babyvoeding uit pot of zelf maken?

Discussie in 'Voeding' gestart door Appelstroop, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

babyvoeding uit potjes of zelf maken?

1. uit een potje

2. zelf maken

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

ik ben net met groente en fruithapjes begonnen en de potjes bevallen wel qua smaak. om een makkelijk overzicht te krijgen heb ik deze poll gestart.

ik ben inmiddels 3 weken verder met de potjes en heb af en toe ook wat zelf bereid. maar ik vind de potjes wel makkelijk

2. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    bij luca gaf ik ipc altijd vers af en toe een potje bruine bonen, maar over het algemeen lekker vers: gewoon op zondag hele boel porties maken invriezen en zo heb je op paar weken een aardig asotimentje eten. En gezien ze in het begin tocht een aantal dagen hetzelfde " moeten " eten. Bij meya ga ik ala rapley doen, eens kijken hoe dat bevalt. Fruit maakte ik elke dag vers en wat te veel was at ik zelf ook heerlijk!

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb 2 a 3x een potje geprobeerd had die gekregen maar esmee vind ze niet te eten en ik vond zelf maken ook wel leuk om te doen en ik vroor het dan per portie in .
    vaak als ik wat over had kwa groenten en aardappelen van ons dan ging het gelijk in een potje voor esmee voor de volgende dag (ben je nog goedkoper uit dan met een potje)

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier altijd gewoon zelf eten gekookt voor de kleintjes. Gewoon dezelfde groenten als dat wij zelf eten krijgen hun ook. Alleen echt in het begin toen we alleen wat hapjes groente/fruit deden, dan deed ik de ene dag wat meer koken zodat ze daar 2 dagen van konden eten, na 2 dagen maakte ik dan weer dezelfde groenten zodat we het ong 3-4 dagen konden proberen.

Later toen ze meer gingen eten, zijn we gewoon meteen begonnen met mee te laten eten met wat wijzelf aten. Dus ook gewoon pasta's enzo.

Fruit ook altijd vers gegeven. Hier zelfs nog nooit een potje babyvoeding in huis gehaald. Je moet toch zelf koken, dus vind ik dat je net zo goed iets extra's kan koken zodat de kleintjes lekker mee eten :D! Invriezen van fruit en groente hebben wij overigens ook nooit gedaan.

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik heb altijd zelf gekookt voor Fenne... vond ik zo leuk om te doen... inderdaad zoals de anderen ook deden, flink wat porties maken en dan invriezen in van die Avent bekers die ik toch had van de borstvoeding.

En net zoals Sonja heb ik Fenne misschien 2 of 3 keer een potje proberen te geven in het begin, maar ze vond het echt heeeel vies, echt zo'n gek hoofdje trekken en rillingen... dus daarna nooit meer geprobeerd!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik maak alles zelf en heb in de afgelopen 3 maanden nog geen potje aangeraakt. Oja, wel een keertje open gemaakt maar ik vond het zo vies ruiken. Nee, laat het maar lekker mijn eigen brouwsels eten. Tot nu toe gaan ze er met smaak in!

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Kook ook alles zelf. Groenten/aardappel/ei/pasta in een pan water flikkeren en even laten koken en al dan niet beetje fijner maken is bijna net zo veel werk als potje opwarmen...

Gelukkig, want Lena vindt potjes namelijk echt niet te eten. Ze zit meteen met een knalrooie kop met traantjes als ik het haar voorhoud. Het zou wel makkelijk zijn voor een keertje als ze het zou lusten. (maar het is ook echt niet te eten zeg, yuk!)

Edit: niets tegen potjes an sich hoor! :D

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra eet het liefst stukjes die ze zelf vast kan houden á la Rapley, en aangezien er geen potjes met stukken groente etc zijn kook ik zelf. :)

9. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik maakte ze het liefste zelf (hoorde toen dat er veel in gevonden werd zoals een kennisje van mij stukjes glas erin vond :S

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook alles vers! We rapleyen, dus we moeten wel ;). Maar anders zou ik 't ook vers geven, die potjes zijn niet mijn ding.

