Pff moet even m'n frustratie kwijt! :x:x:x Ik kwam vanochtend een oude bekende tegen die me feliciteerde. "Gefeliciteerd meid, leuk!" Waarop ik vroeg "Euh, waarmee??" Toen keek ze me vreemd en vertwijfeld aan en liep weg... Dat kan maar 1 ding betekenen toch, als ze geen antwoord geeft? Ze dacht dat ik zwanger was! Gatverdarrie! Dit is al de tweede keer in een paar weken tijd dat iemand denkt dat ik zwanger ben! Daar zijn we hard mee bezig, maar helaas is het nog niet zover. Leuk, als ik straks wel zwanger ben, denken ze zeker dat ik al bijna uitgerekend ben terwijl er nog niets te zien valt van een zwangerschap. Heb de laatste tijd figuurcorrigerende broekjes aan, maar die laat ik voortaan maar uit. Dan zien ze m'n dikke buik maar, maar dan is ie tenminste niet 'strak' door dat broekje, waardoor men dingen kan denken die niet kloppen. Nou moet ik zeggen dat iemand m'n broertje laatst vroeg of ik zwanger was, terwijl ik die mensen niet ken. Die hadden dat gehoord via via... Ik heb iemand die ik niet goed ken wel verteld dat we bezig zijn, omdat zij en haar vriend dat ook waren. Maar blijkbaar heeft die het weer doorverteld en zo wordt het verhaal dat we bezig zijn om zwanger te worden al opgeblazen tot dat ik zwanger ben. Het kan natuurlijk ook dat die oude kennis van vanochtend dat gerucht ook heeft opgevangen ergens... Stiekem hoop ik dat maar!
OWWWWWWWWWWWWWW dit ken ik...!!!!! Ik ben vorige week ook 2x gevraagd of ik zwanger was.. een keer bij die visboer... Die man zei jeetje jij hoeft ook niet lang meer En 3 dagen later mn collega ja jij gaat ook bijna met verlof he Als je zoiets niet zeker weet vraag dan niets
Mensen moeten echt ophouden met dit soort dingen te vragen. Hoe durven ze? Het kan heel kwetsend en pijnlijk zijn. Als je echt zwanger blijkt te zijn, dan komen mensen er toch vanzelf wel achter? En wat lullig van die persoon die dat heeft doorverteld aan een ander. Ik zou haar er toch even over benaderen denk ik, dat je dat niet echt waardeerd dat ze dat heeft doorverteld. Omdat het toch een prive- iets is. Sterkte! Hopelijk is het gauw raak voor jullie.
Ik had het laatst op m,n werk. Een client ging over m,n buik aaien en zei ah echt de laatste loodjes he...ehm hij is al bijna 2 jaar geleden geboren hoor.... *zucht* en bedankt
Nee precies, ik denk zoiets ook wel eens bij iemand maar ik houd wijzelijk m'n mond. Als iemand echt zwanger is en dat wil vertellen, hoor je het wel van diegene zelf toch?! Was al best een beetje bang dat ik, wanneer het wel zover mag komen dat ik zwanger ben, reacties zou krijgen van dat het goed te zien is ofzo. Maar nu ben ik daar nog banger voor geworden. Als ze nu al denken dat ik zwanger ben... Pff. slecht voor m'n gemoedstoestand en vandaag is m'n vruchtbaarste dag, dus moet er geklust worden...
Heel herkenbaar..en ik zeg dan ook nee hoor en gewoon dik:S leuk is het niet.Helemaal niet als je zoals jij graag een kindje wilt. Als ik twijfel bij iemand zeg ik zoiezo zelf niets!
Nou idd dat laatste dat heb ik ook!! Pfff kan me zo kwaad maken om die mensen.. Zeg gewoon lekker niets als je twijfelt :x:x Als ik zwanger ben hoor je het vanzelf wel!
Oh vreselijk, waarom denken mensen nou niet na voordat ze zulke dingen zeggen???? Ik heb het ook regelmatig gehad hoor, en je schaamt je op zo'n moment helemaal dood (bij mij zitten mn vetjes ook echt alleen op mn buik dus mja, dan zie je er snel zwanger uit ja ). Probeer je schouders op te halen en je te concentreren op mensen die wél iets toevoegen in je leven (hoe moeilijk het ook is). ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!!!
