Hallo allemaal, Afgelopen nacht ben ik met spoed geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hierbij is 1 eierstok verloren gegaan... had al 300 cc bloed in de buikholte. Het is allemaal héél erg snel gegaan aangezien de buikpijn savonds pas begon. Na 1 veeg bloed gelijk naar de huisartsenpost gebeld en opgenomen. En dan toch al een eierstok gesprongen. Ik was 5.1 wk zwanger. Mijn ongi moet zelfs nog komen. Nu ben ik eigenlijk naar ervaringen van meiden die het zelfde hebben (meegemaakt) Zijn er dan evt andere behandelingen mogenlijk? Of moeten we het echt weer maanden zelf proberen? We zijn in totaal al 15 maanden bezig, maand 16 staat nu voor de deur. Maar in het zkh tellen ze de maanden na de laatste zwangerschap... Oftewel... we beginnen bij 0 ?
ach lief, wat ontzettend vreselijk voor je ik wil je dan ook heel veel succes wensen, ik heb er verder geen ervaring mee. maar ik zou juist zeggen dat je nu meer hulp mag krijgen, en zeker!! niet terug bij af moet beginnen. als ziekenhuis dat waagt zou ik onmiddelijk overstappen. ik weet niet of je meteen aan iets radicaals als IVF moet met 1 eierstok, hoewel ik me daar wel iets bij kan voorstellen. tenzij het zaad heel erg goed is, dan wellicht IUI en gokken op de ene stok? nogmaals veel sterkte en liefs
Dank je wel Klingel, Inderdaad denken we aan overstappen naar een kliniek als het ziekenhuis hier ons nog niet verder kan helpen. W.s. gaan we dan naar Geertgen toe. Eerst afwachten wat de gyn te melden heeft 1 maart. Misschien weer een cyclus (of meer) volgen voor mijn rechter eierstok? Hopenlijk doet die het wel. Die zag er iig zeer mooi uit tijdens de operatie zei de andere gyn. Ik heb het woord IVF wel laten vallen, toen mijn mannetje en ik het er over hadden. Al weet ik van een nicht van mij dat dit een lang en zwaar traject is. Mijn mannetje wil iig zijn zwemmers laten controleren. Het is ook zo onduidelijk wat de slagingspercentages zijn met 1 eierstok. In het boek van mvm staat 50% minder kans... de gyn van afgelopen nacht zei dat het geen enkel probleem is. Vandaar dat ik hier vraag naar ervaringen... Ik hoop dat die zich hier melden (ik denk het wel) Liefs Cyntje78
heh lieve meid, vind het zo afschuwelijk voor je pfff Ik heb er ook geen ervaringen mee... Maar ik zou idd naar een ziekenhuis overstappen wat jullie kan helpen. Dikke knuffel xxx
Hoi Elif, Ik heb net iig heel veel positieve verhalen gelezen op het internet. Het schijnt dat de ene eierstok (met eileider) de boel overneemt van de andere zonder eileider. Liefs Cyntje78 Ps; jij ook nog 3 weken! Hoop dat het aanslaat *knuf*
Stel...als mijn ongi start vóór mijn afspraak 1 maart. Zal ik dan een belletje plegen om eerder op gesprek te kunnen komen? Zodat ze misschien meteen de eerste cyclus weer kunnen volgen?
Je kunt ze dan beter ff van te voren bellen om te vragen hoe en wat? Stel dat ze het nu niet op kunnen volgen dat zou een domper zijn!
He meid, Wat afschuwelijk dat je dit hebt moeten mee maken. Daar dus heel veel sterkte voor gewenst. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar vroeg me iets af: is niet 'alleen' je eileider verwijderd maar ook je eierstok of klopt je titel niet helemaal? In geval van 1 eierstok neemt idd vaak de andere eierstok het over, maar of dat ook het geval is met maar 1 eileider weet ik niet. Een vriendin van mij heeft 2 keer de pech gehad en is nu aangewezen op IVF, dus ik weet van dichtbij wat dit met iemand kan doen, daarom nogmaals, veel sterkte gewenst! En hoop voor je dat je snel wat lotgenoten zult vinden.
hoi cyntje ten eerste heel veel sterkte de komende tijd met deze vreselijke ervaring mijn situatie: ik heb sinds 8 jaar maar 1 eierstok , wel om een andere reden dan jij , ik heb endometriose en mijn rechtereierstok was 1 grote cyste geworden. mijn wens om zwanger te raken ontstond in 2007 en jawel met 1 eierstok was ik binnen 3 maanden zwanger mijn tweede zwangerschap binnen 1 maand is ma geworden nu weer zwanger in ronde 5 dus het kan! en inderdaad de overgebleven eierstok neemt het werk over van beide wat is de natuur toch mooi ! en ook als je een eileider mist aan de ene kant en de eierstok aan de andere kant dan werkt het ook nog spinnekop
OEPS.... ik bedoel inderdaad "eileider" ipv eierstok... Nogal een verschil. Mijn linker eileider is verwijderd... eierstok zit er nog (dus maakt wel eitjes aan?)
Pfjoe, gelukkig zeg!! Ja, je eierstok maakt nog wel eitjes aan, maar ze kunnen aan die kant nu niet je baarmoeder inkomen en zullen door je lijf worden opgenomen. Het klopt dat je met 1 eierleider nog best zwanger kunt worden!! Het positieve aan nog wel je eierstok hebben is dat ALS je ooit voor IVF zou gaan, je van 2 eierstokken de eieren kunt oogsten, dus niet alleen van je 'goede kant'. Mijn vriendin met 2 BBZ en dus geen eierleiders meer is onlangs (via IVF) in verwachting geraakt
Hey meis, Als je behoefte hebt aan lotgenoten is er in de vlinderlounge een topic met mensen die allemaal een BBZ hebben meegemaakt. En het klopt idd dat je ene eileider het werk van de andere gaat overnemen. Dit kan wel een paar maanden duren. Meis doe het rustig aan want het is niet niks. Heel veel sterkte kussss
Ja, je eierstok maakt nog wel eitjes aan, maar ze kunnen aan die kant nu niet je baarmoeder inkomen en zullen door je lijf worden opgenomen. dit klopt niet je eileider kan zo draaien , dat als je eitje springt aan de kant waar geen eileider meer zit de andere het kan overnemen spinnekop
Lieverd, Weet niet of je er iets aan hebt, maar de ex van mijn man, die heeft ook 1 eileider minder en die heeft nu 2 kindjes! Is zelfs bij haar huidige vriend onverwacht zwanger geraakt en de tweede is gepland, 2 jaar later gekomen.... Via deze weg ook nog even heel erg veel sterkte meiske.... Liefs
Dank jullie wel lieverds, Ik zal eens kijken bij de vlinderlounche... lijkt me wel iets om bij aan te sluiten. Het is nog zo onwerkelijk allemaal. Natuurlijk omdat mijn ongi nog op gang moet komen... Liefs Cyntje78
Hey Cyntje, ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar heb je verhaal gelezen en wil je héél veel sterkte wensen, wat een k. tijd voor jullie zeg. Pas goed op jezelf, doe rustig aan en bovenstaande verhalen moeten je iig wat moed geven! Alles kan nog. Liefs