2x per jaar insmeren en klaar is het :)

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou niet aan een witte bank beginnen!
    Vriendin van mij heeft 1.
    Inderdaad de eerste jaren was het mooi, maar daarna gingen de vlekken er gewoon niet meer uit.

Hier werkt dat echt niet hoor, heb een spijkerbroek van me dochter die na 3x azijnwater en zeker al 12x wassen nog steeds afgeeft ;)

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb nu 3 jaar een witte leren bank, en heb (nog) geen problemen met vlekken/blauwe verkleuringen van spijkerbroeken. Als er eens een vlek op zit kan je dat zo met een doekje wegvegen.
    Ik vind leer alleen niet zo heel gezellig staan. Ik vind het een beetje kil achteraf. Ik zou de volgende keer niet meer voor een leren bank kiezen denk ik.

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Oei, doe je er genoeg azijn in? Want hier werkt het keer op keer... zelfs met de donkere broeken van m'n man...
    Ofweg misschien jeans met andere stof erin die de kleur vasthoudt of zo? ;)

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Heb er wel eens een halve fles azijn in gedaan, hielp ook niks :(
    Het is dat die broek haar echt super mooi zit...anders had ik hem weg gedaan.
    Hij geeft namelijk ook af op haar schoenen en romper.

13. Fayy

Fayy Niet meer actief

wij hebben ook een witte leren bank en gewoon eraf poesten als er wat op zit , kan makkelijk! :)

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    o de bank weer mooi te krijgen moet je em 1x per maand poetsen met volle melk.

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier heb ik mijn zinnen gezet op een wit leren bank, maar twijfelde ook nog gezien de kleur.

Aan de andere kant vond ik pilotenleer ook zo mooi, en dat schijnt helemaal onpraktisch te zijn met kinderen.

En na een jaar of 4/5 ben ik mijn bank toch zat, dus dat hij dan evt. niet helemaal schoon meer zou gaan is niet zo'n drama. In ieder geval allemaal bedankt voor de tips!

16. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Wij hebben nu bijna 2j een bank van pilotenleer en die ziet er nog perfect uit. Geen idee hoe die eruit ziet over 5j, dat is nog even afwachten.

17. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

ik heb een creme leren bank, heb de bank al langer als een jaar en geen problemen,vlekken veeg ik af met "dasty" van de Wibra :D

Deel Deze Pagina