Hoe boodschappen doen met baby en peuter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fransa, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fransa

Fransa Niet meer actief

Probleempje; onze jongste is nu net over op zn autostoel en de Maxicosi is dus opgeborgen.
    Alleen loop ik nu tegen het 'probleem' aan dat ik even niet weet hoe ik nu boodschappen moet gaan doen met m'n 2 mannetjes...
    Tot vorige week ging de MaxiCosi in de winkelwagen en mijn oudste zat in het zitje.
    Ik zou natuurlijk met m'n duobuggy kunnen gaan en een mandje meenemen maar dat duwt zo lastig (al uitgeprobeerd) en dan kan ik maar een paar dingetjes meenemen...
    De grote boodschappen haal ik op zaterdagochtend in m'n eentje maar op donderdag haal ik het eten voor de laatste dagen van de week.

En nu zit ik dus te dubben of ik dan mijn oudste maar gewoon in de wagen moet zetten en mn kleine mannetje in het zitje.

Hoe doen jullie dat?

2. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    ik ga met de duobuggy naar de winkels en laat de oudste lopen met een eigen karretje (en als ze niet luisterd moet ze terug in de buggy).
    Je kan de jongste idd ook in het zitje van de winkelwagen laten zitten en de oudste in de kar zelf (of zelf laten meelopen met een karretje) zodat je wat meer boodschappen kan meenemen.

3. Fransa

Fransa Niet meer actief

Dat eigen karretje zou volgens mij hier een supergoede oplossing zijn. Dat zou die oudste helemaal stoer vinden. Alleen hebben ze die hier niet :x

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Oudste in het winkelkarretje, jongste in de draagzak!

5. elles24

elles24 Niet meer actief

sommige supermarkten hebben winkelwagentjes met een soort van maxicosi er op, en het geeft echt niet als zijn beentjes iets uit steken, ze zijn echt handig, succes, voor je het weet lopen ze ha ha

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Kan je je oudste niet aan de hand mee laten lopen en hem opdrachtjes geven: dingen pakken en in de kar stoppen? En als hij weg dreigt te lopen hem in de winkelwagen zetten? Jongste in het zitje? Als je oudste in de wagen zit heb je wel minder plek, maar wellicht net zo veel als dat je er anders een maxi cosi in/op had staan?
    Bij ons zou dit overigens niet werken hoor, ik heb echt een weglopertje, maar omdat je aangeeft dat hij zo'n mini winkelwagentje wel heel leuk zou vinden...??

7. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Ik zette het mandje van de winkel bovenop de kap van de duowagen (toen ik die nog had). Of in de zitting waar anders mijn oudste zat. Vaak ging het toch alleen om fruit, brood en melk etc. De grote boodschappen doe ik ook het liefst 's avonds alleen.

Ik laat de oudste ernaast lopen (of als ze heel vervelend is: gewoon in de kar). De jongste gaat in het zitje. Soms neemt de oudste zo'n trekmandje of kinderkarretje (hier hebben ze ze bij AH en PLUS). Ze helpt altijd met boodschappen zoeken.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik zet het mandje op de kap van de wagen en de zwaardere dingen gaan onderin.

heb het altijd zo gedaan omdat ik geen auto heb en dus alles lopen of op de fiets moet doen.

alyssa loopt gewoon mee of heeft een eigen mandje/ wagentje.

het is de eerste keer wel een uitdaging (meer voor jezelf) maar het is makkelijker dan je verwacht.

liefs doris

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik had meestal een draagdoek maar als ik die niet gebruikte deed ik het zo. Eentje in de kar, eentje in het zitje.

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik deed de jongste altijd in de draagdoek, en oudste in de buggy. Soms nog wel eens.
    Maar nu de jongste goed zit, ga ik de op de fiets (of bij slecht weer met de auto), en gaat ze in het zitje van het karretjes en de oudste loopt mee met of zonder klein karretje.

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    jongste is 15 maanden en de oudste is 2,5 jaar.

Hier gaat onze jongste in het zitje en onze oudste gaat in de wagen. Dit doen we zowel met de grote als de kleine boodschappen, gaat super (al wil onze oudste weleens ergens een hap uit bijten ;)).

En soms pakt onze oudste zo'n kleine winkelwagentje en draag ik onze jongste of hij kruipt ons achterna (dat kruipen laat ik hem alleen in onze plaatselijke winkel doen waar ze ons goed kennen).

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    of de oudste met een eigen karretje, of in de boodschappenkar... en soms mag ze zelf lopen, als ze zich gedraagt ;)

13. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oudste loopt met klein winkelwagentje of mandje, baby zit in kinderwagen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ff offtopic hoor, maar vind je dit niet echt enorm ranzig? Een baby laten kruipen in een supermarkt? Krijg dr echt de kriebels van :)

Deel Deze Pagina