Jou kind en huisdieren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamasab, 16 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Beste iedereen,

Was beniewd hoe het bij jullie thuis gaat met jullie koters en jullie/zijn huisdier.

Wij hebben 2 honden, 1 poes en 2 cavia's en tijdelijk 3 logé katten!
    drukke bedoeling maar me kinderen zijn heel goed met dieren. Me dochter iets zachter dan me zoon maar vanaf 3 mnd al geleerd te aaien.

Me zoon is van 27 oktober 2008 en me dochter van 25-12-2009

Groetjes, Sabrina

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij hebben 2 konijnen binnen... jay ramt op de hokken.. ik haal hem elke keer weg vind het zielig voor de nijntjes..

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier zijn beide kinderen erg zachtaardig voor dieren. Voor onze katten en hond, en voor die van andere.
    De jongste snapt het soms niet helemaal, die helpen we altijd door zijn handje vast te houden en 'aaaaaaaaaai' te zeggen.
    De oudste gaat echt bij katten door zijn hurkjes, en gaat ze lief aaien.
    Zo schattig :D

4. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    Ik heb een hok waar ze de cavia's zelf uit kunnen halen, deurtje gaat van voren geheel open. Verder staat de kooi ook vaak op de bench en kunnen ze er niet bij.

Het enige wat ik nog steeds aan het afleren ben is dat de bench van de honden zijn en niet van hun om in te spelen.

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wendy is altijd lief geweest tegen de honden (dwerg pincher en bouvier) en bij de schildpad (russische 4teen) kan ze niet bij maar ze kijkt altijd wel vol interesse naar hoe hij eet (of mishapt ;))
    Heb haar dat eigenlijk niet aan hoeven leren.
    Vroeger bij de jongens wel bij onze katten (hadden er toen 2)
    Wendy geeft de honden ook eten als we ze smorgens hebben uitgelaten (en waag het niet om dat te vergeten of tijd te willen besparen door het zelf te doen!!!)
    En nu ze wat beter articuleert begint de kleine al een beetje naar dr te luisteren. De grote kijkt 9 vd 10 x even dom op als zij wat zegt (maar goed dat doet hij soms bij ons ook....liever lui als moe)
    En ze speelt vooral met de kleine die steeds mee moet met dr. De grote is meer om mee samen naar buiten te loeren naar de vogeltjes. Doet hij ook wel zonder dat Wendy om zn nek hangt...maar het ziet er erg schattig uit :D
    Enige wat ik soms moet zeggen is dat ze de kleine niet aan zn staart moet pakken (ben bang dat dat niet goed gaat met die adhd hond en de staart dan onbedoeld knakt)

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Onze oudste is heel lief met onze honden, soms wel wat hardhandig ;) maar onze viervoeters zijn wel wat gewend.
    Eén van onze teven is dé grote vriendin van haar.

7. Mamasab

Mamasab Actief lid

17 jul 2009
    183
    0
    16
    TBM en Postbode
    Utrecht
    @Wilma; ja de staart heel bekenbaar. Onze honden zijn een cavalier king charles spaniel (Mindi) van 4,5 en een labrador-goldenretriever (Sokka) die 1 word 1 september.

Met Sokka kunnen ze alles en hij is zoveel zachter bij de kinderen dan bij ons met spelen enzo.. maar hun pakken ook regelmatig zijn staart of gaan over hem heen kruipen en hangen. Hij vind alles prima. Soms sta ik er versteld van. Behalve als hij een bot of mergpijp heeft en in de bench ligt dan moet je hem met rust laten.

