Het zit zo sommige hebben mijn verhaal wel gelezen over werk en wat erover blijft van geld na oppaskosten en de reiskosten. Nou hebben wij het nog eens na laten berekenen en het komt erop neer dat ik zelfs maar 6euro over zal houden per maand. Beetje gekke werk dus! Doe het niet voor het geld, maar om voor 6,00 me kids smorgenvroeg uit bed te moeten halen en snel snel alles, en de reis enz heb ik zoiets van nee voor die 6euro vind ik dat dus niet waard. Dus...............zal ik me baan op moeten zeggen nu is dus mijn vraag Vraag 1 als je nog in je proeftijd zit wat is je opzegtermijn dan? ook gewoon 1 maand zoals normale opzegtermijn of zou dat per direct zijn? Vraag 2 beindiging van contract moet je schriftelijk doorgeven. Hoe maak ik een nette ontslagbrief voor mezelf aan de baas? wie kan mij helpen??
In je proeftijd geldt geen opzegtermijn en mag je in principe zeggen dat je morgen niet meer terugkomt (heb ik ook eens gedaan ) Het is echter wel zo netjes het in goed overleg te doen, dus je kunt gewoon naar je leidinggevende gaan en zeggen dat je ermee wilt stoppen, maar hoe dat het beste te regelen. Misschien dat ze je vragen nog een weekje te blijven of de maand volmaken ofzo, maar misschien vinden ze het ok als je meteen stopt. Gewoon overleggen. Een ontslagbrief is het simpelste wat er is. Zodra je hebt overlegd per wanneer je stopt, maak je een briefje als bijv.: Meer hoeft er eigenlijk niet in. Simpel toch?
in je proeftijd heb je geen uitwerktijd idd maar ik zou het wel netjes regelen mocht je later ooit daar nog soliciteren heb je iig wel netjes afgemeld
Het staat je uiteraard vrij je opzeggingsbrief uit te breiden met toelichting of een bedankje voor de fijne tijd of wat dan ook In mijn voorbeeld noemde ik alleen maar het meest noodzakelijke. Vaak is dat omdat je in een persoonlijk gesprek al hebt aangegeven waarom je weggaat, dus dan hoef je dat in zo'n briefje er niet meer bij te zetten
Nee hoor; daarom is het een proeftijd; puur om te kijken of het bevalt. Zelfs aan het eind van je contract mag je zonder opgaaf van reden gewoon stoppen (uirteraard wel aangeven dan) Daarbij; zelfs al zou je voor eind contract willen stoppen hebben de meeste werkgevers hier geen problemen mee. Werkgevers hebben vaak liever een goed gemotiveerde werknemer.
pff zie er best wel tegenop om dat gesprek aan te gaan. Hij had al moeite gedaan om mij aan te kunnen nemen omdat ze liever een jong iemand wouden (het hoofdkantoor dan) maar hij heeft liever een die wat ouder is omdat je dan niet met school zit. Maar goed hij weet ook dat ik na een baan van 24uur uiteindelijk wil werken omdat dat financieel haalbaar is dus aan de andere kant kan ie ook weten dat het er aan zit te komen. En hij kan me geen 24uur contract geven alleen maar 4uren contract dus ja dan houd het op.
Hoe moet ik mijn proeftijd rekenen dan? Ik sta op contract vanaf 9 oktober ik heb 2maanden proeftijd waneer is mijn proeftijd dan om? 9 december?
Nou ik ben wel gemotiveerd maar het gaat er om dat ik voor 6euro in de maand heel wat op de hals haal voor de kinderen wat eigenlijk niet nodig is. Als ik 24uur contract heb dan is het wel haalbaar dan houden we zeker het een en ander over. Dan is het te doen maar nu met me 4uren contract dus niet helaas....... Ik zou altijd een reden aangeven zomaar weggaan kan ik niet. Wij moeten gewoon schriftelijk aangeven voor beindiging van contract en wij krijgen ook weer schriftelijk bevestiging dat het geregeld is. Ik vroeg me alleen af wat de opzegtermijn was in de proeftijd omdat we nu straks ook voor de drukke dagen zitten.
Misschien is het dan slim om eerst naar meer uren te vragen en dan je baas uitleggen dat het niet zoveel zin heeft om voor 4 uur t ekomen werken.
Die krijg ik niet. Hij heeft bij de sollicitatie gezegd je krijgt een 4uren contract, het kan de ene week wat meer dan de ander zijn maar op papier zal je 4uren blijven. En als ik zekerheid heb dat ik elke week 20 tot 24uren zal draaien zou ik daar al klaar mee zijn maar dat kan hij mij niet garanderen.
Volgens mij mag dat wettelijk gezien niet eens. Bij een half jaar mag je volgens mij max. 1 maand proeftijd en bij 1 jaar of langer mag het max. 2 maanden zijn. Geloof ik Maar goed, gewoon 2 maanden tellen vanaf je startdatum, dus eindigt je proeftijd idd op 9 dec.
Het staat in me contract en hij heeft het ook gezegd dus ik weet niet beter. Oke dus dan moet ik het voor 9 december opzeggen.
Voor welke duur kan een proeftijd worden afgesproken? Er zijn wettelijke beperkingen ten aanzien van de duur van de proeftijd. Betreft het een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of voor bepaalde tijd van twee jaar of langer, dan kan een proeftijd worden aangegaan van ten hoogste twee maanden. Betreft het een arbeidsovereenkomst die voor minder dan twee jaar is aangegaan, of waarbij de bepaalde tijd niet op een kalenderdatum is gesteld (de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd is bijvoorbeeld op projectbasis aangegaan), dan kan een proeftijd worden aangegaan van ten hoogste één maand. Bij CAO kan nog worden afgeweken van de wettelijke duur, maar niet voor meer dan twee maanden. Bron: Waar is in de wet de proeftijd geregeld?
Dan mag een proeftijd van 2 maanden dus alleen maar als er een CAO van toepassing is waarin dat is vastgelegd... Maar goed, ik zou gewoon lekker snel dat gesprek aangaan; het kan maar geregeld zijn, lijkt me Succes!
ja het staat ook in de cao van mijn werk, dus dan klopt dat wel. Ja dat zeker, vind het alleen zo lullig voor de sint en kerst weg te gaan pff maar goed.....