Wie heeft er een autostoel Romer King Plus?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kim11, 7 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik vertrouw de stoel niet. En waarom niet?

Als ik hem in slaapstand zet, en ik wil later mijn kind er uithalen dan klapt die hele stoel gewoon naar voren.

Doe ik nou iets verkeerds, of is er iets mis met de stoel? Dus als ik onderaan dat handvatding open, en ik schuif de stoel naar voren, dan klapt hij dus ook open bij de rugleuning. Dat hoort toch niet zo?..

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij gebruiken hem al bijna 2,5 jaar, maar wat jij beschrijft is bij ons echt nog nooit gebeurd. Je kunt hem alleen ontgrendelen door de grijze palletjes om te zetten en dan moet je de stoel in zitstand hebben staan.

3. MylaJ

MylaJ Actief lid

28 okt 2013
    315
    0
    16
    Nee dat hoort niet. De gordelspanner moet gewoon vast blijven zitten.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, dat dacht ik dus ook.. ik snap er ook niks van. Iemand anders had hem in de auto gezet. Toen wilde ik hem de volgende dag op de andere stoel monteren, en toen kreeg ik m bijna niet open. Met heel veel pijn en moeite uiteindelijk. En nu klapt hij open via de onderkant. En dus niet of nauwelijks? met de zijpalletjes. Zou er iets verkeerd gemonteerd zitten ofzo?

Ik vertrouw hem niet meer, ik ga toch op zoek naar een andere, vind het overigens wel een heel fijn model! Al zit ik wel bijna tegen mijn stuur aan en zoonlief met zn voeten tegen de stoel. (kleine achterbank..)

Ik ben blij dat ik er nu achter ben gekomen, liever nu dan wanneer ik met 120 de file induik.

5. danip

danip Niet meer actief

Wij hebben hem ook, maar dat gebeurt hier ook niet. Klik je hem wel goed in positie als je hem vast zet in de auto? Ik moet hem flink erin knallen zeg maar. Je hoort het dan ook klikken. Dat van jou klopt echt niet hoor, dat is ook niet veilig!

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ja hij klikt vast. En als de stoel in zitstand staan, dan zit hij ook muurvast. Ik heb er vanmiddag aan zitten trekken omdat ik dacht dat hij misschien niet goed vast zat.

7. danip

danip Niet meer actief

Welk deel klapt naar voren eigenlijk? Bedoel je niet dat ie in ligstand gaat? Dus dat het zitvlak naar voren schuift? Of gaat ie met de rugleuning open?

8. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben hem ook, wat jij beschrijft nog niet meegemaakt.

Wij vinden het een erg fijne en veilige stoel.
    Kun je er niet iemand naar laten kijken? Desnoods van de winkel waar je hem gekocht hebt?

9. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Lijkt alsof hij niet goed gemonteerd is in de auto.
    Stoel is een super degelijke dus zou niet meteen een andere gaan zoeken. Ik denk echt dat het aan de bevestiging ligt.

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou hij zit gewoon volgens de bijsluiter in de auto.. riemen staan heel strak.

De stoel gaat wel in ligstand. Maar als ik later dan mijn zoon eruit til, komt die hele rugleuning mee naar voren. (Hij gaat dus open, zodat je de riemen los kan maken van de auto zelf.. Als de stoel in zitpositie zit, dan zit het muurvast..)

Ik wil eigenlijk zo'n achteruit stoeltje, maar dat gaat nooit in mn auto passen. Dit past eigenlijk maar net. De maxi cosi kon ook eigenlijk niet achterin. Ik zit dan bijna tegen mn stuur, en de maxi cosi tegen de rugleuning van de stoel vast.

11. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Als alles goed vast zit zoals t beschreven staat in de gebruiksaanwijzing zou ik terug gaan naar de winkel waar je hem kocht.
    Er is iets niet goed.
    Ik heb er ook een en wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad.

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik herken het niet en zou ermee terug gaan.

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ik heb hem niet uit de winkel, van een vriendin gekregen, zij had hem nieuw gekocht voor haar dochter.

Mjah, die gaat niet zo netjes met haar spullen om. Al ziet de stoel er nog keurig uit.

Misschien loog ze wel en zei ze het alleen omdat ik dat een pre vind.

Ik wil nu gewoon een nieuwe. Maxi cosi heb ik ook een nieuwe romer gekocht, voor de oudste heb ik toen ook een nieuwe gekocht.. Ik vind dat ik me veilig moet voelen, dus wil geen tweedehands zitje meer.

Maar die achteruitstoeltjes zijn A heeeel duur. B het past gewoon niet volgens mij.

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Same here!
    Altijd muurvast.

Overigens.. Waarom zet je hem niet achter de bijrijdersstoel?

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Omdat mijn oudste daar zit :) Dat is zijn plekje, en zijn knieƫn steken net zoveel uit al de stoel uiteindelijk, dus dat helpt niet echt.

Ik heb een citroen C2. Zoooo groot istie nu ook weer niet :)

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nee, ik ken ze....
    Oma heeft er eentje.
    Best knus als zowel dochter als ik mee rijden :)
    Al gaat het beter nu ze in een grotere stoel zit omdat d'r benen nu gewoon naar beneden zitten ipv eerst stuk vooruit.

Trek je wel aan het goede hendeltje?
    Zit alles goed vast?
    Heb het echt nooit gehad.

17. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Wij hebben die, en nog nooit klachten gehad! We hebben bij mn schoonmoeder een maxi cosi auto stoel in de auto gezet en die is veel lastiger met alles..

18. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Even vragen: Gaat de hele rugleuning mee naar voren of alleen het voorste deel? Dus dat deel wat eigenlijk vast moet zitten aan de achterkant?

Het is namelijk zo dat de gordel van de auto niet standaard vast zit, daar zit altijd speling op. Als je zelf in de gordel zit kun je ook nog naar voren buigen. Een autogordel slaat pas vast bij een bepaalde trekkracht. Dus eigenlijk staat een autostoel vrij los op de achterbank, pas als er een botsing is, pakt de gordel en houd hij de autostoel tegen. Snap je wat ik bedoel?

In principe moet alleen het voorste deel niet naar voren kunnen komen als hij in de slaapstand staat. Dat is dan geblokkeerd, dan kun je hem bovenaan met die grijze hendeltjes ook met geen mogelijkheid los maken om de gordel ertussendoor te doen. Ik heb daar in het begin wel mee staan tobben, het duurde even voor ik dat door had. Dan is er bij jou stoel waarschijnlijk toch iets stuk.

Ik zou in elk geval eens met Romer bellen, ik heb zelf 2 kinderen in een romer King gehad en dit nog nooit gehad.

19. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ik herken je verhaal ook niet. Hier een auto-ongeluk gehad (botsing met vrachtwagen) terwijl onze dochter in de Romer King Plus zat. Ik was zeer tevreden over de stoel, en heb na het ongeluk meteen weer een nieuwe gekocht

20. mimi83

mimi83 Niet meer actief

KLinkt alsof iemand me geweld de stoel losgemaakt heeft terwijl hij in ligstand stond en dat gaat niet nl. Hij moet eerst naar zit stand en dan pas kan je hem uit de gordels halen . Dus als je dat met veel geweld doet , dan zou het kunnen zijn dat hij stuk is . al moet je dan echt heeeeel veel kracht zetten, want ik heb ook wel eens gestaan. huh waarom wil hij niet.. en na 3 min. oo ja ligt stand. hihi

Deel Deze Pagina