Wie heeft er bevallen met ruggenprik en de benen niet gebruikt dus liggend persen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Allereerst, wat ontzettend vervelend allemaal zeg! Ik heb geen ervaring maar ik denk dat ik wel iets zie wat je misschien een beetje kan helpen.

Door de angst die je nu hebt creeër je een self fulfilling prophecy. Je bent zo bang en maakt je nu al zo verschrikkelijk druk dat je misschien daardoor wel weer een minder goede(dan je zou kunnen hebben) bevalling krijgt.

Ik denk dat het slim is om je omgeving zo te vormen dat je vertrouwen in jezelf, je lichaam en in de mensen die je moeten helpen hebt. Als dit zo is, ben ik er van overtuigd dat je een geweldige bevalling kan hebben. En of je dan je benen recht hebt of in je nek, als jij je goed voelt, vol vertrouwen en zelfverzekerd, gaat het echt goed komen hoor!

Misschien is het dan slim om je niet vast te bijten in hoe je je benen moet houden maar in wat jou vertrouwen geeft en wie jou nou goed genoeg kent om je op dat moment te kunnen ondersteunen.
    Denk aan: De fysio bij je bevalling vragen omdat die je mogelijkheden goed kent, een badbevalling(denk wel dat dat zonder verdoving moet maar het water maakt je wel weer gewichtloos, dit kan goed helpen met je zere benen en bekken), een doula, extra kraamzorg die je tijdens je bevalling ondersteunt, bevalplan schrijven en vooraf doornemen met de gyn(jij hebt de touwtjes in handen, het is jóu bevalling!!), zoek je muziekje uit, wat wil je aan etc. En misschien ook wel vooraf hulp zoeken bij een vertrouwenspersoon, haptonoom, therapeut e.d. om je vorige bevalling een plekje te geven en los te kunnen zien van deze bevalling, om de regie zelf weer te krijgen ipv geleid te worden door angst.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, heel veel succes en vergeet niet te genieten van het kleine grote wondertje in je buik!:D

2. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Je hebt gelijk ik maak mij hierover heel erg druk omdat mijn eerste bevalling een trauma was geweest, nu ben ik bang dat ik hetzelfde ga meemaken.

Voor badbevalling heb ik gevraagt en in deze ziekenhuis hebben ze geen bad waar je kan bevallen, dus daarom is dit vervallen ik wil zeker 100% ruggenprik.

Ik ben naar fsyterapie geweest maar dat heeft geen baad voor mij de fsyterapeut heeft gezegd je moet zoveel mogelijk in beweging blijven en dat probeer ik iedere keer.

Nadat ik de forum lees ben ik een beetje gerust gesteld maar soms zit dat bevalling stukje dwars in mijn hoofd omdat ik echt een trauma heb overgehouden van de eerste bevalling.

bedankt voor jullie antwoord, ik ga het zeker weer met de gynecoloog bespreken want dit keer krijg ik eindelijk een vast gynecoloog...

Groetjes,

Orchidee

3. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons ziekenhuis hebben ze ook geen bevalbad, maar ik mag wel mijn eigen bevalbad meenemen, die heb ik gekocht via de waterooievaar (was net iets goedkoper dan huren!), dus als je dat zou willen is dat misschien een optie.

Deel Deze Pagina