Wie heeft er een idee?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lapeldoorn, 4 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lapeldoorn

lapeldoorn Actief lid

4 jan 2007
    157
    0
    0
    Mijn verhaal is lang, maar ik probeer even de korte versie op te schrijven hier.

10 nov 2006 eerste dag laatste menstruatie
    12 dec 2006 zwangerschapstest positief
    25 dec 2006 bloedingen de hele dag
    26 dec 2006 wederom bloedingen, iets minder erg

27 dec 2006 echo bij gyn. niets te zien, geen goede zwangerschap zei hij.
    Bloedgeprikt:HCG 800, sinds vandaag geen bloedingen meer.

29 dec 2006 HCG 1600, wederom vage echo, gedacht werd aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap, diezelfde middag nog operatie gehad.

29 dec 2006 na de operatie werd me verteld dat er geen vruchtje te vinden was... vaag dus... na nieuwjaar terug

2 jan 2007 HCG 2700 (blijft dus stijgen) maar op de echo vaag stipje in de baarmoeder te zien... weer een week wachten en terugkomen...

Heeft iemand enig idee wat dit is?
    Ik heb een paar vragen:

* Blijft je HCG stijgen als het vruchtje al dood is?
    * Waar kan het vruchtje nog meer zitten, als het nog ergens is?
    * Vanaf hoeveel weken is het meer dan een stipje op een vaginale echo?

Ik hoop dat iemand iets weet.

Bedankt!

2. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hey meis,

Allereerst wat vervelend allemaal zeg , je moet je erg onzeker voelen. Ik probeer je vragen te beantwoorden.

Ja als het vruchtje niet meer leeft kan je hcg aan blijven maken.
    Buiten de baarmoeder kan het in de eileider zitten maar ook in de buikholte.
    Rond 4 weken weken is het een vaag stipje vanaf 5 a 6 weken is er vaak al meer te zien.

Ik hoop dat je er iets aan hebt , ik wil je heel veel sterkte wensen en dat je maar gauw goed nieuws mag hebben.

veel liefs sancho

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
  4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb iets soortgelijks gehad. Voor mijn gevoel was het geen echte zwangerschap maar meer een mislukte bevruchting. Het niet levensvatbare vruchtje is bij mij in mn eileider blijven zitten. Daar was het via een inwendige echo ook gewoon te zien. Ik ben spontaan gaan vloeien vanaf dat ik 1 week overtijd was. In totaal heb ik 10 weken gevloeid voor het over was. In die tijd heb ik nog 1 keer een controle echo gehad om te kijken of het vruchtje niet groter werd. Dat was niet het geval. Verder moest ik 3 tot 4 keer per week bloedprikken om mijn hcg te meten. Dit ging eerst behoorlijk omhoog en daalde later heel langzaam tot het zo laag was dat het niet meer te meten was.

Op zich klinkt dit hetzelfde als wat jij hebt maar bij jou is er dus niets te zien. Dat is wel een verschil. Ik ben ook niet geopereerd (gelukkig). Kan het niet zo zijn dat het vruchtje al afgedreven is door je lichaam maar je hormonen het nog niet weten? Die werken toch vaak met wat vertraging.

In ieder geval veel sterkte!

5. lapeldoorn

lapeldoorn Actief lid

4 jan 2007
    157
    0
    0
    De gyn. zei meteen dat het geen Mola-zwangerschap is, dat hadden wij namelijk ook al op Internet gelezen...

Ik ben geen vruchtje kwijtgeraakt en tijdens de operatie hebben ze niets gevonden.

Nu zei de gyn. bij het laatste inwendig onderzoek (02-01) "ik sluit een intacte zwangerschap niet uit"
    Als het er toen niet was, kan het er nu toch niet ineens wel zijn?

Deel Deze Pagina