Wie heeft er een goede tip?

Discussion in 'De lounge' started by Judith75, Nov 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Onze wasmachine stinkt :( Ik heb geen idee wat ik er tegen kan/moet doen! Zelfs de was die er net uit komt, ruikt niet lekker fris naar wasmiddel/wasverzachter.

Wie heeft dit ook eens gehad en heeft dé tip voor mij?

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    ;) Komt dit niet door je zwangerschap? Ik had t pas vanaf dat ik zwanger was. Toen vond ik t idd ook niet meer lekker ruiken. Of ruikt je partner t ook?

3. lydia

lydia Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,024
    0
    0
    Stinkende wasmachine. Daarop kwamen een aantal bruikbare tips binnen. Hier zijn ze:
    Ik heb dat ook wel eens gehad en heb toen met een lege machine een chloorwasje gedraaid en toen was het over. Maar laatst was er een monteur bij ons en die zei dat er altijd wat restwater in het systeem blijft tijdens het spoelen, waardoor er een aanslag ontstaat en dat gaat stinken. Je moet regelmatig een "hete was" (60ºC of meer) draaien, zodat het beter doorspoelt en ook niet teveel wasmiddel gebruiken.
    Ik heb het ook wel eens gehad dat het muf rook. Toen bleken er erg veel zeepresten in het wasmiddelenbakje te zitten. Nadat ik het zeepbakje had schoongemaakt was de muffe lucht verdwenen.
    Volgens mij helpt het om na het wassen de machine helemaal leeg te pompen. Verder heb ik ooit allemaal vlekken gekregen op mijn wasgoed. Het blijkt dat je regelmatig op 60ºC moet wassen anders krijg je dit soort dingen.

ff gegoogeld

4. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Heb je het rubber al goed bekeken? Misschien zit er schimmel tussen. En volgens mij is er vast wel een middeltje waarmee je de machine goed kan schoonmaken (wasmachine draaien met ander spulletje erin).

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Manlief ruikt het ook, dus het komt niet door de zwangerschap ;)

6. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    En het filter onderin al eens schoongemaakt? Dat uitgesneden vierkantje onderaan je machine kan namelijk open, daarin zit het filter (dit loopt meestal iets bol, dus voorzichtig met uithalen!) waar al het stof en haren ed. in zitten. Vaak stinkt dat. ;)

7. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik had het ook laatst, weet je wat ik toen gedaan heb op aanraden van mijn vriendin?

Twee keer een hete was gedraaid, wel allebei op 90graden en toen was het over, sindsdien ruikt ie weer fris! Echt, het is heel simpel op te lossen.

En zoiezo altijd na een was de deur openlaten staan van je wasmachine,he? Anders zit er vocht in wat niet weg kan en gaat stinken. Maar dat is geen nieuws.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Het filter schoonmaken doe ik al regelmatig, dus dat zal het ook niet zijn ;)

De rest van de tips zal ik zowiezo mee aan de slag gaan!

9. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wasmachine na het wassen open laten staan, ook de la waar je het poeder in doet. En idd regelmatig een kookwasje draaien (ik doe dat altijd met onze handdoeken/theedoeken/vaatdoeken/tafelkleden, twee vliegen in 1 klap: schone machine en doeken zonder bacterieen).

Pim

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    De juiste tips zijn inderdaad allemaal al gegeven. Mijn mannetje (service-monteur van witgoed en dus ook wasmachines) geeft ook de tip om een 90 graden was te draaien. Dan komen alle losse wasmiddelresten los, dus evt oude handdoeken erin. En het zeepbakje goed schoonhouden en niet te veel zeep gebruiken. Het kan inderdaad ook schimmel zijn (dus het deurtje na het wassen open laten. Maar meestal is het overtollige zeepgebruik de boosdoener.

Succes!
    XXAnna

11. Clau

Clau Actief lid

Oct 8, 2006
    313
    0
    0
    Twente
    :oops: Ow sorry, kwam een beetje belerend over. :oops: Ik weet ook pas sinds een jaar of 3 dat je dat vakje kunt openen, dus ik ging ervan uit dat er meer mensen zijn die dat niet wisten.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ow geeft niet hoor meid! Ik wist het bij onze vorige machine ook niet ;)

13. Niet meer actief

Waar ik ook laatst achter kwam en wat behoorlijk stonk, tussen het rubber bij de deur (bij mij zit daar een verborgen gootje in) daar zat me toch een troep, haren enzo, en eenheel klein beetje water. Tja en die combi gaat stinken. Tis even moeilijk schoonmaken, maar het hielp wel bij mij.

Liefs, Tantan

14. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je wasmachien laten draaien op 90 graden met soda erin

dat lost alle zeepresten op , dit werdt mij aangeraden door wasmachine monteur

en dat 1 keer in de maand

maar met veel regen kan het ook goed zijn dat je grondwater ruikt
    daar heb ik teminste last van , zelfs me doucheputje stinkt :(

15. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heet (kokend) water door de waterslang laten spoelen,
    de machine leeg laten draaien op 95 graden.
    zeepbakje schoonmaken.

Share This Page