Ideeën familiedag

Discussie in 'De lounge' gestart door NooNoo, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wie van jullie heeft er nog leuke ideeën voor een familiedag? Het moet enigszins low budget zijn en ook geschikt voor dochter van 1... Ze hoeft natuurlijk niet perse aan een activiteit deel te nemen, maar als ze er dan maar wel bij kan staan in de buggy.
    We hebben al eens zo'n GPS tocht gedaan, boerengolf, varen in Giethoorn, midgetgolf... Als afsluiter is het altijd een bbq, iets anders daarvoor is ook weleens leuk :)

2. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    waar woon je of moeten de actieviteiten plaats nemen?
    om hoeveel personenen gaat t?
    zijn er meer kinderen? of je dochter alleen?

3. tricie83

tricie83 Bekend lid

20 jan 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Wij hadden afgelopen weekend een familieweekend, en mijn schoonouders hadden allerlei kleine spelletjes verzonnen.
    daar wordt dan een competitie van gemaakt.
    Wij waren met 36 personen en er waren 4 groepen gemaakt.
    zo had je bijvoorbeeld een heel leuk spel het wassenbeeldenmuseum.
    groep 1 strijdt tegen groep 2.
    Groep 1 gaat in verschillende posities staan terwijl 2 personen van groep 2 ergens gaan staan waar zij het beiden niet kunnen zien.
    1 van die 2 personen gaat 2 minuten kijken en slaat het beeld op in zijn/haar geheugen.
    Dan keert diegene terug naar persoon 2 en legt uit hoe iedereen staat. Bijv Piet staat met zijn handen in de lucht naast annie en annie staat voorover om haar veters te strikken.
    etc etc.
    In de tussen tijd gaat de groep weer normaal staan.
    dan komt persoon 2 en die gaat iedereen in de juiste positie zetten.
    Bij elke juiste positie krijg je een punt.
    is echt hilarisch om te doen.

zo heb je dus nog meer kleine spelletjes van ongeveer 10 minuten elk, zorg ervoor dat de spelletjes afgewisseld worden met sportieve spellen en denkspellen ( puzzels oid hal je zo van internet af)
    op deze manier heb je ook voor elke leeftijdsgroep wat leuks.
    Einde van de dag worden de punten opgeteld en kan je nog een leuke prijs geven aan de winnaar.
    je bent dan alleen wat geld kwijt voor de prijzen maar dat kan je rond de 10 euro houden.

Veel plezier!!!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Sneeuwpop, Twente it is ;)
    Er zijn meer kinderen ja, dochter is de jongste, dan hebben we er nog eentje van 5, van 7, eentje van 10, twee van 12 en de oudste is 14.
    In totaal zijn we met 20 personen.

Tricie83, leuk die spelletjes! Ik wilde sowieso een kleine activiteit hier organiseren, na het grote gebeuren, maar uitbreiden en het helemaal doen kan dus ook!
    Ik heb zelfs al zitten denken aan klompschilderen hier in de achtertuin, lijkt mij enorm leuk (ik ben wel zo'n knutselmiep) maar of de rest dat ook vindt... :D

5. julia6

julia6 Fanatiek lid

6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet niet waar precies in Twente, en of Arnhem en omstreken dan te ver uit de richting is, maar ik vind het open lucht museum altijd een dikke aanrader, helemaal voor kinderen van die leeftijd. Tja, 1 is een beetje aan de jonge kant, maar wie weet toch leuk. Is natuurlijk wel weer iets heel anders dan wat ik hierboven las, maar het kwam zomaar in me op :)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Leuk, maar 1,5 uur rijden dus iets te ver weg helaas :)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij zijn een keer naar een restaurant geweest waar ze een buffet met moordspel hadden georganiseerd. Iedereen een rol, hoorzittingen en alles. Zo leuk!

Workshop smartlappen zingen lijkt me wel gaaf, klompschilderen zou ik persoonlijk echt niks aan vinden..

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Oh dat moordspel! Dat hebben wij eens gedaan met een personeelsuitje van het werk en was inderdaad heel erg leuk! Ga er volgende week gelijk achteraan, eens kijken wat dat kost.

Smartlappen zingen vind ik dan weer niks, zoveel mensen zoveel meningen hè :) Ook altijd wel lastig met dat soort dagen.

Deel Deze Pagina