Wij willen binnenkort de tuin flink aanpakken. Nieuwe schutting erom, gras leggen enzo, zodat ze straks een mooi stukje hebben om te spelen. Alleen wat is nou echt leuk? En waar spelen ze nou veel mee? Ik wil heel erg graag een trampoline voor ze en die dan ingraven, maar mijn man zegt dat die kuil steeds met water loopt dan en het heel duur is. Ik vraag me dus ook af wat je er ongeveer kwijt voor bent? Daarnaast hebben jullie foto's van jullie tuin? Ik ben inspiratie het zoeken, maar kan niet veel vinden. Als ik in google het intyp krijg ik echt van die ultra moderne tuinen en hier op ZP kan ik ook niet echt iets vinden. Dus wie wil zijn tuin showen? Alvast bedankt!!
Helemaal niemand? Hoeft niet per se met trampoline hoor, maar gewoon een tuin die ingericht is voor kinderen. Hoop zo ideeën op te doen voor dingen.
Ik zit nu even tussen verhuizingen in in een tijdelijke woning, maar in ons vorige huis hadden we een zandbak, schommels en een houten speelhuisje, werd allemaal vaak mee gespeeld. Zomers zet ik het badje nog neer en dan vind ik de tuin wel vol zat. De zandbak had ik weg gedaan, was gaan scheuren, maar die misten ze toch wel, dus laatst bij de Action maar zo'n goedkope schelp gehaald. Verder hadden we gras, een terras met natuurstenen tegels, buxushagen en wat planten en bloemen. We woonden vlakbij een speeltuintje met een glijbaan enzo, dus vond het niet nodig die in de tuin te zetten.
Ik ben ook wel benieuwd wij gaan dit jaar ook bezig met de tuin. Al is onze zoon nog te klein om dit jaar buiten te spelen wil ook wel ideen opdoen voor de toekomst
Wij gaan dit jaar ook bezig met de tuin, we hebben ook een nieuwe schutting nodig, dit gaat ons al 2700 euro kosten, dus de rest low budget doen...
Ik heb geen foto, maar hier staat een speelhuis met glijbaan en eronder een picnicset. Er staat een schommel met een babyschommel eraan, een gewone schommel en een rekstok met ringen eraan. Dan staan er nog twee duikelstangen op verschillende hoogtes. Er staat een zandbak en sinds vandaag een trampoline met net eromheen. Dan is er nog meer dan genoeg plek voor een zwembadje straks en twee doeltjes voor wat voetbalpret. En....dat vind ik wel genoeg zo...
Ik ben ook net bezig de tuin aan te pakken en als de schutting er staks om staat komt er een zandbak in, een glijbaan en een wip. Ik zit nog na te denken om een schommel aan te schaffen. Dan vind ik het wel mooi geweest, er is dan ook nog ruimte om lekker te fietsen, met zijn accu-auto te rijden of te voetballen en met mooi weer kan er dan nog een lekker zwembad staan.
Hier ook bezig met de tuin kind-proof te maken. We zijn nog niet helemaal klaar (nog even puntjes op de i) maar hier hebben we het achterste terras helemaal voor de kleine gemaakt: (baby)Schommel, zandbakje en met haar verjaardag aankomend weekend krijgt ze een plastic speelhuisje en een glijbaan. Ik wil er ook nog een tafeltje met stoelen of picknick tafel neer zetten en we hebben een trampoline ingegraven. Ik zie de problemen niet die je vriend daarover maakt eigenlijk? Was hier zo af (zal een foto toevoegen van de trampoline). Heb nog geen af-foto. Moeten nog aankleden met plantjes, vissen in de vijver, beetje opruimen, huisje en glijbaan komen het weekend pas en gras is net geverticuteerd dus ziet er wat armoedig uit. Misschien aankomend weekend
Op de eerste foto is de tuin leeggemaakt. De tweede foto staat het speelhuisje. Onder de deksel zit de zandbak. In het huisje staat een keukentje en een tafeltje met twee stoeltjes.
Ik kan je helaas niet helpen. Wij hebben onze tuin juist niet op kinderen ingericht omdat dat maar zo tijdelijk is en we straks (nieuwbouwwijk) een grasveld voor de deur krijgen (geen straat). Sorry...!
Wat een luxe huisje Tamio! Wij hebben maar een redelijk kleine tuin dus ik ga expres geen hele speeltoestellen neerzetten....We zijn nu wel alles aan het opknappen, er komt morgen nieuwe schutting en volgende week wordt er een stukje bestraat. Dan komt achterin een terrasje en op het middendeel kunnen de dames stoepkrijten, met de bal spelen, fietsen of wat dan ook. Voor de speeltoestellen stikt het hier van de speeltuinen dus daar ga ik geen ruimte aan opofferen.
Wij hadden een tuin met grote vijver, wat absoluut kind-onvriendelijk was. Vorig jaar hebben we de hele tuin omgegooid. Helft is gras, een kwart is terras voor ons, en een kwart is speelplek. Op de speelplek hebben we zachte speeltegels gelegd, en daarop staan een speelhuisje (vindt hij superleuk!), zandbak en in straks als het weer mooi weer is zijn waterbaan en zwembadje: Ik weet niet meer precies wat we kwijt waren, maar was zeker niet superduur. Ligt er een beetje aan wat voor tegels je pakt.
Onze tuin is maar 6 bij 6, dus wij hebben het grootste deel betegeld met tegels van 50x50. Gewoon van die helemaal vlakke tegels, zonder facetrandjes, waar dus met fietsjes enzo lekker op te fietsen is. Langs de kant een paar borders, die we opgehoogd hebben, zodat ze niet steeds de plantjes in fietsen. Erg praktisch. Nog een stukje gras, waar het zwembadje zomers kan staan, (op de tegels vind ik zo hard, als ze dan onderuit gaan... ). En dan een klein speeltoestel, (glijbaan met soort van huisje) en een zandbak (schelp). Die kunnen dus ook weer weg als ze zo groot zijn dat ze daar niet meer mee spelen, wil hier vooral geen dingen in de tuin hebben die weer gesloopt moeten worden als ze er te groot voor zijn en/of die een enorme sta-in-de-weg zijn of worden... Heb zo gauw geen foto, zal eens kijken of dat morgen lukt... De tegels hebben we via marktplaats: gratis als we ze zelf uit de tuin trokken daar. Randen van de borders ook via marktplaats. Gras op van die rollen bij het tuincentrum, dat kost niet veel.
Hier heel saai: 2 grote delen gras (net van het weekend nieuw laten leggen), de rest betegeld met mooie grote zwart antraciet tegels. Verder het tuinset, bloemetjesbak op tuintafel en hangplanten met bloemen aan de muur. Normaal ook 2olijfbomen maar die laat ik komende jaren maar weg ivm zoonlief. Kwa speelgoed: -smartrike fiesje -tikes kleine glijbaan -tikes watertafel, piratenversie,
Nog niet zo lang geleden was hier ook een topic over, volgens mij. Weet niet of dat in de lounge was of ergens anders. Stonden ook wat leuke foto 's bij!
Wij hebben een trampoline van 3,66m doorsnede die ingegraven wordt binnenkort,speelhuisje met dubbele schommel en glijbaan is in de maak. Verder staat er in de zomer een groot (4,50m door snede) zwembad met stalen frame voor ons en een klein badje voor de smurf. En de rest blijft vrij zodat de honden ook nog genoeg ruimte hebben en wij ook nog ons terras en een vrij stuk grasveld...