Hoi meiden, Wij hebben sinds afgelopen maandag te horen gekregen dat Mitchell een bril moet, eigenlijk vrij vroeg zei de arts maar het is wel nodig. Nu zijn we gisteren bij de opticien geweest en hebben er een uitgezocht. Maar jee wat een verschil zeg, ons kleine ventje met een bril. Hij is nog zo'n baby gezichtje en dan met een bril op is echt heel apart. Ik denk dat ik er toch echt aan zal moeten gaan wennen. Wie heeft er hier nog meer een klein kind met een bril, hoe ging dat bij jullie? Ben heel benieuwd of hij hem op laat enzo. Dus alle tips of trucjes erbij zijn welkom
Zijn er niet meer meiden die een kindje hebben met een bril? Of iets ouder dan 1 mag ook hoor. Wil graag weten hoe het ging met ophouden en of ze er snel aan wennen enzo? En of je mijn gevoel herkend, dat je kindje zo veranderd met een bril op.
Ik heb zelf een bril vanaf mijn tweede jaar.. Volgens mijn moeder had ik niet altijd door dat ik een bril op had en zijn er ook regelmatig wat montuurtjes gesneuveld. Ook is er weleens een exemplaar of meer kwijt geweest.. Tegenwoordig zijn de monturen wel van onder materiaal dus lichter. Volgens mij merkt een kindje dan helemaal niet meer dat hij een bril op zijn neusje heeft staan. En als je er beter doorziet, zal hij hem echt wel ophouden. Waarom moet je zoontje al zo snel een bril? Ikzelf zag geen diepte zonder bril dus liep overal tegenaan en mijn fijne moteriek ontwikkelde zich niet goed.
Ons zoontje heeft +5,5. We moeten over een maand en over vier maanden terugkomen bij de oogarts in het ziekenhuis en dan gaat ze bepalen of hij ook een brilletje moet of dat de meting de vorige keer niet goed was. Het lijkt me helemaal niets Ik heb zelf ook vanaf jonge leeftijd een bril en ik had er vroeger zo'n hekel aan. Wat ik wel erg bijzonder vind: als je +5,5 hebt, dan zie je niet zo veel lijkt me. Toch pakt hij altijd kruimeltjes op en is hij veel met details bezig...?
Ja onze dochter heeft ook al van af haar 2e een bril. In begin had ze hem meer niet op, dat ze hem wel op had. Nu is ze inmiddels 3 en heeft ze ook wel door dat ze beter ziet en nu gaat het wel goed. Nu heeft zij eigenlijk ook maar correctie nodig voor 1 oog, omdat ze geboren is met staar op 1 oog. Dus met het andere oog ziet ze ook gewoon normaal. Misschien kindjes die met allebei de ogen slecht zien, ook wel eerder aan een bril wennen omdat ze dan snel in de gate hebben, dat ze beter zien. Succes met de bril.
Ik draag zelf vanaf mijn 2e jaar een bril en als ik mijn moeder mag geloven dan was ik er heel blij mee omdat ik mijn omgeving eindelijk goed kon zien. De oogarts was boos op mijn ouders omdat ze niet eerder waren gekomen. Terwijl dat aan onze huisarts lag die dacht dat ik gewoon niet zo slim was. Bij mijn dochtertje zijn we heel alert om te zien of ze geen afwijking heeft. Maar het lijkt er vooralsnog niet op. Hoe vervelend het ook is omdat je liever een kinderhoofdje/babyhoofdje zonder bril ziet. Waarschijnlijk is het wel heel goed voor zijn ontwikkeling als ze denken dat hij het nu al nodig heeft. Ik ben blij voor jullie dat jullie er snel achter zijn. Maar ik begrijp ook dat toch ook wel vervelend is
Mijn oudste dochter was al wat ouder was al 3 en half!! Had veel eerder gemoeten maar toen wisten we het nog niet had +6 en +7. Ik weet niet welke sterkte jou zoontje krijgt?? Je moet in het begin niet schrikken maar plusglazen vergroten de ogen!! Maar geloof me met een week ben je aan zijn nieuwe look gewend. Voor ophouden geen tips hij is een stuk jonger! Succes ermee!!
Ik schrijf regelmatig brillen voor aan jonge kinderen en over het algemeen gaat het best goed. Vaak is er heel snel het besef dat ze beter zien met de bril, wat weer een goede prikkel is om het om te houden. Nu is hij net 1, dus kan het zijn dat het in het begin, nog lastig is, maar kan ook gelijk goed gaan hoor. En vanaf bijna 2 gaat het meestal gelijk goed. Ik zou een goed montuurtje uitzoeken, dat goed blijf zitten. Laat evt de veren achter aanpassen dat ze helemaal doorlopen tot onder het oor en laat de neuspadjes aanpassen dat je er een uit een stuk hebt ipv 2 losse. Baby's hebben vaak nog een plat neusje en anders blijft de bril niet goed zitten. Ik geef vaak als tip mee om de bril een op een aantal vaste momenten van de dag op te zetten, en in het begin is hij dat zo af. Maar ze gaan hem vaak vanzelf langer opzetten. Maak er iig geen strijd van, lukt het nu niet, dan wel over een paar maandjes. Succes ermee iig.