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter is heel lief voor mn beesten, we hebben nu nog een paar honden, een aquarium en 8 cavia's. Ze helpt altijd mee met voeren en schoonmaken, vindt ze erg leuk om te doen :)

9. Skye

Skye Niet meer actief

Hier een drukke mechelaar en een drukke peuter. Zijn twee handen op 1 buik. En mijn dochter kan af en toe dingen doe bij de hond war zij een heel leuk spelletje vindt, maar de hond iets minder leuk vindt. Dus af en toe een beetje gegrom en gemopper van beide kanten, maar verder gaat het super goed

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Lenn is heel lief en zacht voor dieren.. Met onze bullterriër kan hij alles doed, maar goed, ze is een goedzak wat dat betreft;)
    Soms pakt hij haar wel bij de staart, maar dan is 1x waarschuwen genoeg.. Hij moet sorry zeggen tegen de hond, dus aaien en kusje geven..

Voor andere dieren is hij veeeeeel liever en zachter.. Hij is gefascineerd door vogels. Hij vindt ze geweldig.. Wil ze altijd aaien als we ergens lopen en heeft dikke lol als ze wegvliegen:D

hebben hem eigenlijk niks aan hoeven leren, hij doet het uit zichzelf.. Wel hebben we hem geleerd hoe je de hond moet aaien. Dus rustig en niet zo wild:D

Die twee zijn de beste maatjes..

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wij hebben een parkietje en een hond, mijn dochter is met beiden stapelgek en ook heel lief voor ze :)

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij proberen Wendy te leren dat als de honden in hun bench/op hun plaats liggen ze met rust gelaten moeten worden.
    De bench gaat prima aangezien die toch te klein is om in te kruipen. Maar de plek van die grote lobbes die nodigt uit tot op gaan liggen en doen alsof je zelf een hondje bent. En dat is niet zo erg als de hond zelf ergens anders ligt maar als die er ligt gaat de hond mopperen enzo. Ze zal niks doen verder en loopt na n tijdje als ze genoeg kleine voetjes op dr neus in tussen dr ribben gehad heeft weg. Maar ik wil dat ze een plek hebben wat HUN plek is en waar ze rustig kunnen liggen.
    Wendy kan bij beide een kluif of een bak voer weg halen zonder problemen.
    Zij is ook degene die het ze geeft dus staat voor hun idee hoger in de groep als zij.
    Zodra er problemen zijn (hebben we heel even gehad met een van de jongens en de grootste hond) dan gaan we hiermee oefenen. En leert de hond meteen weer wat zijn plek in de roedel is.
    Sowieso krijgen ze hun kluiven altijd op hun eigen plek.
    Enige probleem die we dan nog hebben is dat de kleine altijd de grote zijn kluif af pakt en ermee zijn bench in rent....daar past die grote zn kop niet eens in dus... ;)
    Mopperen mag naar mensen. Grommen niet.
    Weet niet hoe dat verder met andere merken honden zit maar bij Bouviers zit daar duidelijk verschil in. Bij dwerg pinchers niet echt eigenlijk...

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    We hebben een Jack russell, voor een russell een hele rustige die het liefste de hele dag in de zon ligt te slapen.

Martijn kan hem behoorlijk pesten en achter hem aan blijven rennen dus die twee vertrouw ik een stuk minder samen dan Spike met Emma.

Maar Emma geeft Spike ook steeds eten van tafel af en kan Spike bij wijze van plat knuffelen en Spike doet dan niks.
    Alleen mij zielig aankijken zo van moet dit?

Ik blijf er altijd bij en als ze te hard handig zijn haal ik ze bij Spike weg.

Martijn is wel helemaal weg van katten en kan met katten wel heel goed omgaan maar helaas hebben we geen kat.

Oh ja en Spike loopt (bijna) altijd weg van de kinderen als hij het zat is.

14. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zijn wel bezig haar te leren dat ze niet in oogjes mag prikken, maar dat ze ook niet bij de hond mag komen wanneer die haar brokken aan het eten is.
    Laatst zat ik achter pjoeter, hondlief lag voor de verandering languit achter mn stoel (ligt normaal in de stal of is buiten in de kennel) ineens hoor ik zo achter me wat gegrom.... dus kijk achterom, ligt M dus echt vol bovenop onze Fardau.... geen goed idee dus. Normaal gesproken ook 2 handen/vier poten op 1 buik hoor;)

15. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    S. is over het algemeen heel lief voor onze kat Sasha, ze weet hoe ze hem moet aaien en wilt hem ook vaak 'voeren' door hem brokjes te geven :D

maar ze kan ook té enthousiast worden, en dan wilt ze hem optillen, maar dat doet ze bij z'n keel, dus dat mag niet, of ze trekt aan de staart.. dus dat is nog een puntje dat we af moeten leren..

we hebben ook een konijn gehad en daar was ze heel leuk en lief mee. als die in de woonkamer los liep dan ging ze echt met hem spelen, was heel lief en leuk om te zien! :D

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Wij hebben drie katten waarvan 2 kittens van drie maanden. Onze zoon is nu tien maanden en vind ze reuze interessant. Hij trekt aan hun oren en snorharen, gaat op ze zitten, trekt aan hun staarten en slaat er graag op los. Als het even kan stopt hij ook graag een van hun poten in zijn mond. Maar ze lijken het niet boeiend te vinden en ondergaan het allemaal braaf ;). Ik probeer hem elke keer te laten zien dat hij moet aaien en hou dan zijn handjes vast en wrijf die zachtjes heen en weer maar hij is echt nog te jong om dat te begrijpen.

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Wij hebben

2 cavia's, 2 honden, 2 muizen, 6 vogelspinnen, 3 baardagamen, 2 terrariums met kikkers en padden, 2 kooien met vogels, 2 aquariums en 3 slangen.

Yara is nu nog klein maar als ze groter wordt beginnen we meteen met het aanleren hoe ze met dieren op een juiste mannier om moet gaan! Dit vinden wij heel erg belangrijk en ik ben er zeker van dat dit dus wel goed komt :)

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Onze dochter is stapelgek op dieren, is er ook heel lief voor. Ze kan ook in tranen uitbarsten als ze ziet dat iemand z'n hond (te streng) corrigeert. ;)

Ik ben blij toe! Vind het vreselijk als kinderen niet lief zijn voor dieren. Snap het ook nooit als mensen zeggen 'ach die hond is zo'n goedzak, die doet niks'. Dus een lieve hond moet zich maar laten slaan, schoppen, aan z'n oren trekken, in z'n ogen prikken?!

19. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0

pfff wat een beestenbende. en wat een werk!
    ben wel blij dat je niet naast me woont want ben als de dood voor spinnen en mijn man voor slangen!
    wij hebben een kat en een hond.
    hond kan je alles mee doen dus dat is geen probleem en de kat loopt gewoon snel weg zodra ze ons meisje in het vizier krijgt hahah.

20. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Onze Fay houdt ernorm van onze drie reuzekatten en hoewel de liefde niet geheel wederzijds is zijn ze wel enorm geduldig met haar.

Ze is bijna 10 maanden en probeert zachtjes te doen, maar wordt dan zo enthousiast dat ze plukken haar begint te trekken. (de katten hebben ook lang haar). We zijn er natuurlijk bij en remmen haar af, maar soms is het leed al gescheid. De katten kijken ons dan een beetje van onder wenkbrauwen aan met zo'n blik van ... "voor jou, baas, voor jou". Erg fijn ras, ook met kids, dus... een soort poezen-Hagrids :D. Als ze op een kleedje in het gras ligt dan komen ze haar ook wel opzoeken. Dan liggen ze - op veilige afstand - bij haar.

Fay vind eigenlijk alle dieren erg leuk. Vogels en vissen in de dierentuin en hondjes op straat, paardjes op de manege. Als ze hondjes ziet gaat ze met een speeltje rammelen om de aandacht te trekken (hebben we haar niet geleerd, maar het is wel erg schattig). Ik denk dat we Fay ooit nog moeten leren dat niet alle diertjes van kindertjes houden.

Deel Deze Pagina