kaartjes sturen/terugsturen

Discussion in 'De lounge' started by lieniej, Sep 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Ik wil ff jullie mening:

Als je nou van iemand n geboortekaartje of bijvoorbeeld een kerstkaartje krijgt, stuur je dan n kaartje terug of niet?

Toen mijn kindje geboren was, hebben we iets van 100 geboortekaartjes verstuurd en er iets van 40 teruggekregen. Juist de mensen waarvan ik t had verwacht kwam er geen kaartje terug... is toch n kleine moeite om ff n leuk kaartje op de post te doen en is ook wel zo leuk om te bewaren voor later, ja toch? Mijn vriend vind t totaal niet belangrijk van wie we nu wel of niet n kaartje hebben gehad, maar bij knaagt t n beetje, vind t van sommigen gewoon jammer.

Nou ben benieuwd naar de reacties! ;)

2. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja ik stuur altijd terug vind dat ook niet meer als normaal! ik heb ook niet van iedereen een kaartje terug gehad die van ons een geboortekaartje gehad hebben, best raar gewoon familie van mij vriend die niks van zich laten horen.

3. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik kan me daar trouwens ook heel druk om maken mijn vriend boeit het niet echt.

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik stuur ook altijd een kaartje terug, is wel zo leuk! En idd ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, heb ik ook wel met sommige mensen nu. Van de 6 kaartjes die ik heb gestuurd, heb ik maar van 35 mensen kaartje teruggekregen. Er zijn ook mensen geweest die even hebben gebeld, dat vind ik dan ok. Maar er zijn ook mensen waar we nog steeds niet van hebben gehoord, dat knaagt ook wel aan mij..

5. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Ja, ik stuur dan altijd ook een kaartje terug. Wel zo netjes.

6. Niet meer actief

Ik zou ook naar iedereen iets terugsturen, maar weet wel dat sommige daar gewoon niet aan denken. Of er wel aan denken op het moment dat de kaart binnenkomt, maar het vervolgens nog vergeten. Vind het wel altijd leuk om kaartjes te krijgen, maar maak me er persoonlijk niet zo druk om als ik van iemand geen kaart heb ontvangen. Hou het sowieso ook niet bij...

7. Niet meer actief

Een belletje zou ik trouwens ook ok vinden ja. En het zou dan ook weer wel een beetje aan me knagen als bepaalde mensen helemaal niets van zich laten horen...

8. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

May 28, 2007
    3,777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik stuur ook altijd een kaartje terug.
    Wel zo netjes toch?

Ik ergerde me er enorm aan met de uitnodigingen voor ons huwelijk.
    Stond duidelijk op: Graag voor ...datum... een seintje of je komt of niet.
    Van de 80 extra avondgasten hebben denk ik maar 30 een berichtje gegeven..
    De rest hebben we maar op de gok op gerekend.
    Iedereen is uiteindelijk wel gekomen op 10 na, maar juist dan is het toch netjes ff te laten weten dat je komt?!

9. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ja precies dat bedoel ik.. Dan ga ik gelijk denken dat die persoon toch niet zoveel om mij geeft als ik om hem/haar. Heel kinderachtig misschien, maar vaak heb je je eigen emoties niet in de hand he? :)

10. Milla

Milla Niet meer actief

Ik vind dat altijd zo vermoeiend met die kaartjes, ik vind dat iedereen vrij is om wel of geen kaartje (terug) te sturen. Contact leggen kun je ook telefonisch, via de mail of gewoon op visite gaan. Ik stuur soms wel kaartjes, maar niet iedereen, en niet altijd. Ik hou persoonlijk niet zo van sociale verplichtingen, je moet vrij kunnen zijn en het moet spontaan gaan, en geen verplichting zijn. Dat heeft bij mij niets te maken met hoe betrokken ik bij iemand ben of hoe veel ik om iemand geef.

11. Niet meer actief

Ben het met Milla eens.

12. Niet meer actief

Van de 6 kaartjes (!) die je stuurt krijg je er maar 35 terug, nou meid wat zeur je nu, 6 opsturen en 35 terug krijgen ;)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,086
    3,869
    113
    Ja, dat hadden wij ook. Sommige mensen laten niets meer horen of 1 dag van tevoren. Ja, je hebt wel voor zoveel mensen hapjes enzo gereserveerd en betaald. Kwamen er ook minder dan opgegeven. Er waren er ook een paar die gewoon ongevraagd nog mensen mee hadden genomen (tja, ook weer zoiets, lijkt me wel zo netjes om te vragen), dus zo kwam het aantal weer redelijk gelijk.

14. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    Ik vind een geboortekaartje of een kerstkaart wel een verschil! Kerstkaarten stuur ik uit principe niet. Geboortekaartjes beantwoord ik altijd met een kaartje! Overigens was onze ervaring juist dat wij veel meer feli kaarten kregen dan dat wij kaarten gestuurd hadden. Dat was ook weer iets om je schuldig over te voelen. :)

15. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    Wat Milla zegt is ook wel zo, het moet geen verplichting worden anders wordt t idd erg vermoeiend allemaal. Maar ik vind t gewoon raar als je van goeie vrienden geen kaartje of niks hoort, een geboorte is toch iets speciaals? En idd , een geboortekaartje is ook iets heel anders dan n kerstkaartje, maar t kwam zo ff in me op.

16. Yentl

Yentl Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    2,445
    0
    0
    Culemborg
    Ik stuur ook altijd een kaartje terug,kan me er ook zo pissig om maken als ik dus geen kaartje terug krijg!Kleine moeite toch!?

Liefs,Claudia

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Over het bewaren van die geboortekaartjes.

Mijn moeder heeft veel van mijn geboortekaartjes bewaard die zij heeft gekregen voor mij :) En ik heb er nu nog steeds een paar in mijn fotoalbum :) Erg leuk vooral als ik er nu naar kijk

18. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik stuur meestal wel een kaartje terug als ik een geboortekaartje krijg.
    Als ik binnen een week op kraambezoek ga, dan neem ik een kaartje mee bij het cadeautje.
    Het moet inderdaad geen verplichting zijn, maar iets laten horen( in welke vorm dan ook) vind ik altijd wel leuk.

Wij hebben bijna 100 geboortekaartjes verstuurd en maar van 2 personen niks gehoord... Bijna iedereen is geweest en van sommige mensen hebben we alleen een kaart gekregen.

Kerstkaarten boeien me niet, dus daar let ik niet op.

19. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    het is echt vrouwen eigen volgens mij om zich hier druk om te maken :) maar ik hoor er ook bij.

Bij ons trouwen hadden we rond de 100 kaarten verstuurd ook duidelijk indien afwezig, graag bellen... niemand heeft gebeld en uiteindelijk zijn er iets van 10 niet geweest.
    Terwijl ze vergeten dat je wel voor hen betaald!

Ik stuur altijd kaartjes terug, en geboortefelicitaties stuur ik soms al een kaart voordat ik de geboortekaart heb :)

Met kerst krijg ik ook van veel mensen geen kaart terug, zelfs mijn schoonouders niet...
    Ik kan me er erg druk om maken, maar mijn man heeft zoiets van ach maak je niet druk!

20. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    kerstkaarten oid ben ik niet zo strikt in, maar geboortekaartjes of trouwkaarten beantwoord ik altijd wel. Zelfs al vraag ik me af waarom ik een kaartje van die mensen krijg, dan nog stuur ik er eentje terug hoor, kleine moeite toch!

Share This Page