Hey dames, Wat zouden jullie doen? Hebben jullie in deze positie wel eens gezeten en wat heb je toen gedaan? Ik lees dat het absoluut geen kwaad kan (ligt nog veilig achter schaambot). Ik wil het eigenlijk wel heel graag, veel zin in. Maar goed, als het onveilig is, tsja, dan doe je het niet. Hmmm..nog maar eens over nadenken... Jullie ervaring/tips?
Ben je vaker wezen skiën? Zo ja, dan zou ik het gewoon doen. Met 7 weken zit het inderdaad nog lekker veilig achter het schaambot. Ben je niet vaker geweest, dan zou ik het als ik jou was even met de verloskundige overleggen. Veel plezier!
Ha Anita, Dank voor je reactie. Ik ben op zich wel ervaren skier (al vanaf m'n 4e). Ben niet echt van de enorme risico's nemen, al heb ik wel snelheid. Ik zal denk ik sowieso maar eens met m'n VK overleggen... Jij ook zwanger? Groet!
Ik heb toen ik pas zwanger was van mn dochter ook geskied. Geen probleem hoor, gewoon gaan! Mini is dan nog zo'n mini die gaat daar echt niets va merken! Ik zou alleen de apres ski (met alle drank) even laten
Ik zou het zelf niet doen. Ook al kun je zelf misschien goed skieen, je weet maar nooit wie er tegen je aan zal botsen o.i.d. ALS er dan later iets mis gaat, denk je altijd: "kwam het toch door die val..?" Dat zou ik zelf hebben in ieder geval.
ik zou het zelf ook niet doen... Ik ben ook een ervaren skier, val zelf bijna nooit maar ben zelf wel eens keihard gevallen door een binding die los ging, en toen waren wij ook aan het proberen en moet zeggen dat ik achteraf toch blij was dat ik niet zwanger was. Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker op de piste en als er achteraf iets fout gaat blijf je denk ik altijd met de vraag zitten of het toch niet daardoor komt. En wat is nu 1 keertje overslaan als je er een mooi wondertje voor terug krijgt? groetjes
Ik zou het persoonlijk niet doen, je hebt je eigen kunsten wel in de hand maar die van anderen niet. En ookal zit zo'n kleintje nog heel veilig, je kunt goed lelijk vallen !! Stel (wat niet te hopen is) dat er iets mis gaat dan zou het vervelend zijn als je je af blijft vragen of het door die val kwam en dat je misschien beter niet had kunnen skieen....
hoi met 7 weken zou ik zeker gaan skieen, nog zo klein, en zo veilig in je buik.... maarr goed das mijn mening...
nee ik zou het niet doen. ik ga 2x per jaar skieën al jaren. en wat de andere zeggen je weet wat je zelf kan maar niet wat anderen doen. stel nu dat er toch wat gebeurt dat vergeet jeje zelf nooit. en niet ieder kindje zit dan nog echter het schaambot. mijn baarmoeder zit er ook al boven.
Ik ben zelf twee jaar geleden wezen skieen toen ik ook 7 weken zwanger was. Ik heb toen echt heel rustig aangedaan, alleen maar makkelijke pistes en met rustige snelheid. Ben als soort van toerist de pistes afgezwierd zeg maar En ik heb op veel terrasjes genoten van warme chocolademelk. Maar ik was slechts een lang weekend weg, een hele week zou voor mij te lang geweest zijn voor deze rustige manier van wintersport.
herkenbaar.. had ook al een ski-weekend gepland eind januari, toen nog niet in de wetenschap dat ik dan ca. 12 weken zwanger zou zijn.. dan maar niet skiën! ga wel lekker wandelen en vanaf een terrasje naar de anderen kijken je kunt ook andere leuke dingen doen toch?
Ik zou zeker gaan.. En wel of niet skiën: zelf zou ik het wel doen. Zelf dan wel geen skiër, maar wel fanatieke waterpolospeelster (en daarbij krijg je geregeld weleens een trap o.i.d.). Heb tot 12 weken gewoon wedstrijden en alles gespeeld. Volgens de vk kon dat echt absoluut zonder gevaar voor de baby ivm inderdaad achter het schaambot zitten. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze. Als je bang bent dat er echt wat gebeurt zou ik het skiën laten en wat andere dingen ondernemen.
