Ovulatietesten na provera

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hope, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo mieden,

Ik ben over iets aan het nadenken.
    Omdat ik na mijn MK en curettage nu al 10 weken geen ongi heb, ben ik maandag gestart met provera.
    In de hoop dat ik dan wel ongi wordt en dat mijn cyclus zichzelf weer gaat herpakken.
    Nu wil ik eigenlijk nadat ik ( hopelijk) ongi ben geweest starten met ovulatietesten, om zo voor mezelf, maar uiteindelijk ook voor de gyn, erachter te komen of ik een eisprong heb en wanneer.
    Ik ben namelijk van mening, dat als ik b.v. 4 weken lang iedere dag zo`n test doe en er wordt geen LH piek gemeten, dat ik dan ook niet binnen 6 weken weer ongi wordt. Uitgaande van het feit dat je +/- 14 dagen na je eisprong ongi wordt.
    En als ik dan na 4 weken geen positieve test heb gehad, wil ik eigenlijk graag z.s.m. weer naar de gyn, om een echo te maken en te kijken hoe het met m`n eitjes zit.
    Bij de echo van van de week zag hij wel meerdere follikels zitten maar geen die ging rijpen.
    Ik wil namelijk niet weer 10 weken moeten wachten op mijn ongi en eisprong, ik wil namelijk graag weer zsm zwanger raken.
    Ik heb het gevoel dat het steeds moeten wachten, verspilde tijd is.

Wat denken jullie ervan, van die ovulatietesten, is mijn redenatie goed?
    Ik vind het echt vervelend dat mijn hormooncyclus helemaal overhoop ligt.

Sorry als ik iemand hiermee kwets omdat ik eigenlijk "pas" bezig ben.
    Misschien is dit "peanuts" voor sommige van jullie, omdat jullie misschien al veel langer bezig zijn.
    Maar mijn gedachten draaien overuren over wat ik het beste kan doen en pieker me rot over wat de toekomst ons nog gaat brengen.

Voor alle anderen heel veel succes en sterkte met jullie pogingen om zwanger te raken.

Groetjes Hope

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hey Hope,

Is het geen optie om te gaan tempen? Ovutesten kunnen best duur zijn als je er veel nodig hebt.
    Daarbij is een positieve ovutest ook geen garantie dat je daarwerkelijk een eisprong hebt gehad.
    En met tempen kan je zien of je wel een eisprong hebt gehad!

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Heb ik eigenlijk niet aan gedacht aan dat tempen.
    Maar ik werk met onregelmatige diensten, is dit dan wel betrouwbaar?
    Is dat zo, dat je geen garantie hebt op een eisprong als je een positieve test hebt?
    Ik dacht dat dit de ideale manier was om eracter te komen.

Ik denk dat ik maar eesn ga lezen bij het onderwerp temperaturen, kijken of ik daar wat wijzer wordt.
    Bedankt voor je reactie.

4. Essa

Essa Lid

1 jul 2006
    5
    0
    0
    adm. medwerkster
    Veenendaal
    Hoi,

Is het niet vestandiger om op gezette tijden zo'n echo bij de gyn te laten maken. Tempen is inderdaad met onregelmatige diensten geen doen en ook erg onbetrouwbaar. Die ovulatietesten kosten een vermogen als je iedere dag moet testen en mijn ervaring is dat je daar erg wanhopig van wordt. Bovendien kan het ook nog eens zo zijn dat ze niet werken, want bij mij geven ze dus niet aan dat ik een eisprong ga krijgen, terwijl dat via de echo wel te zien is. Zo heb ik één maand mijn eisprong gemist.
    Maar wat is volgens je gyn het beste plan?

Succes ermee

Essa

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik heb niet echt iets afgesproken met mijn gyn.
    Hij verwacht dat mijn cyclus zich wel weer hersteld, maar ik heb daar niet zo`n vertrouwen in.
    Ben de laatste tijd vaak teleurgesteld.
    Ik wilde dat tempen of die ovutesten eigenlijk doen om op tijd aan de bel te trekken als het niet vanzelf op gang komt.
    Stel, ik geef het 6 weken de tijd om weer vanzelf ongi te worden en dat gebeurt niet.
    Dan moet ik dan een afspraak maken, daar gaat misschien weer 2 weken overheen en dan ben ik weer 8, zinloze, weken voorbij.
    Als ik na 4 weken kan aantonen dat niks erop wijst dat mijn cyclus zich herpakt, dan kan ik ook op tijd naar de gyn.