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier is het precies andersom. Vers vind ze niks ala rapley gaat nog maar dan krijgen we niet echt veel naar binnen. Dus hier krijgt ze eerst altijd een half potje en daarna gaat ze mee aan tafel en mag ze alles van ons proeven.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik maak alles zelf, behalve als ik ergens op bezoek ben of zoals laatst onderweg naar de wintersport. Ik geef nu bijna 2 maanden bijvoeding en ze heeft geloof ik 5 of 6x een potje gehad.
    Ik wil graag dat Danique went aan de echte smaken, zowel geprakt als af en toe een stukje bloemkool etc. En ik wil niet dat hele gladde gepureerde maar (als ik prak) groffer geprakt.

13. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    lang leven de potjes !

tim was een mega slechte eter er vers al helemaal niet !
    nu krijgt hij potje en dan mag hij lekker nog mee smikkelen met ons ...
    maar in het begin was dit de oplossing voor ons

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Alles vers hier. 1 x een potje peer omdat ik tot de ontdekking kwam dat iemand haar banaan gejat had. En 1 x een potje wortel omdat we niks voor dr in huis hadden en zelf vette hap gingen halen (friet tent).
    Peer heeft ze met smaak opgegeten al vond ze het maar vreemd dat t zo dun was...pap van n lepeltje is toch dikker en ging al erg goed. Dit was in eerste instantie een enorm geklieder en geproest. Maar toch tot er een bodempie over was opgegeten wat ze de volgende dag met appel en n beetje liga gehad heeft.
    Verse wortel is al niet dr favo groente ...maar die potjes daar walgt ze al helemaal van :)
    Dus maar geen potjes meer hier.
    Kan sowieso al geen potjes vinden die niet ENORM kleine stukjes of gewoon tot pulp gemalen prutjes hebben :rolleyes:

15. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hier beide maar die potjes zijn echt te dun. Wordt altijd een immense zooi *gruwel*

16. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik kook tot nu toe alles vers (zijn zo'n 2 weken bezig geloof ik). Ze eet gewoon dezelfde groente als dat wij eten. Maar omdat zij 2-3 dagen groente eet, kunnen wij de 2de en/of derde dag lekker pasta of rijst eten en heeft zij haar eigen hapje.
    Ik vind de potjes er zo vies uit zien, en ik eet zelf ook geen groente uit pot. Dus waarom zou ik dat geven. Bovendien zit er in de potjes ook vlees, en ik vind dat nog helemaal niet nodig.
    Ook fruit krijgt ze gewoon lekker vers!

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    wij doen nu nog potjes, omdat ik het met de staafmixer echt niet zo fijn krijg. Ook heb ik mega ingeslagen bij een goede aanbieding voor als vers koken er even niet in zit of een staafmixer niet bij de hand is, op vakantie of stroomuitval ofzo, haha. Maar dalijk ga ik dus vers koken, vanaf de 6 maanden.

18. Ik kook alles zelf, omdat ik het belangrijk vind dat hij ons eten lekker vind en niet alleen maar aan potjes gewend is. Ik heb nog geen potje geprobeerd, niet nodig geweest. Ik las namelijk ook op het potje worteltjes dat er maar 69% wortel in zit en de rest is water en rijst. Ik wil nu nog niks gemengd geven, eerst maar eens kijken hoe hij puur alleen op de groente reageert. Het potje lijkt me wel makkelijk als je weg gaat.

19. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik combineer het. Ze krijgt veel zelf gemaakt, maar ook geregeld een potje. Ze vind het lekker dus zie er geen kwaad in. Denk alleen als je kind een hekel aan stukjes heeft je er juist voorzichtig mee moet zijn want met die potjes wennen ze er nooit aan. Ivy eet gelukkig alles, stukjes of geen stukjes.

20. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Ik heb meerdere malen zelf gekookt, maar ons zoontje houdt na een paar hapjes zijn lippen stijf op elkaar... Toen maar eens potjes geprobeerd en daar zit hij van te smullen.
    Dus over het algemeen krijgt hij allen potjes en soms proberen we het weer vers (witlof met appel vind hij nu wel lekker zelfgemaakt).
    Dus meer noodgedwongen potjes, want ik was eigenlijk altijd een voorstander van echt vers. Maar ja....

Deel Deze Pagina