keukenkastjes

Discussie in 'De lounge' gestart door sneeuw, 14 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben even nieuwsgierig. Hebben jullie matte of glanzende keukenkastjes...........en hoe bevalt het ivm vlekken, schoonmaken etc.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb witte, matte keukenkastjes en ze zijn niet makkelijk schoon te maken (zitten ook siergroeven in). Eigenlijk kan ik iedere dag wel met een doek eroverheen, werkelijk geen idee hoe de kinderen het voor elkaar krijgen maar er zitten altijd zwarte vegen op.

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Hier matte keukenkastjes. Vind het persoonlijk wel mooier staan, warmer op één of andere manier, maar je merkt inderdaad wel dat sommige vlekken er niet goed uit gaan. Ik maak wel regelmatig alles schoon (sowieso elke paar dagen de buitenkanten) dus de vlekjes zijn minimaal. Heb ook nog niet geprobeerd met een ander schoonmaakmiddel eigenlijk :D

Ik heb een lichte kleur kastjes, dus als ik met een droge doek alles nawrijf, moet die ook wit zijn, anders blijven alle stofjes eraan plakken. Dat is het enige wat ik wel beetje irritant vindt met schoonmaken. (vooral ook omdat schuursponsjes een donkere onderkant hebben) maar dan maar een schuursponsje zonder schuur ;)

4. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is dus precies waar ik bang voor ben, ik vind mat eigenlijk veel mooier, warmer lijken maar ik heb het idee dat de glanzende kastjes beter zijn schoon te maken............ maar zie je op de glanzende de vingervlekken ook niet sneller dan?

5. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja op glans zie je de vlekken wel duidelijker, vooral als het met vette vingers is aangeraakt, dan zie je vinger afdrukken, vooral als het licht erop schijnt.,.dat zie je bij matte dan weer niet.. maar het schoonmaken gaat bij glans wel beter. Bij de matte als je goed kijkt zie je die kleine vezeltjes/structuurtjes zitten waar het vuil eigenlijk makkelijker aan hecht dan aan glansende.. Moeilijk dilemma he!

Toch ondanks de schoonmaak kwesties, zou ik weer opnieuw voor mat kiezen. Als ik nu zo naar m'n keuken kijk. Dan maar iets vaker een lap eroverheen halen, het is tenminste wel een strak geheel met warme uitstraling, zeker als het licht erop schijnt.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hoogglans witte kastjes.

Ik vind het prachtig, maar wij houden nu eenmaal van een strakke wat killere uitstraling (klinkt ook niet gezellig;)).

Wat schoonmaken betreft echt ideaal! Wat vingers betreft tja dat zie je wel. Maar het is dan ook zo weer schoon...

We hebben het in combinatie met een RVS aanrechtblad (dat is wel veel poetswerk), maar daar heb je wel weer handige spuitbussen voor!!!

Succes met kiezen.

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Matte witte deuren en hier gaat er ook iedere dag een doekje over maar sommige vingervlekken zijn moeilijk weg te halen (oh die man van mij.. die gaat gerust nadat hij eten met zijn vingers heeft gepakt bij het koken nog even een kastdeurtje open doen zonder zijn handen eerst af te wassen.. arg).
    Maarja.. ik vind het een stuk warmer staan dan glazende kastjes.

8. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    lekker zo'n man, haha, vraag me af of ik die van mij goed op kan voeden hoor....

9. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Hier hoogglans witte kastdeurtjes. In combinatie met een donkerhouten werkblad en kast-ombouw en goede verlichting een hele warme uitstraling. Doordat de kastjes glad zijn is het makkelijk schoon te maken.

10. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Wij hebben ook witte hoogglans deurtjes. In combinatie met een donkergrijs composiet blad. Ik maak de kastjes maar 1 keer per week aan de buitenkant schoon (blijkbaar valt het licht bij ons goed, haha!)
    Voor de rest hebben wij wel een warm en gezellig huis met veel hout, stoffen bank, en hoogpolig vloerkleed, en ik vind het persoonlijk heel mooi combineren!

Het schoonmaken van hoogglanskastjes is inderdaad supersimpel! Ik doe het meestal met een microvezeldoek en een soort glassex (uit Duitsland, met spiritus erin). Dan droogt het ook gewoon netjes streeploos op.
    Ook met het blad ben ik trouwens heel blij. We hebben daar ook de achterwand bij het fornuis van, en ook dat maakt heel makkelijk schoon!

11. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij hebben een hoogglans keuken en ik zie er nauwelijks wat op (ligt denk ik ook aan de lichtinval die precies goed valt). Ook erg goed schoon te houden dus. Ben er erg blij mee.

12. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga steeds meer twijfelen, was zo zeker van mat, maar ik hou totaaaaaaal niet van poetsen en zeker niet als het niet schoon te houden is

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben een matte keuken, maar dan in de kleur teakantraciet is dus hout imitatie en is echt heerlijk je ziet er werkelijk helemaal niets op. (was ook te krijgen in echt hout, maar dan zie je juist alles en is heel krasgevoelig, werd ons afgeraden)

14. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    En zijn er verder nog nadelen aan een glanzende keuken? Lichtinval?? Zie je er echt sneller krasjes op zoals ik wel eens hoor?

Deel Deze Pagina