BMW 3 touring en drie kinderen onder 4,5 jaar??

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door bunchy, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    We hebben nu een romer voor oudste van vier die je met gordel vast moet maken. Een Tobi en straks een maxi cosi voor de baby..
    Dit past echter niet :(
    Moeten we nu echt een nieuwe auto of redden we het met vervanging van een autostoel? Maxi cosi op voorbank is geen optie want air bag kan niet uit ennnn ik pas niet achterin tussen twee stoeltjes ( en heb echt smalle heupen)..
    Volgens mij is de achterbank 140 cm breed..

Iemand de ultieme tip of misschien een site waarop ik hierover ervaringen kan lezen?

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hoe groot zijn jullie zelf? Wij hadden de vorige versie van de 3 serie touring, maar mijn vriend is erg lang en de maxicosi paste dus niet. De nieuwe 3 serie is wel iets groter.
    Wij hebben nu een Audi a6 avant en dat past net.

Oh ja. Wij zijn gewoon naar de dealer toe gereden met de stoeltjes om te kijken of het past.

3. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Man is ook groot maar maxi cosi achter m past net..

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.055
    2.189
    113
    Brabant
    Past het niet met de gordels past het überhaupt niet?
    wij hebben smallere stoelen gekocht. Wij kregen een cadeautje en ook die moest in de auto. We hadden net een andere auto, dus zijn voor andere autostoeltjes gegaan.
    We hebben de graco verhogers, die waren 4 cm smaller dan de mc rodi. Dus dat scheelde al 8 cm.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou de oudste op een zittingverhoger zonder achterkant in het midden zetten. Die heeft aan beide kanten zometeen een stoel / mc en dus kan hij/zij al niet onwijs heen en weer.

Als je straks de kleinste over kan zetten in een groep1/2/3 stoel past evt wel de rugleuning van een zittingverhoger er vaak onder aan 1 of beide zijden. mocht dat nodig zijn.

je kan ook airbag laten nakijken want die moet uitgeschakeld kunnen worden. En dan mc voor en dan romer en tobi naast elkaar .romer in het midden die past onder de tobi waarschijnlijk met 1 zijkant en dat je dan zelf ernaast gaat zitten , dus niet ertussen daar pas je zelf inderdaad niet.

6. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Je zou voor smaller autostoeltje kunnen kijken. Een Storchenmuhle Starlight SP is een 2-2-3 stoel en vrij smal.

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'met je kind op pad'.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Zo willen wij het ook gaan doen :). Zeker als de oudste aan de grote kant is, kan zo'n zit-verhoger best.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Kennis van me heeft zo'n auto en van hem begreep ik dat het verboden was om middelste zitplaats voor een autostoeltje te gebruiken?
    Sowieso lijkt het me totaal niet handig om 3 autozitjes achterin te hebben. Al zou je een zjtverhoger in het midden hebben, dan moet dat kind dus over de 1e stoel heen klimmen om daar te kunnen gaan zitten? En een hoop gepruts en ergenissen om uberhaupt steeds die gordels vast te krijgen.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
  11. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Na mijn weten kan de airbag wel door de garage uitgezet worden, maar is dan wel constant buiten werking.

12. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Meiden, super dank voor het meedenken.. Lief!
    Zitverhoger schijnt minder veilig te zijn dus liever niet. Oudste is 4 jr en 3 mnd als baby komt..Liever kleinere stoeltjes...

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Heb je gekeken op die link die ik eerder gaf? Daarop staat dat de middelste zitplek niet geschikt is voor een zitje....
    Sowieso niet echt veilig als er alleen een heupgordel zou zitten. (Maar ik weet niet wat voor 1 er in jullie auto zit)

14. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113

Hai! Ja gezien en baal... Wij hebben wel drie punts in het midden dus snap het niet helemaal..

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    dan zou ik het gewoon even vragen bij bmw zelf. Misschien zijn er ook type's met alleen een heupgordel? Ik dacht dat het met een 3 puntsgordel in het midden wel mocht..

16. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Precies.. En hoe betrouwbaar is de anwb site?

17. Tanja mv 2

Tanja mv 2 Actief lid

1 aug 2014
    309
    0
    0
    limburg
    Wij hebben er ook een.
    Als de baby er is gaat die achter mij met de maxi cosi
    Mijn zoon in de rodi achter de bestuurder (5 jaar)
    En mijn dochter gaat er tussen in zonder stoel (9 jaar)

Deel Deze Pagina