Beloftes die waarschijnlijk nooit nagekomen worden

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorena86, 25 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Hi dames

Ik neem aan dat ik niet de enige ben met van die loze beloftes van familie en vrienden en ben eigenlijk benieuwd wat andere ermee doen. In maart was onze dochter jarig. Van een familielid kreeg ze een kaart waarin stond dat ze meegenomen word voor een gezellig dagje uit. Nou tot heden is er nog steeds niets gebeurd.. alleen word er af en toe gezegd ja ja dat komt. Wacht maar af..... tja ik vind zoiets best sneu... we zijn inmiddels 5 maanden verder. Nog even en ze is alweer jarig. Wat doen jullie met zulke dingen? Heb al tegen dochter gezegd dat ze maar niet te veel moet verwachten van hun maar leuk is anders. Ik wil ook niet opdringerig overkomen maar toen ik er laatst naar vroeg kreeg ook ik te horen ja ach komt nog wel

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hoe oud is je dochter?
    Anders daar heen gaan met je dochter (gezellig op de koffie;))
    En dan kan je dochter zeggen van wanneer gaan we weg een dagje ?

Het is inderdaad erg vervelend ik werd 8 en mijn oom kwam onverwachts langs en hij had niks bij zich. Zei van als ik jarig ben en je komt dan krijg je je cadeau ( dat zal 1 maand later zijn)

Nou dat is dus al ruim 30 jaar gekregen. En heb het cadeau dus nooit gehad.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zou het misschien kunnen dat ze iets hebben geregeld/gereserveerd voor een bepaalde periode en ze daarom zeggen af te wachten?

4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ik kreeg op mijn 16e verjaardag een boekje van mijn broers en zussen met allemaal tegoedbonnen. De alcoholgrens lag toen op 16, dus ik had een paar tegoedbonnen om met hen een drankje te doen. Eentje voor ergens gezellig eten. Eentje voor een leuk dagje uit, een personal trainer voor een dag, een restaurant. Etc.

Ik vond het ontzettend leuk, want mijn familie woont allemaal in het buitenland, dus ik zag mijn broers/zussen misschien twee keer per jaar. En ze waren dus ook bijna nooit op mijn verjaardag. Ik had me echt verheugd op al die quality time samen... Echt eens aandacht voor mij...

Je raadt het al, geen énkele tegoedbon is verzilverd ;) :(
    (En stiekem vind ik dat na al die jaren nog best wel jammer).

5. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Mijn dochter is 7. Ze heeft onlangs nog gevraagd en daar werd gezegd dat ze niet zo ongeduldig moest zijn.

Tegen mijn man zeide ze dat ze nog niets wisten wanneer en wat ze gingen doen. Ja dit jaar een keer.... Nou ik vind dat best sneu . Zeg dan nix

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ja, bekend verschijnsel. Inmiddels hecht ik niet veel waarde meer aan uitspraken als "we gaan binnenkort een keertje..."

Als ik zelf heel graag iets wil afspreken dan probeer ik ook zsm concreet een datum te prikken, dat helpt vaak.

7. Nieuwsgierigbijtje

Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    20 jaar geleden belooft door mijn ouders, nadat ik de hele vakantie op de jongste kids had gepast, dat ze mij mee zouden nemen om te gaan golfen.

Cadeaus niet gekregen (krijg je deze week, maand of we gaan dit en dat doen)

Naja ook niet nagekomen maar nooit vergeten.

Maar verder heb ik altijd duidelijk gezegd: beloof nooit wat aan mijn kinderen als je het niet na kan komen want ik kom het persoonlijk halen :o:

qwerty123 vindt dit leuk.
  8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Zou er niks mee doen.
    Je hebt het al een keer aangekaart en dat werd opzij geschoven.
    Geen tijd meer aan spenderen.

Zou tegen je dochter zeggen dat je het vervelend vindt dat ze al zo lang moet wachten en dat jullie daarom samen wat leuks gaan doen. Al is het maar naar de bios ofzo.

LolaBloem, nizzie86, CoffeeJunkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Is ook sneu. Dat teleurgestelde snoetje van het kind vind ik zo akelig.
    Ik zou het aangeven bij de persoon dat je het vervelend vindt (dat je kind nu zo teleurgesteld wordt bedoel ik).

10. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    In onze kring zijn er een aantal die het financieel moeilijk hebben
    Ik vertel mijn kinderen dus van jongs af aan dat het super leuk is als iemand een cadeautje meeneemt naar de verjaardag maar dat het ook heel erg gezellig is als iemand komt zonder cadeau
    Het is een gewoonte dat er cadeaus gegeven worden voor een feest maar het is toch zeker geen verplichting

CoffeeJunkie vindt dit leuk.
  11. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Klopt maar hier zei de oom het uit zichzelf. Dan beloof je iets dus.

12. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Lastig. Zou het laten gaan, je dochter uitleggend dat niet iedereen zijn belofste nakomt. En samen maar iets gaan doen.

Vogeltje80 en heidiane vinden dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.845
    113
    Hier zijn de kinderen ook al zo vaak op die manier teleurgesteld. Inmiddels weten de oudste 2 ook al dat ze er niet meer op hoeven rekenen..
    Wij gaan dan altijd zelf maar wat leuks met ze doen. Ga er ook niet om smeken.

14. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hier hetzelfde. Als iemand met zoiets aankomt als ‘een keer een dagje uit’ of ‘je krijgt later nog iets van ons’ weten we genoeg.
    Ik snap heel goed dat niet iedereen de centjes heeft om een cadeautje te kopen en het dan ook nog zeggen lijkt me heel vernederend.
    Bij ons is het gebruikelijk dat je dat je tegen de gastvrouw/gastheer zegt dat een cadeautje later komt.
    Ik heb liever dat een heel gezin kan eten dan dat ze een cadeau voor mij, vriend of zoontje kopen.

Rizzoli vindt dit leuk.
  15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Herkenbaar, vind dat zo moeilijk.
    Een kennis kon niet op de verjaardag van mijn zoon komen dus ze vroeg wat hij wilde hebben en zei dat ze later zou komen.
    Helaas vergeet hij dat soort dingen niet en vraagt hij er steeds om(ook toen we haar tegen kwamen).
    Ik vind dat je voorzichtig moet zijn met beloften die je maakt naar kinderen, vind het zo sneu als ze niet worden nagekomen.

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou ze lekker laten, en als ze er ooit over beginnen zeggen dat t niet meer hoeft.

En dan nemen jullie zelf haar lekker een dagje mee uit :)

LolaBloem vindt dit leuk.
  17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik spreek mensen daarop aan.
    En als ze weer een belofte doen klap ik er direct overheen.. weet wat je beloofd aan een kind.

Ik haat dit soort dingen.

18. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik haat zoiets dus ook. En nee het gaat me niet om een cadeau maar om de belofte.

En vooral de manier waarop. Maar denk dat ik haar inderdaad zelf mee neem. Ergens lunchen , filmpje, shoppen ofzo . Wel jammer dat het op zo'n manier moet

19. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Ja, verschrikkelijk zulke mensen. Ik vertel vooraf ook niet aan de kinderen wie er wel of niet komen. Dan worden ze ook niet teleurgesteld als iemand dan zei wel te komen, maar niet komt opdagen.

Mijn 2 kindjes wachten bv nog steeds op hun oom (mijn broertje) om langs te komen op hun verjaardag. We zijn inmiddels 17 maanden verder. Ondertussen wel eens geweest, maar niet speciaal voor de kinderen (en dus ook geen beloofd kadootje, mijn kinderen zijn nu 4 en 6). Mijn kinderen zijn het gelukkig wel vergeten, maar je snapt dat ik voor hem (en zijn vrouw, want die is al 3 jaar op rij niet bij de kinderen verschenen) ook niet meer zo hard loop als zij hun verjaardag vieren. Voor hun zoontje overigens wel hoor, die kan er niets aan doen dat hij zulke lakse ouders heeft ;)

20. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja lastig is dat hè.... en als ze ouder worden blijven dat soort beloftes bij kinderen nog langer hangen. Mijn zus heeft dit jaar met allebei de verjaardagen van de kinderen beloofd nog een kanootje te komen brengen. De jongste was 6 maanden geleden jarig en de oudste vorige maand.

Gisteren vroeg mijn 9 jarige dochter wanneer haar tante nou zou komen met een kado. Ik heb haar voorzichtig proberen uit te leggen dat ze daar niet op hoeft te rekenen: zwaar teleurgesteld. Zoontje begon meteen een hele discussie, want als tante voor dochter een kado komt brengen is dat totaal niet eerlijk omdat hij ook nog iets te goed heeft :confused:

Tsja, ik ga er toch echt niet om bedelen... doe dan een kadobon op de bus of zo :rolleyes:

Deel Deze Pagina