Laten jullie je wel eens testen op een soa?

Discussion in 'De lounge' started by Melanina, Sep 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Naar aanleiding van mijn verhaaltje op en toen was het uit kwam bij mij ineens de vraag:
    Hebben jullie je wel eens laten testen?
    Laat je je ook testen als je een vaste relatie hebt?

Ik zelf heb me wel laten testen toen het uit ging met me ex en ik met me huidige vriend kreeg.
    Ik wist wel dat het niet zo kon zijn vreeen altijd met condoom maar ik had toch zoiets hmmz ik wil niet dat hij iets krijgt door mij.

We hebben nu 7 jaar een relatie waarvan er 6 met condoom gevreen werd nu we bezig met zwanger worden zijn dus zonder.
    Nu vertrouw ik me vriend 100% maar ik ga me toch eens per jaar even laten testen gewoon om zeker te zjn het is toch mijn lichaam.

Dus hoe staan jullie daar tegen over?

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    nog nooit, mijn man is mijn eerste voor mij en ik voor hem. Wel checken ze tijdens de zwangerschap of je hiv hebt. Dat heb ik niet.

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben ons aan het begin van onze relatie laten testen op alle SOA's en HIV/AIDS. Geen prettig onderzoek, maar je wordt je ook wel even bewust van het feit dat vrijen zonder condoom dus gevolgen kan hebben. We hebben toen anoniem bij de GGD laten testen en toen hele goede voorlichting gehad van die vrouw. Niet zozeer dat ik iets niet wist, maar meer door even heel duidelijk te horen wat de cijfers zijn. ik was daar best van geschrokken en die week wachten op de uitslag was dan ook best spannend.
    Maar na een goede uitslag konden we daarna beslissen om zonder condoom te vrijen. Dat vond ik een fijn idee, dat vree een stuk lekkerder dan wanneer je niet weet of je iets onder de leden hebt.

Daarna hebben wij ons nooit meer laten testen. Denk doordat het vertrouwen zo groot is, dat bij mij die behoefte er niet meer is...Maar helemaal niet slecht wanneer je het wel eens per jaar doet hoor!

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Voor mij was mijn mannetje de eerste...een SOA had ik dus niet.
    Mijn man daarintegen was wel al een aantal "ervaringen"verder waarvan zijn laatste niet met zo'n hygienisch meisje was zeg maar...
    Ik stond er dus op om eerst te testen...dat hebben we allebei gedaan.
    Voor die tijd werd er ook niet met condoom gevreeen ik was veel te bang dat ie wat had en dat het condoom zou scheuren.
    Na de soa testen...en de uitslag dat alles goed was hebben we geen condooms meer gebruikt. Vond ik een beetje onzin.
    Wij hebben dus nog nooit condooms gebruikt ;)

5. Niet meer actief

Ik heb toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend een soa-test laten doen. Omdat ik voor hem iets met een jongen heb gehad die ik achteraf toch niet helemaal vertrouw op zn 'eerlijkheid' ;)

Voor mijn vriend ben ik de eerste, dus die heeft geen test laten doen.

6. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    voor t eerst tijdens zwangerschapstest bloedprikken dan he!

7. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Altijd veilig gevreeen en inmidels al 11 jaar samen met deze partner, dus nee ik laat me niet testen, zie de noodzaak niet.

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja, wij worden elk jaar getest zolang we nog met ivf bezig zijn
    dat is het protocol ;)

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb me ook tijdens mijn relatie laten testen, ik vertrouwde hem ook wel (dacht ik ) je weet maar nooit, better safe than sorry! ;)

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Wij hebben ons allebei laten testen aan het begin van onze relatie en dan nog een keer getest geweest toen we de MMM in gingen.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Nee.. word hier in het oosten ook niet zo open over gesproken.. dit zet me nu toch wel aan het denken!

12. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Dat iemand niet helemaal hygienisch is natuurlijk geen critterium voor een SOA...die krijg je niet omdat je je niet wast :D
    En net als dat je bijv. je partner wel vertrouwd, maar stel deze heeft meer dan 2 sexuele contacten gehad, dan weet je van die mensen ook nooit wat ze met wie hebben uitgespookt! Je hoeft maar 1x met iemand het bed te delen om een SOA op te kunnen lopen...Dus ik zou zeggen, altijd testen wanneer je met een nieuwe partner zonder condoom wilt gaan vrijen!

13. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ik heb me ook getest voordat ik iets met mijn huidige partner deed. Dit om zeker te zijn. Hij trouwens ook, is toch een fijnere start! Alle twee zijn we zo gezond als een vis! 3 maanden later was ik zwanger van onze dochter :)

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ook nadat je een tijdje bij elkaar bent, is het niet verkeerd om eens per jaar te testen, al die vrouwen die toen zwoeren dat hun man nooit veemd zou gaan...kunnen zichzelf nu ook wel voor hun hoofd slaan.
    Het gaat wel om je lijf/leven.

15. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij gebruiken condooms, dus we hebben ons niet laten testen (ik mag geen hormonale voorbehoedsmiddelen gebruiken). We hebben dus, om kindjes te maken, 2 keer zonder condoom gevreeen en dan wordt je automatisch op van alles getest in het ziekenhuis. De eerste zwangerschap was ongepland, anders had ik het van tevoren wel laten onderzoeken natuurlijk! Gelukkig alles goed, is toch weer een geruststelling.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb nooit getest mijn vriend ook niet we kenden mekaar al heel lang 9 jaar.hij heeft nooi een vriendin gehad voor mij hij deed af en toe wel eens wat maar altijd veilig.ik heb een partner gehad voor hem waar ik het zonder mee deed en daar weet ik ook zeker van dat hij niets had omdat ik de eerste voor hem was.mijn vriend vertrouw ik blind omdat hij ieder jaar een gezondheids keuruing heeft gehad voor zijn werk.ik heb aan het begin van de zwangerschap een bloed test gehad daar was ook niets in te vinden soms is het niet goed om te vertrouwens maar wij kenden me kaar al zo lang.ik vertrouw hem volkomen en vreemd gaan dat zal hij echt nooit doen daar kan ik 100% zeker van zijn.dit is niet naief van mij maar de waarheid want dan had hij het allang gedaan ook toen ik in een depressie zat en 5 maanden niets van hem wilde weten is hij mij trouw gebleven.en mocht hij het wel doen dan is hij zijn leven niet zeker dan maken ze eigen vrienden hem een koppie kleiner :)

17. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik heb me getest,mijn vriend ook want we hadden allebei eerder relaties. En ik ben blij dat ik me heb laten testen want van chlamidia kunnen je eileiders beschadigd raken en daar was ik toenertijd bang voor! Niet dat ik het had,maar je schijnt het ook niet te merken,doodeng.

18. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi,

Vraag me toch iets af nu ik dit forum lees.....

Lees dat er vrouwen zijn die zich ook laten testen, tijdens het hebben van een vaste relatie.... doen jullie dit met medeweten van jullie partner?

Ik bedoel... als ik me zou laten testen en mijn partner zou dit weten.... dan zou hij (waarschijnlijk) denken dat ik OF hem niet vertrouw OF dat ik zelf iets gedaan heb, dat ik daarom getest wil worden......

Bij het beginnen van de relatie vormt dit natuurlijk geen probleem....
    maar lijkt me toch "raar"... om dit tijdens de relatie te doen.... nu weet ik dat mensen vreemd gaan hoor... maar dan zou ik me alleen laten testen als ik "vermoedens"heb ofzo....

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    @ramona, ik denk dat het eraan ligt hoe de verhoudingen tussen de 2 personen zijn.
    Ik denk idd dat een man snel in zijn pik getrapt zal voelen , mannen met hun ego's dus ik heb het zonder zijn weten laten testen eerst, je huisarts heeft een beroepsgeheim en ik heb gebeld om de uitslag, dus geen briefje thuis o.i.d
    Daarna heb ik gewoon gezegd dat ik dat standaard doe, dat dat niks met hem te maken heeft, dat ik dat al jaren zo deed, gewoonte dus. Het was geen probleem.

20. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lijkt mij dat als je je jaarlijks laat testen terwijl je een relatie hebt je dan toch niet écht vertrouwen hebt in je partner.
    Niets voor mij dus ;)

Share This Page