koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door mamavanRJ, 23 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanRJ

mamavanRJ Lid

23 mei 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo mama's,

ik zit met een vraag:
    ik heb een dochter van 5 maanden en zij heeft ruim de eerste 2 maanden bv gekregen. toen dit niet meer mogelijk was ben ik over gegaan op flesvoeding nutrilon ha dit vanwege een mogelijke koemelkallergie. haar papa heeft dit in zijn 1e jaar gehad en heeft nu nergens last meer van. nu mag ik op advies van het cb overstappen op de standaard omdat zij denkt dat mijn dochter geen allergie heeft voor koemelk omdat ik tijdens de bv zelf wel melkproducten heb gebruikt en als ze wel een allergie zou hebben ze op mijn bv of de ha al had moeten reageren. ook mag ik beginnen met bijvoeden.
    zijn er mensen die dit herkennen? of ervaringen mee?

ik ben erg benieuwd want ik vraag me af hoe groot de kans is dat ze wel op de standaard gaat reageren.

alvast bedankt!!

2. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Als je nu HA geeft, en dat prima gaat, kun je idd proberen over te stappen naar de standaard. Dit kun je opbouwend doen.
    Dus eerst 1 schepje vervangen en zo verder..

HA voeding is de mildste vorm van voeding voor evt allergien.
    Dus t zou goed kunnen dat je kindje idd geen KMA heeft.
    Daar kom je alleen achter door je kindje melkproducten te gaan geven en kijken hoe je kindje daarop reageert.

Nu is t zo dat HA voeding wel koemelkeiwitten bevat, ze zijn alleen wat verknipt zodat het makkelijker te verteren is.

Succes!

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zou het inderdaad doen zoals miekje aangaf, voorzichtig gaan overstappen.

4. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt het altijd proberen om over te stappen op standaard.

Alleen als je dat doet, geef dan nog geen bijvoeding tot je zeker weet dat je kindje geen reactie geeft op standaard. Anders weet je niet of het nu komt van de melk of de bijvoeding, mocht er toch iets gebeuren....;)

5. mamavanRJ

mamavanRJ Lid

23 mei 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor jullie reactie's!

ik ga het proberen en ik hoop dat ze er goed op reageert.
    we zullen het zien...

groetjes!!

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik wilde net zeggen dat ik zou wachten tot ze 6 maanden is...omdat dan de meeste kans is dat het niet meer komt (dacht ik)
    Het zegt ook niet altijd wat dat ze niet op melkproducten reageerde tijdens de BV...want dat doen niet alle kindjes! Voor sommige is het dan toch al ver genoeg voorverteerd zeg maar.
    Het ligt aan de mate van de KMA

Maar je gaat het proberen....heel erg veel succes meid!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat van de bv is inderdaad zo.. onze dochter huilde ´alleen maar´ heel veel, maar had helemaal geen tekenenen als uitslag, eczeem of rare poep of iets.

Alleen toen ze een flesje nutrilon kreeg kreeg ze een anafylactische shock en was ze binnen een kwartier zo opgezwollen dat ze zelfs haar ogen niet meer open kon krijgen en lag ze te rochelen. Bleek ze toch echt wel ernstige kma te hebben!

8. mamavanRJ

mamavanRJ Lid

23 mei 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben vandaag begonnen met het opbouwen van de standaard voeding dus ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. tot nu toe geen rare reactie's hier op maar dat is misschien ook nog een beetje vroeg! gister nog aan m'n schoonmoeder gevraagt hoe het bij mijn vriend was en die had al vanaf dag 1 last. ook tijdens de BV. hij heeft vooral last gehad van een aanhoudende verkoudheid en hij was erg rustig. mijn dochter heeft nog nergens last van gehad en is een erg vrolijke en lieve baby maar goed ieder kind reageert weer anders op kma dus we zullen zien en als het niet goed gaat moeten we maar weer over op iets anders.

groetjes!

9. mamavanRJ

mamavanRJ Lid

23 mei 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo mama's de flesjes met de standaard voeding gaan tot nu toe goed. ze heeft nog geen uitslag eczeem of rare dingen. geeft wel iets vaker een mondje terug maar dat valt zeker nog te over zien. ook nog geen diaree gehad, dr poep is wel geel nu van kleur, voorheen was dat een soort groen....
    dus wie weet valt het allemaal mee met kma. uit mijn omgeving hoor ik dan ook dat mensen die zijn overgestapt hun kindjes dan ook direct uitslag diaree of wat dan ook hadden.
    iemand een idee hoe lang het duurt voor dat ik dan misschien toch nog een gekke reactie kan verwachten???

groetjes!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt m'n dochter bv en ben ik met 8 weken op dieet gegaan (koemelk/ei/sojavrij). Laatst heb ik melk uitgeprobeerd en het duurde 3 dagen voor ze er op reageerde. Het spugen nam steeds meer toe en op dag 3 kwam er ook uitslag bij.
    Hier was haar poep alleen groenig bij krampjes, verder gewoon geel. Maar ze huilde met name veel en flink spugen.

Deel Deze Pagina