Ik ben nogal een propere Mien en dat betekend alles wassen dus Heb al het beddengoed, kleertjes en boxkleed al gewassen. Nu vraag ik me af: de binnenkant van de kinderwagen wassen jullie die? Er staat op handwas, maar als ik die nu op fijn was programma op 30 graden was, zou dat kunnen? En pluche knuffels (ook die aan mobiel hangen) wassen jullie die allemaal? Ze zitten er natuurlijk wel mee in hun mond.
Ik ga de knuffels wel wassen. Die van de mobile niet, want die hangt als het goed is hoog genoeg zodat ze die niet in hun mond kunnen doen! Ik ga zelf de bekleding van de kinderwagen wel wassen en dan inderdaad ook op zo'n fijnwas programma. Ze liggen er toch in en aangezien ik zelf een allergie heb voor nieuwe kleding die nog niet is gewassen (snap je wat ik bedoel ?) dus neem ik het zekere voor het onzekere en was het gewoon. Zou het wel heel vervelend voor de kleine vinden als ie dalijk uitslag heeft omdat ik het niet heb gewassen
ik heb alles gewassen behalve de knuffels aan de mobiel, inderdaad omdat daar de kleine toch niet bij kan en ook de kinderwagen bekleding ga ik niet wassen. boxkleed, beddengoed, knuffels, kleertjes, dekentjes, slabbers etc die dingen heb ik wel gewassen
Het is nog nooit in mij opgekomen op de binnenkant van de kinderwagen te wassen.... Ik was zelfs nieuwe kleertjes niet, ontaarde moeder als ik ben . Meid, succes met wassen, ik zou zeggen wat betreft de kinderwagen: go for it!
Ik heb de binnenkant van de wandelwagen wel gewassen, maar ik heb een showroom model, dus dat vond ik een frisser idee. Ach, verder sommige knuffels, hydrofieldoeken, lakentjes en de kleertjes. Heb nu gisteren voor het eerst het boxkleed gewassen, omdat onze kat er op was gaan liggen. Het dekentje moet ik nog wassen, wil ik deze week doen, zit toch een lakentje onder.
Je kunt ook overwegen om de stof van de kinderwagen op de hand te wassen met een vloeibaar wasmiddel; heb ik zelf ook gedaan. Je kunt dan ook goed in de gaten houden dat het niet verkleurt. Eventueel een beetje natuurazijn in het water om verkleuren tegen te gaan. Zelf vind ik de wasmachine een beetje eng met de stof van de kinderwagen; ook ivm krimpen e.d. Succes!
Ik doe een molton en hoelaken om het matrasje van de kinderwagen en een lakentje/dekentje. Is het dan nog echt nodig om de binnenkant te wassen? Ik ben benieuwd of het dan nog wel mooi blijft.
Volgens mij hoeft dat niet, ik ben het niet van plan. Wel ga ik het buiten even laten luchten denk ik, maar als je er een gewassen molton en hoeslaken in hebt hoef je het vast niet meer te wassen.
Ik heb de binnenkant van de wandelwagen ook gewassen en er een hoes overheen gedaan, totdat hij gebruikt wordt. De knuffels aan het mobiel niet, wel de overige knuffels en andere stoffen benodigdheden. gr. kat
Dames ik heb de gok gewaagd hoor! Ik heb de binnenkant op 30 graden fijne was gewassen. Niet gekrompen en geen kleuren dor gelopen. Dus een lekkere frisse wagen nu Ik leg op het matrasje van de kinderwagen ook een zeiltje en hoeslaken, want als ze eens een ongelukje hebben....beetje zonde van je matrasje
hmm het binnenwerk van onze kinderwagen mag zelfs gewoon op 40 graden gewassen worden maar niet in de droger... volgens mij duurt het eeuwen voordat bijv. die trappelzak die er bij zit dan weer droog is? of ben ik nou gek neem toch aan dat de buitenkant van die zak enigzins vochtafstotend is enzo? gaat om bekleding van een stokke iemand hier die al ervaring heeft met dat spul wassen? (en ja.. straks als er een kind in ligt moet het vast ook weleens gewassen worden.. maar ben wel benieuwd hoe ik dat het handigst kan aanpakken zodat het ook gewoon redelijk weer droogt)
