Bij de VK controle kreeg ze m niet goed in beeld. Schommelde toen tussen 95/100. Bij de 2e was de onderdruk bij VK 95. Zijn dus verder gestegen in korte tijd.
Mijn bloeddruk is van nature ook wat lager, onderdruk tussen de 65 en 75. Vandaar dat ze 90/95 (onderdruk) wat aan de hoge kant vinden. Ben benieuwd wat mijn bloeddruk morgen is en of er spake zal zijn van eerder inleiden..
Ik heb met 23 weken Pre-Eclampsie (eigen Hellp Syndroom) gehad. Werd binnengebracht ik het ziekenhuis met knallende koppijn, bloeddruk van 180/140 en eiwitten in mijn urine, 4 dagen later heb ik moeten bevallen van ons zoontje*. Nu zijn we weer zwanger en hoop dat het goed blijft gaan!
Ik kreeg met 25 wk een te hoge bloeddruk krijg medicijnen methyldopa. Ondanks deze medicatie bleef mn bloeddruk hoog 180/100. Dus kreeg er nog iets bij waar ik de naam even niet meer van weet. Met 32 wk in het ZH gelegen 24 uurs controle gehad. Mocht naar huis week later weer opgenomen eiwitten in urine. Met 34.3 besloten in te leiden ivm zwangerschapsvergiftiging mn bloeddruk was toren 185/115 ondanks de medicatie en mijn nieren werkten slecht en de kleine had een groei achterstand van 3 weken. Met 35 wk bevallen.
Ik ben ook twee keer ingeleid wegens pre-eclampsie/hellp. Eerste keer bloeddruk tussen de 95 en 105, idd ook methyldopa meegekregen. Bleef paar weekjes doorsudderen tot ik aangaf de avond tevoren bandgevoel om bovenbuik/lever te hebben. Moest bloedprikken en mocht meteen blijven ivm afwijkende waardes. Dat was op donderdag en maandag ben ik ingeleid met 36 weken. Tweede keer bloeddruk prima tot ineens hij bijna niet meetbaar was door de vk, uiteindelijk mat ze 110 onderdruk. Meteen door naar zh, eerst naar huis, volgende dag toch opgenomen. Bloeddruk bleef daarna perfect maar omdat ze toch eiwitten in de urine vonden en vanwege mijn historie moest ik toch blijven. Ingeleid met 37 weken. Voelde me bij mijn eerste zwangerschap ook heel erg slecht en achteraf gezien denk ik echt dat dat mijn lichaam was die protesteerde tegen de zwangerschap. Toen dacht ik dat het er gewoon bij hoorde. Dus als je je niet goed voelt, gewoon bellen! Better safe than sorry!