Trouwfeest: wel of geen dj?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feetjes, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    We trouwen binnenkort en de feestzaal is vrij klein en in tweeen verdeeld (een vide erboven). Er is geen dansvloer. Zelf vind ik het altijd vervelend als je helemaal niet meer met elkaar kunt praten tijdens een feest, maar misschien kan het volume wat zachter? Of is de hele meerwaarde er dan af?

De DJ (jongen van 20 met behoorlijk wat ervaring) vraagt 350 euro inclusief alles (licht, geluid, reiskosten en 4 uur draaien). Is dat een normaal bedrag?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    267
    83
    Noord-Brabant
    Ik zit net te kijken op de site waar wij ons feest gehouden hebben en zij hebben een DJ die 5 uur speelt voor 200 euro. Dan lijkt mij die 350 euro eigenlijk nogal veel.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    350 euro lijkt me eigelijk best normaal. Maar als dansen niet de bedoeling is zou ik het denk ik niet doen. Dan kan je ook gewoon een playlist maken toch? Er hoeft niet echt sfeer gemaakt te worden...

4. danip

danip Niet meer actief

Wij hadden een dj, maar achteraf had ik liever een playlist gehad. We hadden aangegeven welke muziek we NIET wilden, en laat hij dat nou juist hebben gedraaid. Daarnaast ben ik regelmatig naar hem toe geweest dat de muziek te luid stond. Mensen stonden te schreeuwen want anders kon je elkaar niet verstaan. Maar blijkbaar vond hij het toch nodig het volume steeds weer harder te doen. Een playlist was beter geweest in ons geval dus. Kun je lekker echt de muziek zelf bepalen, net als het volume :)

5. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Als dansen niet de bedoeling is en je alleen wat achtergrond muziek wil dan zou ik het niet doen. 350,- is dan ook best veel geld. Bijna 90.- per uur. Vind ik ondanks dat hij alles zelf mee brengt best veel.

6. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Zou je met een playlist wel voldoende sfeer krijgen? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het ongemakkelijk wordt...

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    ik zou voor playlist gaan. Je kan ook voor wat aankleding gaan. Maar ik denk niet dat de sfeer er ongezelliger door wordt.

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Wij hebben een DJ gehad die bij een evenementenbureau ingeschreven staat. Hij kostte €495,- voor 4,5 uur!

Voor die tijd hebben we het uitgebreid gehad over de muzieksmaak van ons en onze familie/vrienden en hij heeft het ontzettend goed aangepakt.
    Je kon echt merken dat het niet zomaar een DJ was, maar echt een prof.

Bij ons was er wel een dansvloer en die is ook geweldig benut, maar als dat niet de bedoeling is, dan zou ik ook voor een playlist gaan.

9. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    als het niet de bedoeling is dat er gedanst gaat worden, zou ik gewoon een playlist samenstellen! :)

10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik had vorig jaar weinig ruimte voor het dansen.
    We vierden het noodgedwongen (vanwege mijn rugklachten/uitvallen) thuis, in 2 hele grote tenten.
    Een hele goede vriend heeft vanaf 15.00 - 0.00uur gedraaid.
    Voor een kratje bier ;).

De gasten konden zelf nummers evt. Aanvragen (wat ook veel werd gedaan), en bij de koffie, bbq enz. Werd het gewoon sfeermuziek..

Erg blij ermee geweest, en nog.
    Krijgen nog complimenten ervoor, ondanks dat we anders in een grote zaal de feest zouden hebben met een live band.

11. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

volgens mij hadden we dezelfde :(;)

zou t dan ook niet doen, lekker een playlist maken. er zijn weinig dingen waar ik spijt van heb op mn bruiloft maar dit is er wel 1 van.

12. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Hadden wij maar nooit een dj genomen. Tenminste, niet de dj die wij hadden. Wat een eikel, het is al bijna 7 jr geleden, maar ik kan me er nog boos over maken. Net als danip van te voren aangegeven welke muziek me wel en niet draaiden. En laat deze meneer het net andersom gedaan hebben. Hij vond de muziek die wij hadden gekozen neit bij een bruiloft passen en hij vond het sowieso niks, want 'de oudere mensen houden daar niet van' Hallo, het is onze bruiloft en we hadden van te voren afspraken gemaakt en toen ging hij wel akkoord!! Tijdens het feest geregeld naar hem toe gegaan of hij nu svp 'ons' nummertje wilde draaien. Nope, deed meneer niet. Pissig dat ik was!! We hebben hem dan ook niet betaald, bah ik word er weer boos van.

Nou ja, zo zijn ze natuurlijk niet allemaal en ik denk dat de meeste mensen wel naar de wensen van het bruidspaar luisteren. Maar als jij al aangeeft dat het niet echt de bedoeling is dat er gedanst wordt, zou ik denk ik voor een playlist gaan.

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    als ik jou was zou ik ook voor een playlist gaan!
    de aankleding kunnen jullie miss zelf nog wat aan doen?

Denk juist niet dat het ongemakkelijk wordt , aangezien het ook niet de bedoeling is dat er gedanst gaat worden?

Een hele fijne dag toegewenst alvast!!

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wij hadden een DJ (400 euro voor 5 uur) maar moet eerlijk zeggen...was niet zoveel aan, een playlist was net zo makkelijk. Er werd bijna niet gedanst (geen dansers in ons kleine gezelschap) en hij was eigenlijk niet veel meer als achtergrond geluid aan het produceren..omdat er veel gekletst werd.

weggegooid geld in ons geval dus...hoewel hij wel heeeel erg zijn best deed hoor!!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hadden een dj voor 300 euro met ons trouwfeest.
    En hij was het geld meer dan waard, want de dansvloer is de hele avond bezet geweest.
    Dat is wel een goed teken toch?

Als jullie intentie gewoon een gezellig feestje is, zonder dansen, zou ik het ook veel geld vinden ja.

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou in jouw geval voor een playlist gaan ipv een dj!

Deel Deze Pagina