Ik heb op marktplaats een kinderwagen en maxicosi gekocht en gewoon zoveel mogelijk in de wasmachine gewassen hoor. De binnenkant van de kinderwagen en zelfs het matrasje heb ik gewoon in de machine gedaan, op het handwasprogramma. Als je dat er niet op hebt zitten zou ik het gewoon op 30 graden normaal programma wassen. De voetenzak van de maxicosi en buggy heb ik ook gewassen, niks geen krimp en moeite met drogen. Gewoon goed laten centrifugeren en zo vrij mogelijk ophangen. Raampje open en eventueel na een half dagje even verhangen. Bij mij was alles toch behoorlijk snel droog. De buggy, de buitenkant en de kap van de kinderwagen moet ik nog even met een borstel en sopje doen, maar dan ben ik ech helemaal klaar! Liefs, Sonja
Ik heb toen alles gewassen wat kleding was en kleine knuffeltjes. Nu was ik niks meer vooraf, ja alleen de rompers, omdat die echt direct op het huidje zitten! Tijn heeft nergens last van, geen bultjes, niks schaal, gebruik zelfs wasverzachter! En de binnenkant van de wandelwagen..nee het is niet eens in me opgekomen! Niet vervelend bedoeld, maar beetje relaxe! kus miek
Hai dames, Ik was alleen die dingen (kleertjes, hydrofielluiers, badjasje, lakentje, etc.) die de kleine direct op zijn/haar huid krijgt. De rest niet hoor. Hoe lang gaan jullie met dit wassen van nieuwe spullen door, tot de kleine een paar maanden oud is? gr. Anne
euhh.. altijd! zoals ik al schreef ik ben een propere mien en vind het gewoon lekker als alles fris ruikt. Maar ik was ook alle nieuwe kleding van mijn vriend en mezelf hoor. Dus het is niet zo dat ik alles perfect wil hebben, maar vind het gewoon lekker fris. Die nieuwe dingen kunnen soms zo chemisch ruiken.
Ik was alle kleertjes, hydrofielen (nemen dan meer vocht op), slabbetjes, spuugdoekjes, boxkleed, dekentjes, lakentjes, het sloopje voor in de wagen, enz. De bekleding van de wagen?! Nee dus. Dat vind ik wel erg ver gaan. De knuffeltjes heb ik ook (nog) niet gewassen. Er zijn er een paar die er al lang staan, dus die was ik wel even, maar de rest....nee.
Bekleding van de wagen was ik nu omdat de kinderwagen van marktplaats komt en dus tweedehands is. Wellicht een beetje stom, maar nu ruikt het voor mij vreemd, naar andere mensen. Tja, reukzintuigen werkten altijd al goed, maar nu staan ze helemaal op scherp. Bij een nieuwe kinderwagen zou ik waarschijnlijk alleen de lakentjes en dekentjes of dekbedjes wassen, maarja nu is het tweedehands. Liefs, Sonja
ik heb alleen het bedden goed, kleertjes,slabbertjes,rompertjes,sokken,spuugdoekjes,lakentjes voor de wandelwagen en dat soort dingen allemaal gewassen. bekleding van de wandelwagen was ik niet ,alles is nieuw en ziet er goed uit. knuffeltjes was ik ook niet.
Ik was alleen de kleertjes en het witgoed (hydrofielen, lakentjes etc.) Het dekentje blijft zoals het is, het wordt ook naar het schijnt niet mooier van wassen aangezien het een fluweel-look katoen is. Mocht het tzt vies worden, dan laat ik het stomen. De binnenkant van de wagen, het boxkleed, knuffels? Nee, dat vind ik niet nuttig! Ons kindje mag straks ook in de armen van familieleden liggen en die ga ik ook niet eerst wassen. :-D maar misschien ben ik ook gewoon een beetje een viespeuk hoor. groetjes maris
voor de meiden die de nieuwe kleertjes niet vooraf wassen een waarschuwing: 80% van de babykleding en spullen komt uit china. en bijna alles wat uit china komt bevat giftige stoffen, wat weer komt door de containers waar het in vervoerd wordt. Dit was laatst nog in het nieuws, er was gif gevonden bij practisch al het spul uit china. Na het wassen is er geen gevaar meer, maar ik zou nieuwe kleertjes e.d. wel degelijk even wassen eer je het aantrekt. Ik zal het artikel eens opzoeken