Wat doen met hele oude camera's?

Discussion in 'De lounge' started by Victoria30, Jun 24, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Ik heb een ruim 30 jaar oude kleine verzameling geërfd met spiegelreflexcamera + lenzen en nog een paar cameratjes waarvan ik geen idee heb hoe ik ze moet noemen. Ik kan er zelf niks mee en de hebben in de schuur gestaan. Kan dat zo in de prullenbak of zou ik er ergens nog wat mee kunnen? Zo ja, waar moet ik dan wezen?

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ik zou er mee langs een foto speciaalzaak gaan en ja laten informeren wat het nog waard is.
    Foto spul kan veel opleveren dus nooit zomaar weggooien.

3. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Zou me idd laten informeren wat het waard is. Dan kun je het altijd nog verkopen alles je het niet wil

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Je kunt een beetje op marktplaats speuren wat anderen er voor vragen. Neem aan dat op elke camera wel een merk staat? Het is vaak wat de gek er voor geeft, zeker als het een verzamelaar is ;).

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Gooi ze in ieder geval niet weg! Als je er nog iets voor kunt krijgen, is dat leuk meegenomen. Al vermoed ik dat je jezelf niet rijk hoeft te rekenen. Als ze niks waard zijn of als je geen zin hebt in het gedoe, stuur dan even een mailtje naar basischool / middelbare school in de buurt. Ik zou er heel blij mee zijn! Wij hebben in de plusklas een project over camera's, dan ais het gewoon super als je wat oude toestellen en lenzen hebt staan die ze kunnen gebruiken, eventueel open kunnen maken etc.

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Er zitten kabels bij en nog een dia-apparaat, ik heb echt geen idee wat bij elkaar hoort en wat de staat van de apparatuur is. Ik wil geen items verkopen die niet meer werken.

Ik ga denk ik even bij een winkel kijken als ik die kan vinden. Ik heb al zitten kijken maar ik kan niet zo makkelijk iets vinden dat in de buurt is. Dichtst bij zijnde die ik kan vinden is een uur reiden enkele reis. In een regio waar ik verder niks te zoeken heb. Weten jullie misschien een goede google term om zo'n winkel te vinden? Ik kan alleen groot verkopers van nieuwe toestellen vinden.

@tupp hebben jullie genoeg lenzen en camera's voor het project?

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Ik heb mij hier jaren geleden een beetje in verdiept omdat ik toen oa oude box camera's verzamelde. Mocht er een camera tussen zitten van het merk Lomo, die moet je absoluut niet zomaar weggooien want is waarschijnlijk nog veel waard. Je mag me een foto pb-en dat ik er even naar kijk.

In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag weet ik winkels waar je ook langs zou kunnen gaan om te informeren.

Victoria30 likes this.
  8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    @Victoria30; ik heb de juffen die de plusklas draaien even gemaild. Ik kom er op terug.

Victoria30 likes this.
  9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Bedankt :) Ik ga morgen even een foto maken.

10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Volgens mij is dat nauwelijks meer wat waard. Mijn vader heeft ook ontzettend veel oude spullen liggen incl een hele grote dure lens. En ook spullen voor een doka te maken. Hij heeft al geprobeerd via mp te kijken en ook aan een fotograaf gevraagd of hij iemand wist, maar ze doen er gewoon niks meer mee. Het is echt kapitaalvernietiging, zo zonde.
    Rolletjes kun je nog wel kopen. maar ja... ik snap het wel, ik druk ook liever foto's af waarvan ik zeker weet dat ze de moeite waard zijn. Of heel veel foto's maken want dan zit er vast een super foto tussen.
    Ik kon de spullen namelijk krijgen van mijn vader.... maar digitaal heeft heel veel meer voordelen.

Victoria30 likes this.
  11. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    Ik heb een mooie Nikon spiegelreflexcamera met 2 mooie lenzen. Daarmee kan ik goed uit de voeten tussen 18-300 dus heb ik er ook niks aan om er nieuw leven in te blazen.

Er zit trouwens ook nog een dia apparaat tussen. Maar hoeveel mensen hebben nog dia's.. Mijn moeder heeft alle dia's van vroeger omgezet in digitale foto's dus hier zou dat ook geen bestemming hebben.

12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,696
    4,304
    113
    noord holland
    Mijn vader heeft er ook een dia apparaat tussen zitten! Maar inderdaad, daar doe ik ook niets mee. Vroeger hadden wij 1 keer per jaar een dia- avondje. Eigenlijk vond ik dat toen al zo zonde, een fotoboek heb je veel sneller bij de hand en kijk je veel vaker.

13. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,767
    18,912
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    De laatste keer dat wij dia's keken, bleek er een schimmel ofzo op die dia's te zitten. Zodra een dia voor de lamp kwam, begon dat door de warmte te groeien en verdween het plaatje. Zo zonde! Wat dat betreft ben ik blij met de mogelijkheden van tegenwoordig waarbij je kunt back-uppen.

@Victoria30: Als je de fototoestellen en lenzen niet verkocht krijgt, zouden wij er blij mee zijn.

Share This Page