Gewoon lekker doen hoor, zeker met zoveel ski-ervaring. Zelf heb ik bij mijn vorige zwangerschap ook nog een weekje heerlijk geskied met 3 maanden. Wel heb ik eerst even een dagje geprobeerd met een dagpas, gewoon om te kijken of het goed ging en vooral goed voelde. Daarna voor de rest van de week ook een skipas gekocht. Ik heb niet de moeilijkste pistes opgezocht, maar man wat heerlijk. "Helaas" ben ik deze keer tegen de tijd dat we gaan skien al verder in mijn zwangerschap, gelukkig is er een lekker zwembad bij. Volgend jaar dan maar weer. Enne... gefeliciteerd met je zwangerschap.
Hey allemaal, Dank voor alle reacties! Zo'n beetje 50/50 (ja/nee). Ach ja, ik moet ook zelf de keuze maken . Ik denk er aan toch wel te gaan, heb er zo ontzettend veel zin in. En wel op de rustige modus. Is ook nog eens een keer zo dat we met m'n ouders daar zitten (gedeeltelijk samen). Zij weten nog niet dat ik zwanger ben. Als ik niet ga skien, tsja, dan weet men het direct. Wijntjes/zwitserse kaas etc. etc.: ach ja, die moet ik afslaan, maar goed, daar red ik me wel uit. Dank ook voor de felicitatie. Enne, Flower, ach ja, het is ook wel weer lekker om verder te zijn....Bij mij slechts 4w en 2 dagen, nog zooooooo pril. Ben nog wel een beetje gestresst of het allemaal goed zal gaan, heb in juli een miskraam gehad, dus best spannend. Maar goed...vertrouwen hebben! Fijne dag allemaal en ik zal laten weten hoe het skien is gegaan
precies! gewoon rustig aandoen. Ik ski dan niet maar heb een paard en heb vandaag nog gereden, rustig aan en met beleid. Voel of je lichaam het nog kan en of je er goed bij voelt, dan komt het goed. Veel plezier!!
Ik zou ook gewoon gaan. Je kunt inderdaad vallen en je bezeren, maar het kan voor je kindje geen kwaad. Vanaf het moment dat je zwanger bent, ben je eigenlijk al 'mama' en als mama's nooit zouden mogen skieen omdat er iets kan gebeuren, zou je nog maar heel weinig wel mogen doen. Er kan altijd iets gebeuren. Ik ben zelf voor de allereerste keer gaan skieen toen ik 11 weken zwanger was (1 week). Dus echt TOT 12 weken precies. De reis was al gepland, voordat ik wist dat ik zwanger zou zijn dan. Ondanks dat ik lessen heb genomen en rustig aan heb gedaan ben ik best vaak gevallen (zegmaar een keer of 4 per dag) en een keer of 2 ook best hard (overigens nooit heel hard op mijn buik/schaambot). Heb niet idee gehad dat ik hiermee de kleine heb beschadigd. Zwangerschap is goed verlopen en heb een gezonde zoon. Buitenlucht en beweging helpt trouwens ook goed tegen de misselijkheid! Als je zin hebt zou ik gewoon gaan en rustig aan doen. Groetjes, Jem
Gewoon doen! Ikzelf heb nog nooit zo lekker geskied als die keer dat ik 14 weken zwanger was. Heerlijk de hele dag buiten, in beweging, gezonde berglucht.... Mijn vriendinnen zijn ook allemaal zwanger gaan skiën, ook twee die arts zijn (1 gyn) en die zeggen ook: het zit zo goed ingepakt daarbinnen, kan met de baby echt niet zoveel misgaan hoor. En als die Zwitserse kaas hard is of gekookt, hoef je helemaal niks af te slaan (behalve de wijn dus)
Ik denk ook dat je makkelijk kunt gaan, kindje zit nog zo goed verstopt. Lekker nog even een kans om te genieten voordat dadelijk lichamelijk alles een stukje minder gaat en als je je er niet goed bij zou voelen kun je daar nog altijd andere dingen gaan doen toch.