Hoeveel paar schoenen neem jij mee op vakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door debster2009, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij gaan over drie nachten op vakantie en ik ben alle kleding aan het inpakken. Nu ben ik bij de schoenen aangekomen en dat is elk jaar hetzelfde, mijn man vind het echt belachelijk hoeveel schoenen ik mee wil nemen. Nu heb ik een, voor mijn doen, grondige selectie gemaakt en neem ik mee: 2 paar sandaaltjes (wit en camel), 2 paar slippers (gouden en witte havainas) en 3 paar ballerinas (olijfgroen, crème en camel).
    Het is er 30 graden, dus laarsjes en sneakers laat ik thuis en we gaan 2 weken. Ik vind het zo moeilijk, want zou zo nog 6 paar mee willen nenen :) Ik kan nu het gezicht van mijn man al zien als hij vanavond thuis komt. En hij verbiedt het me niet hoor, even voor de duidelijkheid maar ik zie ook in dat ie wel een ietsepietsje gelijk heeft :)
    En dus ben ik heel benieuwd, hoeveel paar schoenen nemen jullie mee op vakantie?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik doe 1 paar ballerina's of sneakers aan, 1paar hakken en 2paar sandaaltjes. (Zomerbestemming en langer als 1 week.)
    Ga ik 1 week neem ik 1 paar sandaaltjes mee.

3. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Haha ik ben van de week 3 nachten weggegaan en had 4 paar schoenen bij ;)

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    3 weken kamperen:

- regenlaarzen
    - doucheslippers
    - ballerina's
    - leren laarsjes

Voor mijn dochter hetzelfde trouwens

Oh en ik zorg dat mijn shirtjes passen op elke broek. Dan is alles wat ik uit mijn tas trek automatisch een goede combi. Hetzelfde doe ik met rokjes.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Net terug van 10 dagen Turkije

Had bij mijn ipanema slippers mijn birkenstocks en ballerina's die ik aanhad in het vliegtuig

Meer dan zat haha

6. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier:
    Teva's (aan onder de reis)
    Slippers
    Gympen
    Bergschoenen

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Normaal gesproken nam ik altijd 1 paar schoenen mee, maar ik ben een keertje op vakantie geweest in een land waarbij mijn zolen er ineens onder vandaan vielen en ik direct nieuwe schoenen moest gaan zoeken en door de binnenstad liep op blote voeten :D

Sindsdien neem ik gewoon 1 paar schoenen mee en 1 paar slippers :)

Ik hou niet van schoenen, ik ben een rare vrouw :p

8. Bri

Bri Niet meer actief

7 paar schoenen vind ik bizar veel! Ook al zijn het vooral slippers en sandaaltjes die weinig plek innemen en licht zijn.

Wat neem ik mee? 1 of 2 paar slippers (kan ook 1 paar slippers en 1 paar sandaaltjes zijn), 1 paar sneakers en 1 paar wat nettere schoenen voor als we echt uit eten gaan. In totaal 4 paar dus. De sneakers heb ik aan als we onderweg zijn (we gaan met de auto), de rest gaat in de koffer.

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Een paar aan en een paar mee. Wat kan de kleur schelen? Sneakers aan en slippers in de koffer.

10. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ligt er aan waar je naar toe gaat en hoe lekker je schoenen zitten.

Wij blijven zelf nu in nederland, dus neem 2 paar birkenstocks mee, 1 paar dichte schoenen (waar ik vrijwel altijd op loop, zitten heerlijk). En nog van die simpele slippers om te douchen ook.

Vorig jaar op vakantie naar Cyprus had ik hetzelfde mee trouwens. (wel andere dichte schoenen, want deze had ik nog niet).

Vind het ook altijd lastig hoor.

11. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Ik vind dat ook altijd zo moeilijk. Ga ook nog eens twee maanden weg in de zomer, dus dat is echt lastig kiezen. Denk dat ik dit jaar ga voor: 1 paar slippers, 1 paar wandelschoenen of sneakers (nog niet over uit :)), 1 paar sandalen. Als ik dan in NL ben koop ik vaak ook nog wel 1 paar. De hoge hakken laat ik al een paar jaar thuis op reis. In de praktijk blijkt dat ik die niet voldoende draag om het de moeite waard te maken om ze mee te nemen.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    - 1 paar slippers
    - 1 paar sneakers
    - 1 paar sleehak
    2 paar pumps (roze en witte)

Dus ook 5 paar :)

13. A2CA

A2CA Niet meer actief

2 paar, 1 paar slippers en 1 paar ballerina's de rest shop ik meestal op vakantie

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het lijkt me erg afhankelijk van waar je naar toe gaat, wat je gaat doen en hoe warm het is.

Waar ga je naartoe?

15. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Moest er stiekem wel om lachen en wat nemen jullie veel schoenen mee zeg. Ik neem mee het paar dat ik aan heb en badslippers voor op het kiezelstrand en dat is het ;).

Misschien wel zo eerlijk om te melden dat ik speciale schoenen heb en maar 1 paar schoenen heb :D.

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh, mijn man staat me ook altijd aan te kijken met een blik van 'moet dat nou?'

Wij gaan meestal naar Frankrijk, camperen, dan heb ik mee;
    Sneakers, birckenstocks aan en nog 1 paar mee, ballerina's en 2 paar slippers.
    Voor de kids
    regenlaarzen, teva's, sneakers, en slippertjes

17. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Hier voor mijzelf ( man neemt hetzelfde mee)

2 paar wandelschoenen
    1 paar slippers
    ( en misschien hardloopschoenen, maar daar ben ik nog niet over uit)

Voor dochter

1 paar laarzen
    1 paar klompjes
    1 paar slippers
    1 paar schoenen

En voor zoon nog geen schoenen. Hij loopt nog niet.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij gaan volgende week, en ik neem voor mezelf mee:
    Birckenstocks
    Slippers
    Sandaaltjes
    Sneakers
    Laarsjes
    En misschien nog mijn ballerina's. Wij zitten trouwens in een vakantie villa in Hongarije.

Voor de kids neem ik sandalen, slippers, crocs en zomerschoenen mee.

19. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voor mezelf: birkenstocks, ballerina's en m'n nike's
    Voor zoon 1: dichte schoenen en crocs
    Voor man: 2 paar schoenen en slippers
    Zoon 2 een paar slofjes voor de frissere dagen

20. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Naar de camping haha. In Italië, dus erg warm, anders had ik ook nog twee paar enkellaarsjes meegenomen :)
    Dacht dat de meeste vrouwen wel zo hopeloos waren als ik, maar jullie houden het heel netjes!! Ik kan echt niet op vakantie zonder matchende schoenen bij m'n outfit haha. Heeft m'n man toch meer gelijk dan ik dacht :)

Deel Deze Pagina