Wie heeft er een caravan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Polletjepiek, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Zo ja, wat voor één, en hoe bevalt ie?

2. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    126
    63
    zuid holland
    Wij hebben een fendt....bevalt super. Net terug van twee weken frankrijk. De meiden hebben heerlijk in de caravan geslapen en we hebben echt een top vakantie gehad.

3. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben een bamba nog wat van caravalair. Niet meer de nieuwste maar is ons prima bevallen. Heeft vier slaapplaatsen, waarvan 1 alleen voor kinderen geschikt is. Voortent heeft een uitbouw. Het enige wat wij nog willen is een vast bed erin maken en we willen een skottelbraai, want koken in de caravan met 30 graden is geen pretje.

4. Polletjepiek

Hoe zijn de indelingen van jullie caravans.

Wij hebben een dethleffs beduin uit '92. Maar zijn oriënterend naar een andere caravan. Om volgend jaar met een peuter van 3 en een kind van 6 te gaan kamperen.

Iets met een stapelbed. Of een Frans bed en een voortent met uitbouw en slaaptent voor onze dochter volgend jaar.

We vinden het erg moeilijk te beoordelen of ze al klaar is om in de voortent te slapen met 6,5 jaar.

5. Storm

Storm Niet meer actief

Links naast de deur een treinzitje waar je dus een stapelbed van kunt maken. Tegenover de deur zit het 'toilet'. Daarnaast een lange kast en dan het andere zitje. Rechts naast de deur zit de keuken. En bovenlangs allemaal kastjes.

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Wij. Een constructam van 40 jaar oud. Een kleintje. Maar wat een super vakantie met.zn vieren hebben we gehad!
    Een vast bed voor ons en het andere zitgedeelte hadden we gesplitst in tweeen met een hekje er tussen. Zodat ze beide een helft hadden zeg maar. Een hekje ervoor gemaakt en hoppa allemaal een eigen bedje! Ze werden niet wakker van elkaar en ons, waar ik eerst wel bang voor was.
    Volgend jaar moet het met een stapelbedje omdat het anders niet meer past. Kindjes zijn nu bijna 1, en oudste bijna 2.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.699
    2.511
    113
    Wij hebben een caravelair bamba 416 de luxe, met stapelbed voor 2 of 3 kindjes (onderste bedje is uitschuifbaar) het kamertje is afsluitbaar met een schuifdeur, vast cassette toilet en bed/zitje van 120x190. Hij is vrij ruim. We zijn er nog niet mee weg geweest, maar zijn er nu al blij mee ;)

Indeling:
    Je komt links binnen, dan zit links de keuken (met kastjes) en daarnaast in de hoek het toilet, dan in het midden een treinzit (boven kastjes) met daar tegenover kasten en rechts de kinderkamer waar ook een kast in hangt.

8. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Ahhh bonnie, die caravan hadden mijn ouders vroeger ook, zo'n mooi ding!

Ontopic, wij hebben geen caravan maar willen voor een vouwwagen gaan kijken.

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.290
    263
    83
    wij hebben een avento..
    een wc hok maar die gebruiken we als een opslag.
    Een 2 persoonstafel bed, hier slapen mijn onze kinderen van 4 en 7 jaar oud op.
    Wij slapen naast de caravan in een tent echt heerlijk.
    En we hebben een gas bbq set waar we van alles mee kunnen klaarmaken. omdat je zowel een pan erop kan zetten en verschillende platen.

en ja hoor de caravan bevalt..we komen er amper in :):):)
    er is genoeg ruimte om te bewaren en spullen in mee te nemen.
    En verder leven we buiten de caravan :D:D:D
    koelkast en gastel in caravan gebruiken we amper.
    We hebben een prima buiten koelbox die heerlijk koelt bij hoge temperaturen.

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Adria altea
    bij binnenkomst links stapelbed .dan zitje kan omgebouwd worden tot bed en voori vast bed bevalt super met twee kids

11. stef02

stef02 Actief lid

22 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een Burstner 550 tk.
    Stapel bed, rondzit en een vast bed.
    Het is een grote caravan, maar met 2 kleine kinderen van 5 en 2 is dit wel heel prettig. Ook bij minder weer veel ruimte binnen.
    Absolute aanrader

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij hebben een Hobby 500 KMFE. Bij binnenkomst gelijk links een vast stapelbed. Rechts de keuken en daartegenover een treinzit die je om kunt bouwen tot een krap tweepersoonsbedje. Helemaal voorin zit een vast bed voor ons en daarnaast de badkamer.
    Hij is in totaal ca 7 meter lang, dus echt wel een lummel, maar met drie kinderen is het wel lekker ruim. Als de jongens groter zijn en in een tentje slapen, wil ik weer een kleinere, want met deze durf ik zelf niet goed te rijden.

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben met mijn ouders veel met de caravan op vakantie geweest vroeger. Zij wilde wel altijd voor een witte interieur gaan als ze weer een nieuwe (2e hands) kochten. Het was een Burstner en laatst een Holiday. Ik vond deze inrichting wel leuk van iemand:
    Mijn schatten op aarde..: Caravanupdate!! Klaar voor gebruik!!

14. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    wij hebben een burstner holiday.
    met 4 slaapplaatsen. Maar de jongens willen niet meer in de caravan, die hebben hun eigen tentje.
    Als je binnenkomt, zit er een treinzit recht voor je. als je dan een halve slag naar rechts doet, zit daar het aanrecht met koelkast, en daarnaast een kledingkast. links zit het toilet. die we vaak als opslag gebruiken, alleen met een slecht weer zomer, maken we de wc klaar zeg maar.
    en dan zit achterin nog een grote treinzit, maar daar hebben we een vast matras in, daar slapen mijn man en ik.
    bovenlangs kastjes.

15. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.328
    681
    113
    Utrecht
    Wij huren elk jaar een caravan, omdat wij ooit een caravan willen aanschaffen en nu dus elk jaar een ander merk en type kunnen uitproberen. In verband met mijn zwangerschap zijn wij afgelopen voorjaar/zomer niet geweest, maar volgend jaar gaan we zeker weer weg. Wij willen dan een Bürstner Averso Plus (440 of 510TK)huren, omdat wij erover zitten te denken om deze ooit zelf aan te gaan schaffen. Eerst maar eens uitproberen aangezien ik dan wel 's nachts op- en af het trappetje moet klimmen om naar het toilet te gaan (ik moet best regelmatig 's nachts naar het toilet).

16. Polletjepiek

Vandaag hebben onze oude caravan ingeruild voor een Hobby KMFe met stapelbed, zitje, vast frans bed.

Hebben nu al zin om te gaan kamperen.

Deel Deze Pagina