Nou we hebben een beslissing genomen........ We gaan ervoor! We hebben zelfs al gerageerd op een pup die momenteel in een asiel in Spanje verblijft. Er schijnen alleen nogal wat reacties op haar te zijn dus is het afwachten, maar word het niets dan zoeken we verder. Ook is er bij een fokker hier in de buurt, die ik regelmatig tegen kom bij het uitlaten, een teefje recent gedekt. Dit is ook wel heel aanlokkelijk want dat teefje vind ik erg mooi.... Zijn er ook mensen die mij kunnen adviseren wat betreft de combi teef-teef. Zou het beter zijn een reutje te nemen?
Wij hebben 2 honden en vangen regelmatig hondjes op die dan tijdelijk hier verblijven. Onze eigen honden zijn ook herplaatsers, waarvan 1tje er al was voordat onze zoon er was. Zij zou totaal niet met kinderen kunnen, nou geloof mij, een lievere hond kun je je niet wensen. Natuurlijk laten we ze nooit alleen, maar dat is vanzelfsprekend.
@Kruimel, wij hebben 1 kindje en geen 2. Daarom wil juist nu een 2e pup erbij. Ik denk met 1 kindje nog de tijd te vinden voor de opvoeding, zodra er een 2e kindje komt zou ik er niet meer aan beginnen. Daarom is het voor ons of nu, of pas als de kinderen naar school gaan. Dat het opvoeden van een hond geen simpele taak is dat weet ik want we hebben er immers al 1 opgevoed en hoewel ze niet perfect luistert krijgen wij veel complimenten van onze omgeving. Wat betreft het vaak uitlaten zal mijn man de eerste weken ook regelmatig thuis zijn en behalve dat hebben wij een groenstrook tegenover ons huis waar ik voor de kleine plasjes zo heen kan lopen. Mijn zoontje kan dan eventueel even in de box (ik kan hem dan door het raam nog zien), of als hij tegen die tijd kan lopen gaat ie gewoon even mee. Wat die dingen betreft denk ik dat het wel goed komt. Sinds we bezig zijn met die pup uit Spanje heb ik er ook heel veel zin in gekregen! Word vervolgd.........
Wat spannend voor jullie Wij zijn ook nog steeds dik tevreden dan wij de verwaarloosde dobermann dame een onderdak geboden hebben, het klikt geweldig met onze franse bulldog pup. De rust is nu redelijk wedergekeert in huis en ze liggen nu ook beiden samen op de bank te slapen, heerlijk die twee. Die van mij zijn dus beiden teefjes, de dobermann is gesteriliseerd maar ons fransje nog niet want daar is ze nog te jong voor op dit moment maar het ligt eigenlijk wel in de planning als ze uitgegroeid is. Ik spreek wel uit ervaring dat 2 teefjes weleens niet zo fijn met elkaar op kunnen schieten vooral rond de loopsheidperiode, aangezien 9 van de 10 teefjes tegelijk of vlak na elkaar loops worden zijn ze soms wat chagarijnig naar elkaar toe. Je kunt ook gerust voor een reutje gaan maar neem dan wel voorzorgsmaatregelen, teefje laten helpen of de reu als hij wat ouder is anders heb je straks ongewenst een nestje, maar normaal kunnen reu en teef helemaal goed samen hoor. Ik wens je veel succes met je keuze.
Wij hebben dan geen 2 labaradors gehad, maar wel 2 honden. Ik zou het niet weer doen. Ze kregen steeds ruzie, en we hebben eerst 1 weggedaan omdat hij de postbode lekker vond. En toen Steven te groot werd voor de andere hond (in de hond zijn ogen dan), heeft hij m'n zoon aangevallen, gelukkig is dit goed afgelopen. Toen hebben we de 2e hond meteen weggedaan. Maar hier komt de eerste jaren geen hond weer. Mocht er een komen dan 1, en een pup zodat we hem zelf kunnen opvoeden. Ik zou het dus niet doen. Kind en hond hebben genoeg aan elkaar.
Goed nieuws! We mogen zondag de pup gaan bezoeken en als we het wat vinden gaat ze met ons mee naar huis! Wat haar ras precies is weten ze niet, ze is een vondeling en werd bij een dierenarts achter gelaten om af te laten maken. Gelukkig heeft deze dierenarts dit niet gedaan en de pups naar het asiel gebracht. Via de stichting RDE zijn ze naar NL gekomen. Ze denken dat ze niet zo heel groot word, dus dan hebben we een grote en een middelmatige hond, beiden teefjes. Onze labrador is reeds geholpen en de RDE eist ook dat honden gestereliseerd worden, dus van kribbigheid rond de loopsheid zullen we geen last hebben. Zondag gaan we dus kijken, ik vind het echt heel spannend. Zoon en hondlief gaan ook gelijk mee