woon je in de Willembarendstraat of op de Willembarendstraat? PFFF kom er niet uit en waarom is het op of in??
oke MAAR als je een apparte straat naam hebt? zoals : morgen. hoe zeg je de dan? want als je "de" er voor zet schrijven ze dat ook
Haha, wij gaan hier, tegen alle regels in, wel altijdd Nijverdal OP. Daar heb ik met mijn schoonvader, die uit een andere plaats komt, ook altijd een "discussie" over (gewoon als gein). Hij vindt het maar raar, je gaat een plaats IN niet OP. Maar goed, iedereen hier in Nijverdal zegt OP. haha Ik woon nu trouwens ook in de plaats waar mijn schoonouders wonen.
marasb idd wij gaan nijverdal op.. en de urkers wonen ook op urk en niet in urk.. tja dat heb je dan zo he
Maar Urk was ook eerst een eiland dus dan is het wel logisch om 'op' te zeggen. Ik denk ook dat de Vlielanders bijv. zeggen dat ze 'op' Vlieland wonen en niet 'in'.
Inderdaad, dan is het weer anders.. Ik vind het ook anders als je straatnaam op 'weg' eindigt.. Je kunt wel IN een straat wonen, maar IN een weg..?
Hihihi, dat is hier ook zo. Als ik naar Stadskanaal geweest ben zeg ik ook "ik ben op Stadskanaal geweest", dat zegt het merendeel van de mensen hier trouwens. Maar het is idd "in".