Mijn naam eindigt ook op tje, maar is niet echt een verkleinnaam en heb er als volwassene absoluut geen moeite mee!
Ik vind oude namen als Neeltje of Mijntje heel erg leuk. Mijn vriend helaas niet. Ik ken ook een volwassen Neeltje. Ik denk niet dat zij er moeite mee heeft.
Mm ik ken toch een hoop mensen die nu volwassen totaal geen last/moeite hebben met verklein namen Ik ken een Janneke, die noemt zichzelf ook gewoon zo Een maartje die ook gewoon zo heet, ook een eefje Nog een nicht met best aparte naam, eindigt op een y vind dit ook geen probleem Een Femmy ook dat is geen fem oid En jacky die ook gewoon zo heet Mijn zoontje zal. Mayb later ook miet super blij zijn met zijn naam (hoop natuurlijk van wel en dat ie dr geen probleem van maakt) is geen tje of y. Naam maar kan toch wel als 'kinderlijk' gezien worden Dus ik denk dat het heel verschillend en persoonlijk is!
Mijn vriend noemt me altijd Jantje.. en ik vin t nie erg. Mijn broertje van 19 noemen we allemaal Boyke.. vind ie ook nie erg haha. Als t beesje maar n naam het toch haha
Bij mijn zoon in de klas zit een meisje dat Harrietje heet. Vind het echt zielig. Verkleint zou het nog Harrie zijn of Harriƫt