Hallo, Ik zou graag een tip willen over zindelijkheid v hoe ik dit nu het beste kan/moet aanpakken. Het gaat over S m'n zoontje van 3,3 jr oud. Hij plast sochtends als hij uit bed gaat, tussendoor bij een verschoonmoment, voordat hij gaat slapen, als hij uit bed komt,tussendoor weer en savonds als weer naar bed gaat.. Het verschilt per dag,maar de ene keer zegt dat hij moet poepen..dan gaan we naar de wc en komt er niks(plast vaak wel) De andere keer poept meneer in z'n luier en zegt niet dat hij heeft gepoept.. Kortom het boeit hem nog niet echt soms zegt hij dat hij moet plassen. Hoe moet ik starten? cold turkey hup broek uit en elke keer naar de wc sturen? En dan beginnen ih weekend? Maar hoe dan als ik naar t Kdv moet... Wil graag ook gelijk doorpakken.. Hij moet het zelf aanvoelen natuurlijk.. Ik werk zelf op een Kdv hij gaat me broertje M daar 3 dagen naar toe.. Ik ben benieuwd naar de tips .. Bedankt alvast.. Zou t erg fijn vinden als S zindelijk is voor dat hij naar school gaat volgend jr september
Luier idd af laten. Wij deden altijd op vaste tijden op de wc zetten. Voor het slapen, na het slapen. Voor het eten, na het eten. Voor we naar buiten gaan en als we weer thuis kwamen. Op een gegeven moment ging hij uit zich zelf naar de wc. S nachts nog wel een luier om hier, maar steeds vaker is hij ook S nachts droog.
Mijn zoontje is het type kind dat van te voren iets moet weten. We hadden op zijn 3e verjaardag de afspraak gemaakt, zodra de zon gaat schijnen gaat de luier af. Mijn idee was dus in de zomer, maar in februari kwamen de eerste zonnestralen al, dus meneer wilde zijn luier uit. We hebben een paar dagen ongelukjes gehad maar binnen een week was het klaar.
Hier ongeveer hetzelfde. Onze dochter is afgelopen Juli 3 geworden en is ook nog niet zindelijk. Ze heeft er ook echt geen zin in. Ze geeft nooit aan als ze geplast heeft en als ze heeft gepoept en ik vraag het zegt ze; neehoor! Dan zeg ik; jawel niet liegen tegen mama. Waarop ze zegt; maar mama, ik wil eerst nog even spelen.... Ik laat het maar voor wat het is en ga volgend jaar februari/maart actief beginnen met de luier wegdoen. Haar broertje komt ook binnen nu en 2 weken en ben bang dat het dan teveel verandering voor haar is. Maar je bent dus niet de enige met een kindje van 3 nog in de luier
Mijn zoon van net 3 heeft ook echt helemaal geen interesse. Hij zegt niks over zijn poepluier, hij wil liever spelen. Hij wil geen boekjes lezen over potjes of de wc. Zijn jongste broertje is nu net 1.5 werk oud dus ik laat het nog even. Straks komt Sinterklaas dus dat is ook niet ideaal denk ik. Ik ga denk ik in januari weer de boel echt aanpakken. Een vriendin van mij heeft op een gegeven moment tegen haar zoon van 3.5 jaar gezegd dat hij naar de wc moest anders kon hij niet naar school als hij 4 werd. Dat kind was binnen paar dagen overdag en in de nacht zindelijk.
hier een zoon van 3 Op het kdv zijn ze gestart met een kook wekkertje. als het wekkertje gaat, gaat hij plassen op de wc nu thuis ook een wekkertje en dat gaat heel goed.ik zet hem meestal op 45 minuten en regelmatig geeft hij het tussendoor zelf aan het idee is om er steeds meer tijd tussen te laten zitten met de wekker zodat hij het vaker zelf gaat aangeven en soms nog ff stimulans van de wekker heeft. ik doe hem dan thuis meestal een luier broekje of alleen onderbroek aan en als we weg gaan wel een luier
Tot een kleine 2 maanden terug was zoontje nog 0,0 zindelijk, nu 100% zindelijk. Het begon aardig te knagen bij me maar heb het even helemaal laten rusten en na het laatste bezoek aan het cb hebben we de luier uitgedaan en heb ik 'm ieder uur op de wc gezet. Hij had er zelf voor gekozen om op de grote wc te gaan met brilverkleiner en een opstapje en na een paar keer dweilen was de knop om en heeft ie in een week heel Paw Patrol bij elkaar geplast en gepoept Je hebt nog tijd zat en zou het dan ook nog even laten voor wat het is, je kan 'm bijvoorbeeld wel op vaste momenten van de dag op de wc zetten en als hij er om vraagt natuurlijk maar er verder niks van maken.