Hoi Meiden, Wij hebben via een incassobureau een zaak ingediend omdat meneer niet wou betalen. Uiteindelijk is dat bij de rechtbank gekomen en is er verstek vonnis uitgesproken. De gehele eis is toegewezen Nu is er vorige maand beslag gelegd op zijn loon. Vandaag wordt als het goed is alles overgemaakt vanuit zijn werkgever. Maar wat krijgen wij nou precies? De hoofdsom De rente En toch ook het betaalde bedrag om de rechtzaak aan te spannen? Iets van +- 300,- was dat zo uit me hoofd.
Ik kan online mee kijken bij het incassobureau namelijk en daar staat: Hoofdsom Rente Incassokosten Administratiekosten Btw
Waarschijnlijk krijg je een tussentijdse afdracht van het incassobureau, maar nog niet alles wat onder het beslag valt. Ze zullen namelijk zelf ook kosten gemaakt hebben, en dat wordt altijd eerst verrekend. Ik zou even het incassobureau bellen om te vragen hoeveel en wanneer je het krijgt.
Dat ligt eraan of hij veroordeeld is in de proceskosten (als het goed is zet jouw advocaat dat in het processtuk). Zo niet, dan zijn de proceskosten voor eigen rekening.
In het vonnis staat precies voor welk bedrag de gedaagde veroordeeld is. Ik zou dat vonnis dus even opvragen bij het incassobureau, dan kan je het precies zien.
het ligd er aan wat zijn beslagvrijevoet is. en hoeveel er dus over het beslag valt en hoveel eisers er zijn. ik bedoel heeft hij een beslag vrije voet van 1150 en verdient hij 1400 euro maar hij heeft ook 3 eisens die beslag hebben gelegd word het verdeeld tussen de eisers en draagt hij 50 euro af per eiser