Okee er zullen wel al honderden topics over geopend zijn maar ik ben even nieuwsgierig. Wat is het gemiddeld aantal uren wat een kindje slaapt op een dag? Mijn zoon is nu iets jonger dan 4,5 maand en slaapt inprincipe erg goed. Maar soms denk ik wel eens slaapt hij niet te veel? en andere dagen denk ik juist, slaapt hij niet te weinig?
Sep is sinds gisteren 5 maanden. Zijn ritme is als volgt: 7.30 wakker - fles 180/6 9.00-11.00 slapen 11.30 fles 180/6 13.00-15.00 slapen 15.30 fles 180/6 17.00-18.00 slapen 19.30 laatste fles 210/7 en om 20.00 naar bed Sinds een paar dagen zijn we gestart met wat groenten rond 18 uur Dit ritme heeft hij al een maand of anderhalf nu en dit werkt super.
Onze vent is ongeveer 4,5 maand.. 8.00 fles 210/7 9.00-13.00 slapen 13.00 fles 210/7 14.00-18.00 slapen 18.00 fles 210/7 20.30-23.30 slapen 23.30 fles 210/7 0.30-8.00 slapen Soms is hij 's middags wakker en dan krijgt hij rond 16.00 fruithapje, maar meestal slaapt ie.. Hebben een echt slaapkopje..
@Madeliefke: dat is wel een mooi ritme. Zeker dat 2030 uur naar bed. Dan heb je zelf ook de hele avond voor jezelf en kun je optijd naar bed. Mijn kindje krijgt rond half 11 zijn laatste fles ( 5x180/6) @Gerdatjuh: wow jou kindje slaapt idd lekker dan!!!
Zo'n mooi schema hebben wij niet hoor Mijn jongste is ook 4,5 maand en die slaapt meestal 3 a 4 keer overdag nog, meestal 3 kwartier of een uur, soms 2 of 3 uur. 's avonds gaat ze rond 19.00 uur naar bed en 's ochtends slaapt ze meestal tot een uur of 9.00, met de nodige nachtvoedingen tussendoor natuurlijk. Op het moment is ze tussen de slaapjes door meestal 1,5 a 2 uur wakker.
Ik kan nog niet zeggen dat ze al een ritme heeft... Ze drinkt ongeveer om de 4 uur een fles en slaapt meestal een uur of 2 tussen elke fles, soms aan 1 stuk, maar soms ook even 3 kwartier slapen, even wakker en weer even 3 kwartier slapen... Even rekenen: ze komt op 3/4 slaapjes overdag, denk zo'n 5-6 uur. Van 19:00 tot 07:00 slaapt ze ook, met nog een fles rond 23:00.
Euh pfff geen idee? Ze komt om de 2 a 3 uur op het moment....dus zit per etmaal zeker wel op 10 voedingen.
Hoi, Mijn zoontje van ruim 4 maanden heeft het volgende ritme: - 7 uur wakker - borstvoeding - Gelijk weer verder slapen tot 10 uur - 10 uur - borstvoeding - 12 uur tot 2 uur - slapen - 14 uur - borstvoeding - 16 uur tot 18 uur - slapen - 18 uur - borstvoeding - 20 uur - slapen - 22 uur - borstvoeding en gelijk weer verder slapen.
De meeste slapen wel door zo te zien! Maar zie ook dat bij iedereen het slaapritme anders is. geen touw aan vast te knopen dus haha
Danique is bijna 4 maanden en haar schema is nu: 8u: flesje 9-12: slapen 12: flesje 13.30-16.00: slapen 16: flesje 17-18: slapen 18.30: badje 19: flesje en naar bed 23: nachtflesje (drinkt ze slapend op en dan maak ik haar de volgende ochtend om 8u weer wakker!)
Hier een dochter van 4,5 maand. Ze word elke ochtend rond hal7/ 7 uur wakker. 7 uur fles 180/6 8 tot 10 slapen 11 uur fles 180/6 13 tot 15 slapen 15 uur fles 180/6 17:30 fles 120/5 18 uur half uurtje slapen 20 uur 180/6 met rijstebloem slaapt dan de hele nacht door. S'avonds is het hier nog steeds drama, ze wil dan niet slapen, maar is wel heel moe vanaf half 6 blijft ze maar huilen, valt dan even in slaap om daarna weer veel te huilen tot de laatste fles en dan naar bed is ze meteen vertrokken. Maarja voor de rest van de dag huilt ze eigenlijk nooit, ze spaart alles op voor s'avonds
@ Mama Roos: argh ja dat ken ik die huil periode. Dean had het ook rond die tijd. Nu is dat wat minder.. Maar waarom 1 flesje van 120/5 tussendoor? En hoe bevalt de rijstebloem? want ik twijfel daar nog over... Heb wel een proefpakketje staan..
