volgens mij alles al geprobeerd , luieruitslag

Discussion in 'Baby en dreumes' started by nikkie83, Nov 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ons arme meisje heeft al n poosje kapotte billetjes , vooral rond haar anus , daar zitten plekjes die maar niet dicht gaan .
    schaamlipjes zijn best rood maar gelukkig niet kapot
    van de Ha hebben we daktarin orale gel en miconazolcreme gekregen om evt spruw te killen die smeer ik netjes bij haar en mezelf
    maar de plekjes blijven open gaan zo zielig het bloedt gewoon :(
    Heb al zinkolie bepanthen sudocreme maizena geprobeerd maar t gaat niet weg Ise heeft ook na elke voeding onlasting in haar luier denk dat het daardoor open blijft gaan ?
    Aan de lucht drogen lijkt me niet handig ze is net 3 weekjes oud :)
    de HA heeft ook niet gekeken naar der billetjes maar gelijk die creme aangeraden dus of het echt spruw is weten we nog niet eens eigenlijk

Maar toch zoek ik nu nog iets waar mee de plekjes een beetje beschermd worden voor de ontlasting en urine ,

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    huh, rare huisarts, gelijk smeersels meegeven zonder even te kijken!?

zou het misschien een schimmelinfectie kunnen zijn? lijkt me dat je even terug moet naar HA hoor!

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Echt even teruggaan hoor! Want als miconazol niet help bij de spruw of schimmel ( = namelijk hetzelfde, een candida ) dan moet ze toch wat anders krijgen. Aan de lucht drogen kan op die leeftijd juist heel goed, omdat ze nog niet zoveel bewegen. Op een celstof matje uit je kraam pakket en een handdoek in de box of naast je op de bank leggen. Knie kousjes aan en bovenkleertjes, billetjes bloot. Als ze wat groter zijn gaan ze draaien en trappelen en is in de blote billetjes lastiger ( Hier met als gevolg drollen op de grond ;) )

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Terug naar de huisarts en dikke lagen normale vaseline ook (gewoon bij AH donkerblauwe deksel) en dan een laag normale zinkzalf (of de billencreme van Weleda, helpt hier heel goed) er over heen, niet sudocreme. Ook even het type luier nakijken. Wie weet reageert ze op de luier als die nat wordt (bepaalde chemicaliën). Gebruik je pampers? Ons meisje kreeg luieruitslag van kruitvat luiers...

Succes, Charlie

5. kersje

kersje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    1,594
    1
    36
    Noord-Holland
    je kan een eitje splitsen en het eiwit op de billen smeren

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

smeer je wel dun? Dikke zalven, diepe wonden is mij in de opleiding altijd geleerd.

Water werkt helend, als het zo erg is zou ik naast de zalf 2 keer per dag even flink nat maken (of een badje, maar beide wel zonder zeep) en heel goed droog deppen. Ik wapper zelf altijd na met mijn handen en dan de voorgeschreven zalf erop.

Wat wij op het werk doen bij oudere mensen die incontinent zijn en een schimmel hebben/smetplekken, is eerst de miconazol erop 15 minuten laten intrekken en dan dun zinkzalf erop. Ik zou dit denk ik een weekje uit proberen, als ik dan geen verbetering zou zien, zou ik er opnieuw mee naar de huisarts gaan.

7. Kwekijzer

Mag ik vragen hoe je bij het advies komt om dikke lagen vasiline te adviseren? Vaseline houd de huid week namelijk, het kan zich dan niet herstellen, staat vervolgen juist meer open voor infectie.

Ik denk dat je nog het beste een deskundige kan raadplegen, iedereen heeft hier weer zijn eigen wijsheden (ik ook, hebben we allemaal) en dan zie je door de adviezen het bos niet meer lijkt me. Want wie heeft er gelijk...

8. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    maizena 2 dagen en bij mijn dochter is er dan geen uitslag meer te zien. moet je wel zeker zijn dat het geen schimmel is.want dan werkt het niet.

ik geef het ook altijd mee naar kdv en daar hebben meerdere ouders het over genomen!

succes

9. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    bedankt allemaal , ik heb volgens mij n vreemde HA dan hihi
    Ik heb bewust geen vaseline of uierzalf gebruikt omdat ik weet dat ik de huid dan afsluit .
    dikke lagen hebben ook geen nut , ja voor de fabrikant werk zelf ook in de zorg en ben 1 van de weinigen die dun smeert (en niet halverwege de tube knijpt!!:p)

bij de apotheek werd ook molkosan geroepen verdund met water en daarmee de billetjes schoonmaken met n washandje of watje iemand ooit van gehoord ?
    de pest is dat het weekend is en ik hiervoor ook weer niet de HAP wil bellen .
    dus om het weekend door te komen .....
    Maandag ga ik zoizo bellen ben dinsdag met miconazol begonnen en moest maandag terug bellen als het nog niet over was denk niet dat het in 2 dagen gaat helen ;)

zal haar straks even in de blote kont op n matje leggen idd

zal de miconazol nog wel werken als ik bijv om en om smeer ? ene keer zinkzal en andere keer miconazol ?

10. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    pasta la sar

11. Kwekijzer

Ik denk van wel, in ieder geval beter dan wanneer je de ene zalf met de andere weg smeert. Als ik zelf een schimmel heb ben ik ook niet altijd even gestructureerd met 2 keer per dag smeren en gaan ze ook wel weg.

Dat van dat matje vind ik persoonlijk ook een hele goede tip.

12. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ...

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    wat berdoel je ?

ik ga iig wel om en om doen dan heb trouwens ook purelan werkte ook super bij mn kloofje :)
    arme kind heeft in 3 weken al meer smeersels op de billetjes gedan dan mn knullen in 3 jaar in de luiers hebben gehad :(

14. Kwekijzer

Ik snap dat je het heel naar vind en er dus alles wel voor wil doen. Maar als ik je nog een advies mag geven, probeer niet te veel, dan weet je niet meer wat nou eigenlijk wel of niet werkt.

Purelan werkte bij mij ook heel goed, daarmee moet je wel goed inschatten wanneer je er weer mee stoppen moet, heeft ook het effect om week te houden anders en dan gaat het wondje niet of veel langzamer dicht. Je moet dat een beetje 'timen'.

15. lucky

lucky Actief lid

Jun 22, 2006
    494
    0
    0
    Wij gebruiken oritza zalf. Echt geweldig, sudocreme hielp niet bij ons en na aanraden van mijn ouders deze zalf geprobeerd, ik wil niet meer anders. Groetjes lucky.

16. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

Apr 12, 2009
    198
    0
    16
    Hallo,

Ons meisje had dit ook toen ze net een aantal weken oud was. Van mijn huisarts het advies gekregen om zinkpasta ipv zinkzalf te gebruiken. Dit is hele dikke zalf en zorgt er voor dat de huid goed kan helen omdat er geen urine of ontlasting door heen gaat. Je kunt dit gewoon bij de aphotheek zonder recept halen. Bij ons meisje hielp het prima. gaat er alleen moeilijk af.

Succes.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zink olie zeker? Maar alle zink zalf achtige dingen gaan er heel makkelijk af met een wattenschijfje of gaasje met (baby)olie!

18. fafa

fafa Niet meer actief

ik zou zeggen: minder smeren, meer luchten!

celstofmatje is inderdaad handig, maar ook het waskussen met een handdoek erop werkt goed. Als je dat bij iedere verschoning 5 minuutjes doet, denk ik dat het er al heel anders uit gaat zien.

19. Kwekijzer

of amandelolie, kan ook, is denk ik nog iets neutraler.

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

Jun 1, 2010
    1,153
    0
    0

Share This Page