Welke dubbele kolf en waarom?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door demie, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ik wil graag dit jaar nog een dubbele kolf aanschaffen zodat ik optimaal van de vergoeding van mijn zorgverzekering gebruik kan maken.
    En de vergoeding volgend jaar nog kan gebruiken voor een consult of iets..

De vorige keer heb ik een madela uit het ziekenhuis gebruikt en een enkele madela swing thuis van een vriendin.
    Dit is dus mijn enige ervaring hiermee.

Ik krijg 200 Euro vergoed via de lactatiekundige.

Welke kolf gebuiken jullie en waarom is ie wel of niet fijn?

Ik denk wel aan een dubbele ivm met werken straks.
    Al vond ik die van difrax er ook wel fijnuitzien. Haha zo moeilijk te beoordelen zo!

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik zou iig geen Medela Freestyle nemen. Ik heb problemen met de connectoren, die je overigens na elke kolfbeurt intensief moet reinigen en supergoed droogmaken, anders zuigt hij nauwelijks. Verder klikken ze regelmatig niet goed in elkaar waardoor ik ze tijdens het kolven soms meermaals opnieuw in elkaar moet zetten.

Mijn Pump in Style deed het altijd prima. Ik heb echt spijt van de Freestyle.

3. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik heb de medela freestyle. Heb hem vier jaar geleden tweedehands gekocht, heb hem zelf toen twee jaar gebruikt en daarna hebben twee vriendinnen hem nog geleend. Nu heb ik hem weer in gebruik voor mijn tweede kindje. Ik vind hem echt super werken. Goede kolffuncties, ook aan één kant te gebruiken, makkelijk te reinigen, koeltasje en mooie grote tas erbij.

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Oh, haha, heel andere ervaring dus:)

5. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja, en ik ben bepaald niet de enige. Moet je eens bij de recensies op amazon.com kijken. Ik herken me in alle klachten die daar voorbij komen. Vergeleken bij de Pump in Style, de voorganger van dit model, is dit een enorme stap terug.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik was ook zeer tevreden over de freestyle. Twee jaar terug een tweede hands gekocht en erg intensief gebruikt. Hopelijk kan hij volgend jaar weer mee ;)

7. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    De lactatiekundige waar ik contact mee op heb genomen had het over mamiac lactive of een horigen kolf...
    Dit zegt mij dus helemaal niks..
    Wel even gegooled natuurlijk maar als daar meningen over zijn dan hoor ik 't graag.

8. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nooit van gehoord.

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb sinds kort een Horigen en ben er erg blij mee. Ik vind hem lekker kolven en makkelijk in gebruik. De Avent flesjes en zo passen erop, wat ik heel handig vind ivm spullen die ik al heb. Het zijn wel wat meer stukken om te steriliseren, maar past prima in de sterilisator.
    Ik vind het handig dat het voor beide borsten apart ingesteld kan worden en hij is erg krachtig, stand 2 of 3 (van de 9) is voor mij voldoende. Maar ik vond het ook heel lastig beslissen, het is zo persoonlijk en je kan erg moeilijk op anderen afgaan.

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    ik heb veel goeds over de horigen kolf gehoord.
    Ook over de medela freestyle.
    Ik had zelf de (goedkopere) ameda lactalline en was daar erg tevreden over.

11. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb de medela swing maxi, de wat goedkopere variant van de freestyle. Ik was er aanvankelijk wel tevreden mee, maar nu ik hem vaker gebruik herken ik veel van de problemen van maria999. De stukken klikken vaak net niet lekker in elkaar, met als gevolg dat hij niet goed zuigt. Ik vind t ook lastig met afwassen, vooral afdrogen is een hele klus...
    Ik zou wetende wat ik nu weet niet nog een keer deze kopen...

12. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb de freestyle vrij intensief in gebruik. Super ding!! Grote voordeel vind ik dat hij een goede accu heeft, waardoor je ook onderweg of tussendoor op het werk snel kan kolven ( en er geen stopcontact in de buurt is).
    Hiervoor had ik op aanraden een ardo calypso, dramatisch slecht k.. Ding. Schilden pasten totaal niet bij m'n borsten, ook de kleinste maat niet. Kolven deed pijn en kolfde ook veel minder dan ik nu kolf.

Er zijn plekken waar je goed advies kan krijgen, en diverse merken en modellen kunt zien. Misschien is dat een idee?

13. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Horigen chicture is echt mijn ultime favorite!

14. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Als je in brabant woont kun je bij moedermelknetwerk/borstkolfwinkel een kolfconsult doen. Ik woon in provincie utrecht maar ben er echt voor naar brabant gereden!

15. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Bedankt voor de tips dames!!

Patrijs, helaas woon ik in de achterhoek! Dan is Brabant wel erg ver. Maar ik zal even op internet neuzen of hier in de buurt ook zoiets is.

Kun je me wat meer info geven over de horigen?

Hier in mijn omgeving hoor ik ook alleen maar over de freestyle. Daar gaan toch de meeste voor.
    Zal dat zijn door de naams bekendheid?

16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb fulltime gekolfd met de ardo Calypso en dat ging altijd prima. 1x een piepend apparaat gehad en kreeg toen vervangend apparaat(kon echt niet zonder kolf) en eigen kolf is toen gerepareerd en hierna nooit meer problemen mee gehad.

17. Meisje012

Meisje012 Actief lid

28 okt 2016
    214
    1
    18
    Ik heb ook goede ervaringen gehad met de medela freestylen, ik heb hem niet lang gebruikt (alleen de eerste dagen)
    Hierna ben ik over gegaan op een handkolf, psychologisch dingetje ;)
    Met de elektrische kolf kreeg ik er amper iets uit. De handkolf zette ik er op en ''zoog ik aan'', daarna liep de fles vanzelf vol;)

18. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hier een Medela Freestyle fan

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Medela en ik zijn totaal geen vrienden, dus ik ben er helemaal niet positief over ;). Om die reden ben ik toen mijn tweede was geboren bij het moedermelknetwerk geweest om kolven te testen. De horigen is een krachtige kolf, maar het grootste voordeel zijn de zachte siliconen borstschilden. Geen hard plastic schild meer! Heerlijk vond ik dat. Je tepel wordt net als bij voeden gemasseerd ipv en dat voelt veel vriendelijker. Bij het dubbelzijdig kolven heb je geen vermogen verlies zoals bij veel andere kolven wel zo is. Je kunt ze apart van elkaar instellen, maar dat vond ik hinderlijk qua geluid.
    Hij is goedkoper dat de dubbelzijdige medela kolf :p

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik ben heel tevreden over mijn ardo calypso.

Deel Deze Pagina