Melovekane: gelukkig herkenbaar die huilperiode. Ik geef 1 kleiner flesje s'avonds omdat ze die zo kort op elkaar wil, en anders drinkt ze de papfles niet goed leeg waardoor ze weer niet doorslaapt. Ze werd elke ochtend om 5 uur wakker voor een fles en sinds de rijstebloem slaapt ze door tot half7/7uur. De meningen zijn hier echter over verdeeld, sommige zeggen dat het de ontlasting harder maakt waardoor ze weer krampjes krijgen, maar dat hier nooit gemerkt. Het heeft verder geen voedingswaardes, maar vult het maagje beter en langer. Ze krijgt naast de rijstebloem verder nog geen bijvoeding. Waarom twijfel je? Hoe oud is je zoontje?
Ik twijfel nog omdat hij toch best wat eczeem heeft. Nu zegt de HA wel dat dat in principe niet uit maakt. maar een kindje van een kennis van mij die mocht echt pas met 6 maanden gaan bijvoeden ivm eczeem. Dus hoor zoveel tegenstrijdige verhalen. Mijn kindje is nu 4,5 maand (vandaag precies 20weken) Dean wordt nu iedere nacht wakker om 3 uur, niet dat hij dan honger heeft. Hij heeft dan even aandacht nodig haha.
Melovekane: volgens mij hoort rijstebloem niet onder bijvoeding hoor, het is meer een toevoeging van een melkfles net als bv joh broodpitmeel. Exceem ja... heeft hij er zelf veel last van? Dan zitten onze kindjes vlak bij elkaar, mijn jongste is van 6 maart. Sinds vandaag 4 flessen van 180/6 dus ben benieuwd of ze vannacht doorslaapt. Oei ja 3 uur is voor jullie niet zo'n handige tijd voor aandacht geven, maar hopelijk is dat van korte duur ...
Dit is ongeveer het schema van mijn zoontje: 7 uur-8 uur wakker en dan ook meteen een fles (180/6) Tussen 9 en 10 uur weer naar bed, de laatste tijd slaapt hij zo'n anderhalf tot 2 uur, eerder was dat telkens maar 3 kwartier 11 uur fles 180/6 Rond een uur of 1 slaapt hij een uurtje 15 uur fles 180/6 daarna valt hij vaak in slaap, ook 3 kwartier-1 uur 17.00 groentehapje 19.00 fles 180/6 20.00 naar bed 23.00 fles 180/6 hiervoor maak ik hem niet wakker, drinkt hij slapend op. Hij heeft een hele tijd doorgeslapen maar de laatste tijd zitten er nachten tussen dat hij wel 5 keer wakker wordt, maar slaapt dan ook weer snel in. De bedtijden wisselen wel erg sterk omdat ik hem pas naar bed breng als hij moe wordt, anders zwerft hij het hele bed door en gaat hij toch niet slapen. Behalve 's avonds, dan is 8 uur ook echt bedtijd
@Mama Roos: ja idd daar heb je helemaal gelijk in! Ik zit er nu dan ook sterk aan te denken om vanavond eens dat proefpakketje te proberen van rijstebloem. Kijken of die dan ook om 3 uur komt haha. Ja van zijn eczeem heeft hij best veel last. Gisteren heeft hij heel zijn armpje open gekrabbeld. Heb van de dokter al spul gehad en daarmee is het al een heel stuk beter! onze kindjes zitten dan zeker dicht bij elkaar haha! Leuk 4 flessen! zo zo... is ze vannacht doorgegaan??? maar krijgt ze dan niet te weinig voeding? Ik vind het echt allemaal zo moeilijk van wat goed is en wat genoeg is enzo hahah Peetje83: ook een mooi schema. Jij doet idd wel al wat groente geven. En pakt hij het goed?
Ja dat gaat best goed. Ben vorige week begonnen ermee. Hij heeft eerst 3 dagen bloemkool gehad, maar dat was toch echt niet lekker, dus dat probeer ik later wel weer een keer. Nu een paar dagen worteltjes en dat gaat er beter in. Ik maak het trouwens zelf en niet uit een potje. hoeveel hij eet komt overeen met een half potje. Vanaf morgen staat courgette op het menu, ben benieuwd wat hij er van vindt, want ik vind het echt vies haha