Er wordt namelijk vaak makkelijk gezegd, wacht nog maar even af, en geef de natuur een kans.
    Maar als dat niet gebeurd wil ik wel graag verder geholpen worden, of is dat raar?

Ik hoop dat ik het duidelijk heb opgeschreven wat mijn beweegreden is, met andere woorden: ik ben wanhopig.......( grapje) hahaha.

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hoi Hope,

Ik begrijp heeel goed wat je bedoelt hoor!!
    mijn laatste cyclus met medicatie duurde 8! weken......zo zonde van de tijd,8 weken waar ik zwanger had kunnen zijn....8 verspilde weken,8 weken waar er niks gebeurde en we stil stonden.
    Ik hield ook zelf mijn temp bij op aanraden van de gyn om eisprong te ontdekken en toen ik rond de 30 dagen zat en nog steeds geen verhoging had,toen had ik de gyn weer gebeld en toen werd mijn ongi opgewekt.
    En moest op dag 25 bloed laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad.
    Is dat niks voor jou?

Volgens mij kan je wel tempen hoor als je onregelmatige diensten hebt.
    Volgens mij zijn er wel meer die dat doen ondanks ze dus onregelmatig werken.
    Iemand die ik ken heeft het ook gedaan en zij zag heel duidelijk een verhoging en zag ook wanneer ze weer ongi werd.
    Moet je anders ff een nieuw topic openen met die vraag erin,misschien dat iemand je kan helpen.

Nog even over die ovutesten, dit heb van internet geplukt :

De zogenaamde ovulatietesten die u in de apotheek koopt, testen niet de ovulatie, maar de LH piek. Deze gaat aan de eisprong vooraf. Zonder LH piek is er geen ovulatie, maar een LH piek wil niet altijd zeggen dat er een goede eisprong volgt. De progesteron bepaling zegt iets over de kwaliteit van het gele lichaam, en daarmee wat daaraan vooraf gegaan is, maar dat kan de volgende maand weer anders zijn.

Ik heb dus PCO en geen eisprong uitmezelf,maar uit bloedonderzoeken bleek dat mijn lh te hoog was en mede daardoor geen eisprong kreeg.

7. gigi

gigi Actief lid

Hoi Hope

Ik moest ook gaan tempen van de gyn, ook ik heb onregelmatige diensten, maar die paar uitschieters daar gelaten kunnen ze toch veel herleiden van een BTCurve.

En dat wanhopige, het is gewoon female intuition!!! haha, ik had dat ook, en heb mijn huisarts kunnen overtuigen dat mijn lichaam het zelf gewoon niet doet, en het ook niet gaat doen, en mocht direct naar de fertiliteitsarts!!!
    Ik had al wel 5 maanden ovulatietesten gebruikt, erg duur grapje! (maar kon geen eisprong vinden) en na wat bloedonderzoek bleek geen eisprong te hebben maar wel ongesteld worden. Moet zeggen dat het idd niet fijn is als er voor je gevoel weer 8 weken nutteloos voorbij gaan, bespreek het met je dr. misschien kunnen ze er wat meer vaart achter zetten? alhoewel ze werken natuurlijk volgens protocol! succes :D

8. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    @ Pientje, bedankt voor je reactie.
    Ook dat stukje over die ovulatietesten brengt wat duidelijkheid.
    Misschien is tempen idd nog niet zo`n gek idee.
    En dat bloedprikken is zeker een idee, maar bij mijn vorige afspraak vond hij het nog niet zonvol.
    Maar als ik het gevoel heb dat het te lang gaat duren, ga ik er zeker naar vragen.

@ Gigi, jij ook bedankt voor je reactie.
    Idd female intuition, dat had ik ook toen het misging.
    Ik voelde dat er iets mis was. Maar vaak wordt je dan door de VK of HA afgescheept met de woorden: Als je geen helder rood bloedverlies hebt en geen krampen wijst het niet op een miskraam.
    Ik had dat niet, maar toch ging het mis.
    Maar goed, nu moeten we weer vooruit kijken, al is dat soms wel moeilijk.

Groetjes Hope

9. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Goed idee, ik ben net ongesteld na een kuur provera. Ik heb geen eisprong. Maar ik wil ook wel weten of ik een eisprong heb. Ik ga straks direct maar even naar de winkel een thermometer kopen.

10. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Succes alvast Laurafay.
    Ik hoorde alleen dat het wel even duurt voordat je precies in de gaten hebt wanneer je eisprong hebt, dat je wat ervaring daarin moet krijgen.
    Maar het is het proberen waard, of niet?

Deel Deze Pagina