Tot welke leeftijd commode?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Miracle1, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Zoals de titel al zegt; tot welke leeftijd hebben jullie de commode of iets dergelijks gebruikt voor het verschonen van je kindje?

Ik merk dat ik het steeds minder gebruik en omdat we een keer moeten kijken naar een meegroeibedje en ik geen commode op de foto's van peuterkamers zie vraag ik me af tot welke leeftijd andere ouders de commode hebben gebruikt voor hun kindje(s).

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier totdat ze geen luiers meer nodig had en ik haar niet meer kon tillen...vond het met afdrogen na douchen en insmeren enz wel fijn dat het hoger was...

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Dat zijn de momenten dat ik de commode ook nog gebruik, samen met het verschonen voor en na het slapen. Buiten de deur verschoon ik hem staand wat we beiden nu veel fijner vinden.

Ik neem aan dat je kindje al niet meer in een ledikant sliep toen hij uit de luiers was, of heb ik dat verkeerd?

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nee idd, met 2 jaar ging ze over naar groot bed.

Maar omdat ze laat zindelijk was hielden we de commode. Ze gebruikte hem totdat haar broertje geboren werd na het douchen. Toen vond ze zichzelf te groot...en ik ook!

Met verschonen deden we het nog wel, maar ze was pas met 5 zindelijk....maar dat was enkel bij een poepluier..plasluier deden we staand idd!

zoontje weegt bijna niks, dus die is nog makkelijk op de commode te tillen. En slaapt ook nog in ledikantje..... ;) klein mormel.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heeft hem op zijn kamer gehad tot hij drie was. Toen kreeg hij een groot bed en een hele nieuwe kamer. En dat kwam mooi uit, want tegen die tijd hadden we de meubels van de babykamer weer nodig voor nr. 2. Maar ik heb hem op het laatst zelden meet verschoond hoor, op de commode. Sowieso was hij met 2,5 zindelijk. Maar ook daarvoor deed ik het al zelden meer. Af en toe met een poepluier als we toevallig toch boven waren. Beneden deed ik poepluiers al lang even op een matje op de grond. En plasluiers deden we al staand vanaf één jaar ongeveer.

Wij hebben hem eigenlijk niet eerder weggehaald omdat we ook niet wisten waar we hem dan moesten laten en wat we ervoor in de plek zouden zetten. Maar wat mij betreft was het alleen nog maar een opbergkastje hoor.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.175
    10.710
    113
    Bij dochterlief tot ruim 22 maanden denk ik - toen kreeg ze haar nieuwe kamer en bleef de commode op de babykamer in afwachting van broertjelief... Ze is net twee en heeft nog een verschoningskussen op haar kamer, dat ze zelf op de grond legt om verschoond te worden. Ik vind liggend verschonen toch het fijnst en dat doen we dus op de grond. Aankleden gaat deels zittend/liggend/staand/lopend ;) en doet ze deels zelf.

Als mijn moeder haar hier verschoont gaat ze wel nog even op de commode.

Ze heeft trouwens wel haar vertrouwde ledikantje nog even mee gekregen, als na alle nieuwe ontwikkelingen rondom het krijgen van een broertje de rust is weergekeerd krijgt ze een peuterbedje. Broertje heeft voor de eerste maanden een wieg.

7. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Tot 23 maanden. Toen was ze volledig zindelijk.
    Bij ons zoontje gaat ie eerder weg omdat de commode naar de babykamer gaat. Misschien verschoon ik hem dan dan daar of op de kamer van zijn grote zus want die heeft een lang dressior staan.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Tot 2 jaar en 9 maanden, toen was hij zindelijk en ik zwanger van nr 2 ;)

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nooit gehad, nooit gebruikt, nooit gemist.

10. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik heb hem tot ongeveer 2,5 jaar gebruikt, maar vooral om haar af te drogen. Ze was toen al dagzindelijk.

11. Onje

Onje Niet meer actief

Die staat er hier voor de sier, oh en om de was op te gooien en op te vouwen

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verschoon ook veel gewoon op haar bed, maar soms is de commode wel makkelijker, zeker nu ik zwanger ben. Maar goed, hier blijft er sowieso een commode staan ivm komst baby, voor mijn peuter is het zeker niet meer noodzakelijk.

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    We hebben hem bij alyssa gebruikt tot ongeveer 2jr.
    Bij daymian tot 22mnd omdat we toen verhuisden en ik geen zin had om de commode weer in elkaar te zetten voor een paar maanden.

ze waren allebei nog niet zindelijk, maar verschonen deed ik op een aankleedkussen op de grond of op bed. En beneden opeen matje op de bank.

14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Bedankt voor alle reacties, komt overeen met mijn vermoeden.

Deel Deze Pagina