Wie heeft er echt goeie tips

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door trubbel, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Ik ben nu 32 weken zwanger en slaap zoooo slecht ben echt kei moe maar kan niet in slaap komen. Word er stapel gek van. Warme douche helpt niet, warme melk helpt niet.

2. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik had een voedingskussen waarmee ik sliep. dat ding was mijn grootste vriend geworden in bed hahaha.
    ik lag op mijn zij en mijn buik die legde ik half op dat kussen en dan kreeg die lekker steun en de baby werd er oko rustig van en zo kon ik de laatste weken heerlijk slapen!

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik ken het en weet helaas ook nog niet goed wat ik eraan kan doen. Merk wel dat ik 's avonds geen tv moet kijken/achter de computer moet gaan zitten (bij deze mislukt) en geen afspraken moet hebben, want dan slaap ik sowieso niet. Probeer 's avonds dus lekker rustig aan te doen, zodat je echt ontspannen naar bed gaat.

Na het eten ga ik vaak lekker een boek lezen of gezellig met manlief kletsen, douchen en voor het slapen een beker warme melk. Dan gaat het beter dan anders (slaap ik vrij snel in, maar wordt helaas toch nog vaak wakker voor een paar uur).

4. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik heb ooit een cursus zelf-hypnose gedaan. Het was eigenlijk voor het opvangen van de weeen, maar het werkt ook erg goed om in slaap te komen!

5. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    voedingskussen ligt bij mij tussen me benen ivm bekken. Heb ook al met meer kussens om me heen e.d geprobeerd maar werkt ook niet..

6. Ollebolle

Ollebolle Actief lid

4 jan 2010
    421
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan ook wel wat tips gebruiken, lag vannacht van 2 tot 5 wakker..

7. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Ik heb het zelfde probleem,de baby is verschikkelijk druk s`nachts en schopt me het hele bed door!!!!hahaha.Maar wel weinig slaap en nog een kereltje van 3,5 jaar.Ik denk maar zo het is voor tijdelijke aard.Dan maar een paar uurtjes eerder naar bed.

8. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Bij mij was de voedingskussen ook mn beste vriend hahaha zonder kon ik niet slapen..
    Maar dat helpt je niet dus? Misschien tv kijken in bed tot je heel erg moe bent of een boek/tijdschrift lezen?
    Vreselijk dat niet kunnen slapen weet er nog alles van haha!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

tja, bekend probleem. ik sliep alleen nog maar na de zw.yoga, zo erg ontspande ik ervan. en verder kun je er toch vooral in meegaan. als je je druk gaat maken wordt het alleen maar nog erger.

10. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Nou, heel herkenbaar, helaas...
    Afgelopen nacht weer om de 2 uur wakker geweest en tegelijkertijd mega pijn in m'n rug, het is echt de hel om niet te kunnen slapen.
    Ik doe alles wat jullie ook doen/deden: warme melk, warme douche, voedingskussen, lezen voor het slapen gaan, maar toch... ik word om de 2 uur wakker van de pijn in m'n rug en weet dan van gekkigheid niet meer hoe ik moet gaan liggen. Heel frustrerend. En als ik dan net een beetje lig, trapt baby me vol in m'n ribben, haha.

Laatst besprak ik het met mijn fysiotherapeute (die zelf ook zwanger is en niet goed kon slapen) en zij zei dat ze - na al het bovenstaande te hebben geprobeerd - heel erg geholpen was met acupunctuur. Sindsdien slaapt ze veel beter. Zelf sta ik daar wat sceptisch tegenover, maar van de andere kant: baat het niet, dan schaadt het niet...?

11. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik lees even mee, want sinds paar weken slaap ik ook mega slecht. Wordt om de paar uur wakker en dan moet ik weer plassen of iets en dan duurt het weer een uur voordat ik in slaap val,

Deel Deze Pagina