'Koop een boot en werk je dood' is het gezegde Reken dus op een hoop werk en tijd dat erin gaat zitten om je boot te onderhouden.
Wij hebben geen boot voor hele weekenden maar net een sloep besteld gewoon voor dagjes weg. Dat vinden de kinderen prima...Vorig jaar ook gedaan maar dat was echt een minibootje. Maar ook toen hoorde ik ze nooit, ik vond het heerlijk relaxt!
Hallo Weet niet of jullie nog opzoek zijn maar wij hebben onze boot wel te koop Ligplaats in friesland Mocht je meer willen weten dan mag je me wel bericht doen Oh en wat is ongeveer jullie budget ook wel belangrijk Groeten anja
Wij hebben een sloepje. We gaan als het mooi weer is regelmatig varen. De meiden hebben áltijd een zwemvest aan, daar zijn ze zo aan gewend dat ze niet eens zelf zonder aan boord willen. Ook als we aan de kant ergens wat gaan drinken of eten, blijft het zwemvest aan. Stel dat ze opeens wegrennen en in het water terecht komen... Aan boord hebben we eigenlijk weinig speeltjes mee. Afgelopen jaar soms nog wat duplo speeltjes maar eigenlijk vervelen ze zich nooit. Het is wel zo dat je niet én kan varen én voor de kinderen kan zorgen. Eentje vaart en eentje zorgt voor de kinderen: voor wat drinken zorgen, eten, samen met ze kijken wat er overal te zien is. Vooral dat laatste doen ze/we als we aan het varen zijn. Ik kijk met ze naar de eendjes, de lammetjes, etc etc. In slaap vallen tijdens het varen gebeurt trouwens ook regelmatig: dat geschommel! Wij hebben geen wc aan boord maar nemen altijd een potje mee, dat gaat prima! (en één keer ook voor mij toen ik heel hoge nood had, hahaha) Eigenlijk heb je weinig nodig, het is aan jezelf hoeveel luxe je wilt hebben. Koelbox nemen we zelf mee aan boord.
Mijn ouders hadden vroeger een zeilboot, dat waren de meest fantastische vakanties! We mochten een vriendje of vriendinnetje mee nemen. Maar de meeste ouders van onze vriendinnetjes en vriendjes hadden ook een boot, waardoor we vaak met een hele groep op vakantie gingen.
Wij hebben een motorbootje (speedbootje). De kinderen vinden het heerlijk als we weg gaan. Meestal gaan we met de kinderen naar een eilandje in de vinkeveense plassen. Op dat eilandje kunnen ze dan lekker spelen en ook in het water (speciaal afgezet gedeelte). Er is toilet en zo op het eilandje. Op de boot vinden ze beide geweldig. De oudste wil altijd sturen. Ze moeten altijd zwemvesten aan, zonder komen ze gewoon niet aan boord. En wat al gezegd is; boten en het onderhoud ervan (evenals een ligplaats) is duur.
O ja, het onderhoud... dan denk je dat je klaar bent met varen en je thuis bent (of naar huis kan gaan)... Maar nee hoor, na elk tochtje moet je echt de boot stofzuigen en alles afnemen. Al die kruimels overal en dat gemors...
Mijn ouders hadden vroeger een soort van omgebouwde politieboot. Daarmee zijn we zo'n 15 jaar lang elk jaar op vakantie gegaan. Elk jaar naar Maastricht waar we dan in een vaste haven verbleven. We deden er ongeveer 5 dagen over vanuit Noord Holland. Een van de leukste dingen vond ik de monstersluizen in Born en Belfelt, die zijn 15 meter diep. Een minder leuk dingetje was het amsterdam rijnkanaal waar je met je motorboot(je) tussen die joekels van vrachtschepen echt alle kanten op wordt gegooid. Maastricht heb ik nog steeds een zwak voor, maar zou niet snel meer met een boot op vakantie gaan.
Dat is alleen nog maar het binnen interieur van de boot. Wat dacht je van de machinekamer(waar de motor instaat) en de buitenkant van de boot?
We hebben inmiddels een boot gekocht vrijdag halen we deze op. mijn man werkt met boten en kan het onderhoud zelf doen en heeft daar contacten voor. Ligplaats betalen we 350,-voor de hele zomer en in de winter kan hij bij mijn man zijn werk liggen. hemelvaart weekend gaan we er voor het eerst een lang weekend mee weg.