Wie heeft er een ikea keuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door girl1988, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@citta: mooi hoor :)
    Hie wilde manlief perse glans.. Dus toen werd het al snel dit blad :)

2. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier een minder tevreden Ikea keuken bezitter. Onze keuken ziet er prachtig uit, echt mooi om te zien. Deze is begin juli geplaatst. Nu, bijna 4 maanden later, wachten wij nog steeds op een nieuw zijpaneel wat met het plaatsen van het blad beschadigd is (evenals onze muur die hierdoor opnieuw gestuct moet worden).
    De koelkast maakt zo'n herrie, dat dit boven te horen is. Het lijkt af en toe net een vertrekkend vliegtuig.
    Wij hebben zo'n mooi stenen blad. Je ziet hier echter alles, maar dan ook ALLES op. Als je je handen hebt gewassen moet je er op bedacht zijn dat je elk spettertje wegveegt. Laat je dit liggen, dan heb je gegarandeerd vlekken die er niet meer af gaan. Best jammer voor zo'n ontzettend duur blad.
    Verder zijn we niet tevreden over de vaatwasser. Onze glazen vallen iedere keer als je het mandje er uit trekt om. In onze vorige vaatwasser gebeurde dit echt nooit! Daarnaast is de vaat nog zo ontzettend nat als het apparaat klaar is. Je moet met een theedoek de boel nadrogen. Ook dat hoefden wij bij onze vorige vaatwasser nooit!

We zijn nu 2 weken geleden weer gebeld over het vervangen van het zijpaneel. Afgesproken dat we teruggebeld zouden worden door het bedrijf wat de keuken geplaatst heeft. Nog niet gebeurd dus. Zó jammer, je hebt alles al betaald (de keuken en de plaatsing) en het is niet in orde. Maar vooral dat het zóóóóó lang moet duren. Maandag zal ik maar weer zelf bellen en dan gelijk vragen om een monteur voor de koelkast, dit is tenslotte nog garantie (de keukenmonteur keek ook raar op toen hij hoorde wat voor geluid de koelkast produceert). En ik zal vragen waar ik een klacht in kan dienen m.b.t. het blad.

We hebben best veel geld betaald (ruim 7000 euro voor de keuken en plaatsen) en vinden het ontzettend jammer van alle minpunten en de langzame service. Wij vinden onze keuken wel een plaatje om te zien! Ik weet niet of we een volgende keer weer bij Ikea zouden kopen.

3. Saskia78

@lief en stoer: wat hier goed werkt bij het blad... (Wij hebben hetzelfde probleem...) schoonmaken met water met blue wonder of met glassex. En daarna droog vegen met een droge theedoek.

En inderdaad... Glanzend blad vlekt snel.. Alles wat er op komt glimt namelijk niet en is dus een vlek.

Onze Ikea-vaatwasser en koelkast doen het prima trouwens...
    Ook nauwelijks geluid van de koelkast moet ik zeggen.
    Al eens gemeld bij Ikea dat hij wel erg veel lawaai maakt?
    Onze is nagenoeg geruisloos namelijk... En dat lijkt me vrij standaard bij koelkasten.

4. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @citta

Ja dachten wij ook dat zwart donker zou worden en hadden ook een zwarte vloer maar viel gelukkig erg mee! Dus wie weet deurtjes vervangen ander kleurtje:D:p

Wij hebben wel eens gehad met ons grijs keuken blad er was ontkalker overheen gegaan en een gigantische witte vlek erin gekomen was gewoon er in getrokken na veel gedoe ook gelukkig toen een nieuw keuken blad gekregen duurde wel even want was op maat voor een keuken eiland maar toch gekregen. Nu op een zwart achtig blad precies weer een witte vlek (gelukkig nu een kleinere vlek) waarschijnlijk ook van ontkalker dus let er voor op!

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    @ Saskia78.

De tip van het schoonmaken zullen we eens proberen morgen. Voor de koelkast zal ik maandag ook gelijk vragen om een monteur. Toevallig had mijn partner het in zijn vorige huis ook bij de toen nieuwe keuken. Deze bleek toen niet voldoende afgevuld te zijn. Ik hoop dat het in dit geval ook zo simpel ligt, want ik heb eerlijk gezegd weinig zin om eventueel weer op een nieuwe koelkast te wachten en de plaatsing daarvan.

Overigens hadden wij met het leveren van de keuken 2 afzuigkappen gekregen ;). Mijn eerste gedachte was markplaats! Maar eerlijk als ik was heb ik hier ook melding van gemaakt. Tot op de dag van vandaag staat ook deze nog bij ons nieuw in de doos in de schuur. Hij zou opgehaald worden :(.

6. Saskia78

Oh en onze vaatwasser heeft vaak ook natte vaat als hij piept.. Als je hem even laat staan is alles uitgedampt en is het meeste wel droog.
    Lijkt wel alsof hij er nog een wolk hete lucht in blaast die langer nodig heeft dan het piepje aangeeft.
    Bij mijn oude vaatwasser zette ik de deur altijd op een kiertje als hij klaar was. Bij deze is dat dus niet zo handig.

7. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hier onze ikea keuken, inmiddels bijna 5 jaar oud, heeft ons 4000 euro gekost incl apparatuur, hij is uit mijn hoofd 3,25 bij 3,50 (echt niet duur) niets heeft ons in de steek gelaten en de keuken ziet er serieus nog net zo netjes uit als toen we hem gekocht hebben. Wel wat kleine krasjes op de deurtjes maar dat kan niet anders dan met twee kleine rakkers in huis. Ik ben persoonlijk echt dik tevreden!

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    ohja bij hoogglans is het handig om met goudzeep schoon te maken, afnemen en oppoetsen met een doek, gaat het heel mooi glansen! En het blad smeer ik na het schoonmaken in met babyolie, evenals de rvs sierrand, erg mooi!

9. Saskia78

Goudzeep?

10. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    ja goudzeep is een mild schoonmaakmiddel wat veel glans geeft. Agressief schoonmaakmiddel op hoogglans deurtjes is niet zo best!
    net als allesreiniger wat in de emmer doen en aanmaken met water.

11. Saskia78

Mja ik gebruik ook meestal gewoon allesreiniger... Iets anders durf ik niet zo goed. Of goed verdunde bluewonder...
    (Dat is wel redelijk wonderlijk spul toch :) )

12. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    wij hebben ook een ikea keuken, nu ongeveer 5 jaar oud
    maar zijn er niet tevreden over. kastjes die afbreken. idemdito met handvaten. keukenblad zet uit.
    wij zijn nu hard aan het sparen voor een nieuwe en die komt niet bij ikea vandaan. en als ik het vergelijk met een brunzyeel keuken vind ik er kwalitief toch verschil in zitten.

13. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    jahoor blue wonder kan ook wel goed, heerlijk spul!

14. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Nou we hebben nog eens goed zitten denken. We willen misschien ook gelijk nieuwe tegeltjes dus moeten maar eens gaan kijken hoe of wat. En of het dan goedkoper is om het door hun te laten doen. Of iemand zoeken die ons kan helpen met tegelen en de keuken zetten. Volgens me man moet ik er maar niet vanuit gaan dat het op kort termijn is. Wil eerst sparen enzo. Volgens heb de keuken pas over 2 jaar minimaal. Maar als ik iets in me hoofd heb;)

Deel Deze Pagina