Kinderen hebben een heel goed vermogen om zelf die plus sterkte te compenseren en kunnen dit dus makkelijk. Daarom zal er waarschijnlijk ook nog even afgewacht zijn met de bril. Daarnaast hebben kinderen van 2 jaar gemiddeld een sterkte van +2. Een plus oog is namelijk een te klein oog en als je gaat groeien groeit die plussterkte (+2 dan) er langzaam uit.
Hier pakt Mitchell ook kruimels en alles op en lijkt gewoon normaal te kunnen zien, maar de oogarts zei al dat dat niks ermee te maken heeft. Dat je niet altijd aan het gedrag van het kind kunt zien of hij slecht ziet. Mitchell heeft nog niet een hele sterke sterkte met 5 maanden zat hij op +3 en nu op +4 dus zijn ogen gaan achteruit en dat willen ze nu proberen tegen te gaan met de bril. En ook omdat hij zich moet focussen om goed te kijken kan hij ook scheel gaan kijken en dat willen ze ook voorkomen. Nelte: Hij krijgt een kunstof brilletje met een vaste neusbrug en idd van die rubberen oortjes die achter zijn oren blijven hangen. Ben echt heel benieuwd of hij hem ophoud, hij zal er echt aan moeten wennen anders werkt het niet. Maar het is echt heel moeilijk om een mini kinderbril te vinden zeg.. en die ook nog een beetje kinds is. Maar nu hebben we een brilletje uitgezocht wat (vinden wij) bij hem past en hem niet te ouderlijk uit laat zien. Zodra hij hem heeft en hem ophoud zal ik er een foto van maken, zonder bril en met bril. Ik weet ook wel dat het echt beter voor hem is, de oogarts zei al dat ze eigenlijk normaal er niks mee doen maar omdat het echt beter voor hem is om dus nu al een bril te gaan geven. Dus dat zullen dan niet voor niks voorschrijven. Maar het zal gewoon even wennen zijn
Hier ons ventje met een bril, hij zit ineens op zijn gemakkie t.v. te kijken Hij is hem nog wel snel beu, maar gisteren had hij hem 2uur opgehouden. HIj word wel snel moe maar goed hij moet er gewoon aan wennen. Komt wel goed
Hoe kom je er achter of je kind een bril nodig heeft? Mijn zoontje kijkt regelmatig scheef/half knijpend naar de TV. Dat deed ik als kind ook, maar pas een paar jaar later bleek ik een bril nodig te hebben (toen was ik alweer 10 geloof ik). Waarschijnlijk heb ik al die tijd echter wel geknepen omdat ik niet voldoende scherp zag.
Wij zijn er bij de oogarts achter gekomen. Dan worden de oogjes gedruppeld en dan kunnen ze de sterkte meten. Als je twijfelt zou ik toch eens een keer bij de oogarts langs gaan, beter een keer een onderzoek te veel dan dat je er later achterkomt dat hij idd een bril nodig heeft.
wij kwamen er achter omdat mijn oudste 3 keer was gezakt voor de ogen test op het cb had +5 en + 7 en zal waarschijnlijk niet meer goed komen. Ik vond het in het begin vreslijk en heb er echt van moeten huilen, maar inmiddels zijn we 3 brillen verder en vind ik hem kaal zonder. Hij was bijna 3.5 toen hij hem kreeg maar een echte wilde bras.....maar ondanks dat liet hij hem vrij snel goed opzitten omdat ie in de gaten had dat het wel fijn wat dat ding op zijn neusje. We hebben echter nooit gemerkt dat hij niet goed zou zien, van bep dingen zoals puzzelen hield ie niet, maar daar houd ie nu nog niet van.... Vind hem wel grappig staan bij mitchel!!!
De eerste dagen ging het super, hield hij de bril redelijk lang op. Maar sinds gisteren wil hij hem niet echt meer op... Hij is nu ook ziek dus laat het even rusten, zodra hij weer wat beter is ga ik hem weer volop op doen. Hij zal er toch echt aan moeten wennen, anders heeft het geen nut he
OOOOO wat ziet dat er super cute uit!!! Geweldig juist om te zien. Maar knap hoor dat je er zo vroeg al achter bent gekomen. Bij mij is het niet eens in me opgekomen dat Juliën weleens niet goed zou kunnen zien... hmmm
Wij zijn er ook maar door zijn nystagmus achter gekomen, dat word bekeken door de oogarts en die bekijkt dan gelijk alles he