Ik vind dat zo erg.. Heb het zelf maar 1 keertje mee gemaakt.. Ik vind het zo belachelijk dat mensen niet eerst even nadenken.. Ik heb een buurvrouw en die kan moeilijk zwanger worden, hebben gekozen na hun eerste kindje om niet voor een tweede te gaan ivm de molen die ze weer in moeten en ze kreeg laatst ook de opmerking, hee je lijkt wel zwanger, Nou ze zakte door de grond.. Ik had echt de neiging om die gene te slaan
Ik ben ook zo bevattelijk voor de dingen die mensen tegen me zeggen... Heb nu echt het gevoel dat ik maar flink moet gaan afvallen, want wil het niet nog een keer meemaken Ik beweeg amper en eet ook niet goed (te weinig en te vette dingen). Weet best dat ik stevig ben, maar heb/had er zelf niet echt problemen mee... Maar misschien dat dit me motiveert gezond en regelmatig te eten en meer te gaan bewegen. Kan iig een poging doen!
Lijkt me inderdaad heel vervelend om dergelijke opmerkingen te krijgen als je probeert zwanger te worden (en onzeker bent over je figuur). Maar kan het niet zo zijn dat de betreffende persoon niet op je buikje doelde toen ze je feliciteerde, maar je ergens anders mee feliciteerde? Of dat ze viavia gehoord had dat je zwanger bent ipv dat jullie voor een kindje gaan? Hoe dan ook....niet leuk voor je Maar misschien kun je het haar eens vragen?
Oh dat is echt heel erg lullig ja... Ik had het vorig jaar... was bloedheet en Louise wilde opgetild worden terwijl we in de bloemist stonden, dus ik zeg nee schatje, mama gaat je nu niet optillen (omdat het veel te warm was dus). Zegt die bloemiste nou zal wel zwaar zijn want ik zie dat de tweede op komst is... eehm nee hoor... ik weet van niks!
Ik snap niet dat mensen het durven te vragen, ik zou het nooit aan iemand vragen als ik het niet zeker wist..
Ik denk dat iedereen wel een keer zo'n stomme fout maakt. Is mij zo'n 16j geleden ook gebeurd. Ik verkocht de wandelwagen, en vrouw komt m ophalen en ik vraag hoe lang ze nog moet. Was ze al bevallen..... Behalve dat dit voor diegene die er zwanger uitziet n heel vervelend iets vind is, is het voor diegene die de opmerking maakt ook erg vervelend. Beide willen dan wel door de grond zakken. Maar goed, je leert er wel van en ik heb dus nooit meer van mn leven zoiets gevraagd als ik niet zeker wist dat die persoon zwanger was. Omgedraaid heb ik t ook meegemaakt. Ook ik zag er nog steeds zwanger uit na de bevallingen, ook toen ze al 1j waren. Heb dus ook vaak die opmerkingen moeten incasseren. Gelukkig ben ik inmiddels iets van 29k afgevallen en zie er niet meer zwanger uit.
Ik heb ook zo'n verhaal Was bij m'n tante op visite en moest vaak naar de wc, komt ze me achterna en vraagt eerst, wil je wat eten? ik, nee hoor (keek ook beetje vreemd, rare vraag) en toen vroeg ze ben je zwanger? euhm nee, als het wel zo was dan krijg je het vanzelf wel te horen en dan nog een opmerking daarna, goh dan is het maar goed dat ik het niet in de groep heb gegooit ik had 2weken daarvoor, waarschijnlijk een vmk gehad, dus kwam nog harder aan (had ze niet kunnen weten)
heel herkenbaar!! Stond laatst bij mn schoonouders in de woonkamer bij de pc te kijken en ja hoor....goh het lijkt wel of je zwanger bent als je zo staat heb je een flinke buik...wacht je tot de 3 maanden met vertellen....hallloooo ik ben niet zwanger!!! pfff echt frustrerend ja.
Even offtopic maar jeetje wat ontzettend knap dat je al zoveel bent afgevallen!! Hoeveel wil je er nog afhebben en hoe heb je dit weten te bereiken?
Oei...best lullig ja. Ik vind ook echt dat mensen eens moeten oppassen met wat ze zeggen. Enne over niet zichtbaar zwanger zijn: het duurt misschien wat langer als je wat meer omvang hebt, maar uiteindelijk ben je echt wel onmiskenbaar zwanger hoor. Kijk maar in mijn albums bij mijn buikengalerij. En ik heb een BMI van meer dan 40, dus ik ben écht niet dun van mezelf!
zo ontzettend mee eens. Het is zo kwetsend voor die persoon. Als die persoon het wil vertellen dan doen ze dat wel. Ook pijnlijk omdat jullie bezig zijn en als iemand het vraagt word je toch weer even eraan herinnert dat je het nog niet bent. idd zou ik die zogenaamde vriendin zeker even aanspreken over het doorvertellen dat is zeker niet netjes.