Stress: bijna 34wk en nog niets klaar!!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door BabyAngel, 7 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb het gevoel "overspannen" te raken.
    Ben bijna 34wk zwanger en heb nog niks klaar!
    Het dakkapel op zolder is 1,5 week geleden geplaats,onze oudste gaat naar zolder.
    Begint nu boven aardig op te schieten maar er moet toch nog van alles gebeuren!
    Als alles verloopt volgens plan kunnen we ergens volgende week de schilder laten komen,maar ben dan al 35wk.
    Dan kunnen de meubels maar boven en kan de babykamer pas opgezet worden.
    Omdat we dus aan de zolder bezig zijn ligt het huis op kant,overal stof en rommel waardoor ik dus gestrest raakt.
    Kleertjes heb ik nog niet gewassen want ik kan ze toch niet in de kast leggen en ben dan bang dat ze weer vies worden.
    Poetsen heeft kost me veel moeite en is dus helaas zinloos waardoor ik me dus verschrikkelijk klote voel!
    Mijn verlof is vrijdag begonnen en normaal zou je moeten kunnen genieten....ik kan dit niet!!!:(:(

Ik heb sinds een paar dagen erg veel last van harde buiken (stress) en een pijnlijke rug:(
    Dan heb ik ook nog een zoon van 8 die veel aandacht vraagt en een dochter van 18maanden waar ik steeds achteraan moet hollen...
    Normaal geef ik hier niks om maar juist omdat ik zo gestrest ben kan ik niks hebben.
    En daarbij heb ik sterk het gevoel dat de baby eerder
    Komt!

Hoe ga ik dingen los lagen?
    Ik wordt langzaam gillend gek!!!!:(:(

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb je geen lieve ouders/schoonouders, buren, kennissen,vriendinnen in de buurt die je een handje kunnen helpen?
    Misschien wil iemand je babywas doen?
    Als je bij mij in de buurt woonde had ik je graag willen helpen!
    Denk dat er vast wel iemand is die jouw kan steunen?
    Harde buiken en stress is helemaal niet fijn zo.
    Heel veel sterkte in ieder geval!

3. Jolina

Jolina Niet meer actief

Aaaaaahhhhhhhhhhhhhhh ik schreeuw even met je mee! Ik weet hoe je je voelt want ook ik zat in hetzelfde schuitje toen :D

Ook ik voelde dat meneer sneller zou komen dan verwacht en dat was ook zo....sorry :D

Ik heb toen het ledikant op onze kamer gezet een commode zodat dr kleertjes gewassen konden worden en mijn man heeeeeeeel vaak lastiggevallen da hij eens op moest schieten...arme kerel hahaha,

En nu slaapt hij nog altijd bij ons en zijn kamer is eigenlijk zo goed als af sinds hij er is :p

Nu zijn wij wel heel ons huis aan het verbouwen dus mijn man heeft het al druk genoeg. Maat toen moest koste wat kost de kamer af en nu slaapt hij er niet eens :p

Maar knuffel hoor wat ik weet nog goed hoe opgejaagd en gestrest ik toen was..... Maar je doet er niks aan, je zult gewoon moeten afwachten grrrrr

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    De buurman helpt al,hij doet alle stroombedradingen en vrienden hebben ook al geholpen...gelukkig want ml is helaas niet zo handig.
    Ik heb wel een wiegje staan en de baby komt de eerste week sowieso bij ons op de kamer.
    Maar omdat alles zoveel stoft van zolder durf ik dus niks klaar te maken want dan ligt hij straks alsnog in een stof bed!:(
    Kleertjes kan ik wel al wassen maar dan moet ik ze alsnog weer terug doen in dozen inplaats van lekker fris in zijn kastje.

Als straks alles klaar is krijg ik gelukkig wel hulp van onze ouders die mee komen poetsen,maar nu......ik wordt gek van de rommel!
    En het frustreert me het meest dat ik dus niet relaxt ben en niks kan hebben!

Dochterlief heeft al 10x alle kussen van de bank gegooid,loopt met mijn glas door de kamer,haalt alle speelgoed uit,zit aan dingen waar ze niet aan mag.....dit zijn dingen die heel normaal zijn voor haar leeftijd,alleen kan ik het NU even niet aan...!
    En dat vind ik juist verschrikkelijk,arm moppie!!

5. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Yep, hier ook een verbouwing gepland nog. Niet slim nee, het zou in mei maar gemeente werkte tegen. Het gaat nu als het goed is komend weekend plus de week erop gebeuren. Had ook liever dat het eerder klaar was, vooral omdat mijn eerste met 33 weken kwam is de druk wat groter voor je gevoel. Ik snap je helemaal.
    Bij mij is de nesteldrang ook aanwezig en goed opruimen lukt nog niet omdat de kamer van de oudste nog net niet klaar is (scheelt niet veel meer) en die verbouwing nog moet. Gelukkig heeft mijn man bijna vakantie en kan hij knallen. Als de baby netjes blijft zitten dit keer, hebben we dan alsnog een week of 4 om ''rustig'' te genieten en uit te rusten'', ik hoop het...

