Zo, een jongensnaam hebben we! Nu nog een meisjesnaam... pff Lastig. Maar ik ben zo blij dat we het nu al eens zijn over de jongensnaam. Hoe lang hebben jullie erover gedaan om een naam te kiezen?
Wij hadden al namen voor we zwanger werden. Ik had een lijstje gemaakt. Mijn hubbie vindt niet veel mooi en na wegstrepen van alle namen die hij niet mooi vindt, bleven er twee over. Dat zijn dus de twee namen die we nu hebben.
Wij hebben ze sinds 2 weken. De meisjesnaam wisten we al bij mijn vorige zwangerschap, maar ja die ging mis. Maar die naam hebben we toch gehouden. De jongensnaam kostte heel veel meer moeite, maar daar zijn we nu ook uit.
wij zijn er nog niet uit We hebben een lijstje met jongensnamen en 1 met meisjes namen. Voor een meisje heb ik weinig twijfels, voor een jongenttje wel. Ik denk dat als het moment daar is we gaan beslissen. We zullen het zien
Wij wisten het eigenlijk al heel erg snel, ik geloof zo rond de 15 weken. We hebben evengoed wel verder gekeken, want nu kan het nog....maar we zijn tot nu toe nog steeds niets anders tegengekomen. Wat wel balen is...de jongensnaam die wij hebben uitgekozen was begin dit jaar vrij onbekend en nu staat íe sinds kort in de top 20 van Nederland! AAARRRGGGG!!! onuitstaanbaar, dachten we een aparte naam te hebben uitgekozen....maar we houden hem toch, omdat we het echt een hele leuke naam vinden.
wij hadden heel snel al de naam, sinds deze week hebben we ook een tweede naam, dankzij een goede tip van een namensite hier op dit forum enige waar ik nog een beetje mee zit is de naam eindigt op een h en de tweede begint met een a, maar toch als ik het achter mekaar zeg klopt het alsof het zo moet wezen haha, kan ook niet anders het wordt gewoon een jongen hihi (we zullen heel verrast zijn als het een meid wordt, niet telleurgesteld hoor, maar we gaan er al helemaal vanuit dat het een jochie wordt )
de jongensnaam hadden wij bij 12 weken... ik wist pas bij 8 wkn dat ik zwanger was... dus 3 wkn over gedaan... meisjes naam waren we uit na meerdere bezoeken aan verlos... daar hingen allemaal kaarten en me hubby vond daar een leuke naam tussen en die sprak mij ook aan.... was geloof bij 16 wkn.. maar jah het word een jongen dus de meisjesnaam word weer naar de volgende verschoven
Wij zijn er ook nog niet uit, gelukkig nog tijd genoeg om erover na te denken. Ik vind de naam voor een 2e kind sowieso moeilijker (als van hetzelfde geslacht is) want de naam die je voor je 1e hebt gekozen blijft toch het meest bijzonder denk ik..
Wij (lees Mischa) Wilde pas een naam uitkiezen als we het geslacht wisten. Dus na de 20 wkn echo hebben we de naam gezocht en gevonden. Toch voor de zekerheid hebben we ook een meisjesnaam, maar die zullen we niet nodig hebben omdat we "het" in 3d hebben gezien.. Ook het geboortekaartje en zo is echt voor een jongen.... Bij Lisa had ik de jongensnaam al, toen ik nog niet zwanger was (Lars zou het dan zijn) Ik vond die naam altijd al erg mooi en als ik ooit zwanger zou zijn van een zoontje dan zou het Lars worden. We hebben de naam Lisa meteen gekozen toen ik zwanger bleek te zijn. We wisten toen natuurlijk nog niet wat het zou worden, maar de oma van Mischa is vlak daarvoor overleden. Dit was haar roepnaam en hebben haar dus naar de oma van Mischa genoemt. Niet omdat we perse wilden vernoemen, maar omdat ze 5 wkn voor ons trouwen is overleden. Ze was ze er dan toch nog een beetje bij, dmv haar naam.... snappie nog?
wij hadden heel erg moeite met een naam.. in het begin hadden we al snel een meisjes naam, omdat ik er toch vanuit ging dat het een jongen was... deed ik dus ook niet zo moeilijk... jongens naam was heel moeilijk voor mij... toen echter bleek dat het een meisje was, vond ik de naam die we hadden gekozen helemaal niet leuk... en hebben tot ong. 2 weken geleden eindelijk de knoop doorgehakt... en weten we eindelijk wat het gaat worden..
Meisjesnaam hadden we al heel snel. Jongensnaam duurde wat langer. Nu weten we dat het een meisje is en de naam is nog steeds hetzelfde als helemaal in het begin
Meisjesnaam waren we al snel uit, hoorde de naam op tv en dacht zo komt onze dochter te heten haha. Jongensnaam is erg moeilijk, hebben er nu 2...
Wij hadden toen ik geloof ik een week of 8 was de namen. We hadden voor een jongen Luuk bedacht maar nu kunnen we op zoek naar een andere naam want het lijkt wel of dat de afgelopen weken ieder jongentje dat geboren word Luuk heet dus ja op naar een andere naam
We hadden meteen een meisjesnaam,toen bleek dat we een meid kregen was dat ideaal. Jongensnaam hebben we ook,die schoot ons te binnen maar die hebben we dus niet nodig. Mja misschien voor ooit een volgende
wij hebben nu eindelijk (nou ja het durt nog effe voordat de beeb er is) een jongensnaam gevonden. maar ik hou m lekker voor me, want hij komt nog niet voor in Nederland (www.spaarbeleg.nl houdt dit bij) En we willen hem graag origineel houden. meisjesnaam nog niet uit, maar we hebben nog ff.
wij hebben wel al een jongensnaam die het sowieso wordt als we een babyboy krijgen, meisjes namen hebben we al een paar in gedachten maar we weten nog niet zker welke t wordt. btw leuke site van spaarbeleg, onze jongensnaam is het afgelopen jr pas 2 keer gebruikt in nl dus moet kunnen toch