Wie heeft er 3 of 4 kinderen kort na elkaar?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door prulletje2, 19 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier 3 kindjes vrij kort op elkaar gekregen. Bewuste keuze om na nummer 1 snel te gaan voor een tweede omdat ik premature ovariƫle insufficientie heb. Mijn oudste was net twee weken 1 jaar toen mijn tweede dochter kwam. Onze jongste (zoontje) was niet gepland en scheelt 15 maanden met de middelste.

Voor ons is het nu wel echt klaar! Ik heb geen easy zwangerschappen gehad en naast fysiek is ook financieel geen ruimte voor een vierde kindje al zouden we dat willen. Maar nummer 3 was al een verrassing (in eerste instantie zelfs een shock), wij zijn compleet.

Ik vind het zwaar met 3 zulke kleintjes en aan de andere kant denk ik wel eens, waar had ik het zo druk mee met 1 of zelfs 2 kindjes. Het klopt wel wat ze zeggen, die overgang naar een 3e is minder groot dan van geen naar 1 of van 1 naar 2 kindjes.

Onze kindjes zijn nu 5 maandjes, 1 jaar en 8 maanden en 2 jaar en 8 maanden. We hebben een Bugaboo Donkey duo, echt elke cent waard! Voor de oudste hebben we er een meerijdplankje bij met zadeltje. Zo kan ik met alledrie tegelijk op pad. We hebben geen nieuwe auto gekocht en ook geen budget voor. Voor nu gaat, als we met zijn vijven op pad gaan, de oudste in groep 1 stoel op de bijrijdersplek, achterin de middelste in groep 1 stoel en de baby in de maxicosie achterin in de midden en dan ik ernaast. Dat kan net. We moeten tzt even gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Want we zullen een tijdje 3 groep 1 stoelen nodig hebben. Ik kan iig sowieso met mijn kids op pad en hoe we dat met zijn vijven gaan doen ... we zullen zien! Misschien kan ik opgevouwen in het midden op de achterbank.

2. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    he je bent er weer! ik was je al kwijt :)
    Zin in een nieuwe start/ naam?

Deel Deze Pagina