Jij ook veel sterkte met deze situatie. Het is nog heftiger dan bij mij.

6. JBB

JBB Actief lid

26 okt 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar! Wij hebben de tuin laten doen... Het huis hield je gewoon niet schoon, ondanks dagelijks poetsen. Wij hebben gelukkig wel de hovenier een deadline gegeven, op de dag van mijn verlof (afgelopen vrijdag) MOET het klaar zijn. Gelukkig was het de week ervoor klaar. Het huis begint er nu weer op te lijken. Maar ohhh wat wil ik nog veel doen, opruimen... schoonmaken... wassen enz. Ik ga nu ook een lijstje voor mezelf houden en per dag iets inplannen en niet 1 dag mega veel doen, want de gevolgen zijn voor mezelf.

Als ik jou was zou ik echt familie/vrienden inschakelen. Desnoods om af en toe eens een dagje op de kids te passen, zodat jij daar in ieder geval niet naar om hoeft te kijken. En vraag mensen voor de grote schoonmaak. Mijn moeder is afgelopen weekend geweest en heeft mij even alle ramen gewassen en gordijnen gewassen, dat was een heerlijke stap in de goede richting, waardoor ik de drive ook redelijk kon vinden.

Succes!! En het belangrijkste: denk aan jezelf en aan de kleine!!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Inderdaad...de gevolgen;)
    Vanmiddag toch even door de badkamer geraasd en heb nu dus de hele dag al harde buiken en pijn aan mijn rug...niet prettig!:(

8. Jolina

Jolina Niet meer actief

Dan moet je luisteren naar je lichaam en niet meer zoveel doen.

9. Peachy

Peachy Bekend lid

26 nov 2013
    654
    0
    0
    Wat balen zeg :( ik herken het gevoel en dan zit ik niet eens in een verbouwing en is het ons 1e kindje... De enige tip die ik kan geven is hulp inschakelen. Als er een vriendin langskomt, vraag haar dan om meteen een kleine boodschap mee te nemen. Misschien is het goed om je ouders je babykleertjes te laten wassen en tijdelijk bij hen thuis op te slaan? Of wellicht is het fijn als je kindjes een dagje bij iemand mogen komen, zodat je zelf kunt uitrusten? (Evt in de thermen oid, of met een massage, zodat je even uit de rommel bent?). Heel veel succes in elk geval!!

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Thanks voor alle lieve reacties.
    Morgen ga ik op mijn gemak toch alvast wat kleertjes uitzoeken en wassen,dan maar terug voor 2 weken in de dozen.
    Het "niks" doen geeft me immers ook geen rust. ;)

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    heb je wel een kastje leeg? waarom leg je de schone kleertjes niet in plastic zakken, eventueel met een geurzakje ertussen in de kast? idem met de hydrofielen?
    ik begrijp je helemaal... hier 38 weken zwanger en mn huis was af. met 38.5 is ze geboren...

12. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Oooh dit is zo ontzettend herkenbaar.
    Wij bouwen een verdieping op ons bungalow huisje.
    Het is een slopend proces want heb t idee niet echt optimaal van de zwangerschap te kunnen genieten.
    Een paar keer per week huil ik er flink op los bij m'n man.
    Hij werkt keihard in de avonduren en de weekenden.
    Eindelijk komt de vloer er deze week in maar dan moet er nog geverfd worden en de plinten etc oh en dan vergeet ik bijna dat de trap er ook
    nog iin moet en ben 36 weken zwanger.
    Halverwege week 37 wil ik toch echt alles aan kant hebben

Ik heb wel alles al gewassen en in de commode gelegd.
    Een stuk folie eroverheen om het te beschermen.
    Denk dat je dan wel een heel eind komt hoor om de stof te weren.
    Hebben jullie een schema gemaakt met de exacte dingen die nog moeten gebeuren zodat jullie kunnen afstrepen?
    Misschien geeft dat je wat rust dan.

Lastig als je al twee kindjes hebt rondlopen om de boel aan kant te krijgen want je houdt natuurlijk überhaupt niks schoon dan.
    Ik hoop dat t gauw klaar is en je nog ff kunt genieten.
    Dat gevoel dat je eerder gaat bevallen herken ik ook.
    Hopelijk is het niets meer dan een gevoel dat voortkomt uit angst...

13. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Tip voor de babykleertjes: wassen, strijken en in vacuüm zakken van de Blokker stoppen. Die geven geen geur af.

Ik zit in een verhuizing. We gaan aanstaande zaterdag over, en alles is nog lang niet klaar en wat een bende. Dus ik ken je stress wel een beetje. Gelukkig is onze babykamer wel af (maar daarmee is dan ook alles gezegd).

Ik heb zodra ik wist dat we gingen verhuizen, bij 29 weken zwangerschap ongeveer, alle babykleertjes dus gewassen en gestreken (zelfs de rompertjes :$) en gisteren heb ik ze voor het eerst na die vier weken uit de vacuüm zakken gehaald en in haar kledingkastje opgehangen. Alles rook nog heerlijk fris!

Succes

14. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Dat van die vacuüm zakken is idd echt een supergoed idee!

Deel Deze Pagina