Hoe werkt dat allemaal? Ik ben nu 6 weken in verwachting, en heb over drie weken een afspraak met de verloskundige. dan gaat ze vragen stellen, bloedmonster nemen, dat soort dingen. Maar nog geen echo maken. Dat is een aparte afspraak rond 11 weken, en dan komt er een echomeneer met een apparaat naar de praktijk. maar ik begreep van anderen dat je een echo ook ergens anders laten maken kunt. Hoe werkt dat? en wordt een echo die je mij een echobureau laat maken ook vergoed? kan iemand me de gang van zaken schetsen? Ik heb eigenlijk geen vriendinnen in mijn buurt die zwanger zijn (geweest), die wonen verderop. De meiden die vlak bij me wonen leven erg met me mee, maar hebben geen kaas gegeten van bevallen, echo's en dat soort zaken. Ik moet het allemaal alleen (nou goed, met mijn Lief) uitzoeken. Vandaar dat ik op het forum misschien veel "domme" vragen stel...
Als je de echo bij de vk laat maken krijg je dit gewoon vergoed. Als je er zelf voor kiest om naar een echo bureau te gaan en daar een "pret echo"te laten maken dan zul je dat wel zelf moeten betalen. Ik denk dat je voor een gewone echo toch rond de 50 euro moet tellen, maar dat weet ik niet exact. Als je het uit kunt houden zou ik toch gewoon tot 11 weken wachten en die echo bij de vk laten maken.
Ten 1e domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel! Maar ik denk toch dat je tot 11 weken moet wachten op je echo..Ik had ook met 11 weken 1e echo, en ik vond dat ook veel te lang duren.. Maar kun je niet vragen dat je graag eerder een echo wilt, en anders wat eventueel een echo ergens anders kost. Succes
Hoi meiden, Nou, viel dat even mee... Ik mag nu meteen na mijn eerste gesprek door naar het echobureau, want ze kon zich heel goed voorstellen dat ik rond kerst wilde vertellen aan mijn vrienden dat ik zwanger was. Ze was heel aardig en behulpzaam. Jullie ook heel erg bedankt voor jullie antwoord.
Wij hebben de echo's ook bij een echobureau laten maken omdat onze vk het niet doet en kregen ze gewoon vergoed hoor.
Ja maar dat ging wel over een termijn echo geregeld door de vk neem ik aan. Als jij zelf contact opneemt met een bureau dat pretecho's doet omdat jij niet zolang kan wachten zul je dat ook echt zelf moeten betalen. @ Thura. Mooi zo dat je echo eerder is. Veel plezier.