Ik ben dus opzoek naar werk. Als ik ergens ben waar winkels zijn kijk ik altijd even of ze nog iemand zoeken. Zo was ik vorige week in Winterswijk. Ben bij wel 4 winkels naar binnen geweest, waar ze dus een briefje hadden hangen. En dan krijg je gewoon te horen dat je te oud bent. Ze iemand van 17 willen hebben. Net ook weer. Wordt daar zo boos om. Zo dat ben ik ook weer even kwijt.
Gewoon vragen om een sollicitatiebrief, iets moois ervan maken en een goed CV bijvoegen? Kan t goed begrijpen hoor, t is crisis en de winkels worden erg hard geraakt. Heel veel succes.
Heel vervelend idd, ik heb er ook al last van, en dan ben je nog maar 23 Uiteindelijk een baan gevonden als ontbijtmedewerker in een hotel voor 16 uur, mag vanmiddag tekenen! Het is iig iets
Ik zou wel eens willen weten in welke winkels je nog wel kans op een baan hebt als je 23 of ouder bent....
Ik ken het! Ruim over de 300 sollicitaties verstuurd. Of ik was te oud of ik had te weinig ervaring.. Nu uiteindelijk een baantje voor 16 uur gevonden in een callcenter, outbound bellen om te verkopen. Niet mijn ding, ik houd er zelf ook niet van als ze mij bellen, maar ik moet iets doen voor een inkomen.
Belachelijk. Ik zou echt antwoorden 'oh goed dat ik het weet, ik zal uw naam even doorgeven bij het College van de Rechten voor de mens (voorheen Commissie Gelijke Behandeling)' Klijnsma: discriminatie bij sollicitatie meteen melden - Politiek - VK
Ach je kunt het wel melden maar daarheb je nig geen baan door . Je kunt eens proberen te solliciteren bij een lidl, coop, dat zijn wel winkels die ook wat "ouderen" aannemen vooral voor kassafuncties. Het is altijd balen als je solliciteert en zo af wordt gescheept maar helaas zo werkt het nu eenmaal vooral bij de kleinere bedrijven.
Nee dat begrijp ik wel maar als je melden kunnen er sancties worden getroffen en zal zo'n bedrijf er de volgende keer wel 2 keer over nadenken nog een keer zoiets te zeggen
Lidl bij ons niet. Alles boven de 22/23 is er ongeveer uit wat ik begreep van een oud werknemer. Er zitten nu veel jonge meiden en jongens.. Hier bij de ah, jumbo, c1000, plus, spar en winkels als kv, leen bakker, kwantum, praxis etc geprobeerd. Maar alleen afwijzingen..
Dan krijg je een winke die ontkent of een werkgever die zegt snapt niet hoe mijn personeel daar bij komt. En uiteindelijk is het enige dat je er mee bereikt dat je een bepaalde reputatie krijgt en dus nog moeilijker werk vooral in ene kleinere plaats als winterswijk gaan verhalen snel rond . Daarnaast is de realiteit dat het beleid niet zal veranderen men zal het hooguit niet meer hard op zeggen. Ik heb juist met lidl de ervaring dat ze liever wat ouderen hebben maarja misschien ligt het wel aan de functie voor leidinggevende willen ze vaak wel iets ouder personeel dus misschien dat proberen
Tja...je bent gewoon te duur voor dat werk. Dus nu je dat weet, zou ik daar ook geen energie meer in steken en kijken naar een andere branche.