waarom duurt het zolang?

Discussie in 'De lounge' gestart door zogezegend, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

misschien dat iemand dit weet, wat langer als een jaar geleden, als de gemeente mijn inkomen overmaakte naar de rabobank stond het er na 3 a 4 dagen op, nu is dat sinds langere tijd 6 dagen.
    als je zelf wat overmaakt is dat vaak veel korter, nu mijn vraag weet iemand waarom?
    houdt de bank het gewoon vast?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het kan zijn dat de gemeente van bank is veranderd en het geld tegenwoordig overmaakt vanaf een ING/Postbank rekening en dat het daardoor langer duurt.
    De banken mogen het geld niet "vasthouden"!!!!

Het kan ook zijn dat de uitbetaaldag is aangepast???? Hebben ze bij het UWV een poos geleden ook gedaan. Daar ging het zelfs om een dikke week! Van de 15e ineens naar de 23e uitbetalen.

3. zogezegend

ik weet dat de gemeente rond de 22e 24e overmaakt, ik had vroeger rond de 25e 26e mijn inkomen binnen nu is dat de 28e of zelfs later, heb het nu bv nog steeds niet binnen.
    het vervelende is dat hierdoor de rekeningen er ook niet af kunnen waardoor ik brieven ontvang met kosten van 15 euro bovenop de rekeningen die ik moet betalen...dus het gaat me nu kosten omdat ik geen buffer heb..:(

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hier net zo, heb Rabobank.
    Mijn salaris wordt op maandag of dinsdag overgeboekt, elke week. Ik heb het er pas op vrijdag eind van de middag op staan. Voorheen was het maandag overmaken vanaf ING of ABN, de volgende dag bijgeschreven.
    Tijdje terug mn baas gevraagd of het salaris wel was overgemaakt. Was wel het geval, heb er een week op moeten wachten. Stond de week erop op maandag pas erbij.

Als ik van Rabobank naar SNS overmaak was het eerder dus ook na een dag bijgeschreven. Vorige week woensdag overgemaakt, ook goedgekeurd, maar had het vanmorgen pas binnen op de andere rekening. (Hebben bij beide banken een rekening lopen).

Ben wel een beetje klaar met de Rabobank eigenlijk.

5. zogezegend

nou ik was altijd tevreden bij rabobank, maar het begint me steeds meer te irriteren, en nu krijg ik er zelfs problemen met mijn betalingen door..:x

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja hier dus ook. Heb de betalingen vanaf december dus later laten zetten. Deze rekening wordt alleen voor een bepaald aantal rekeningen gebruikt, dus er staat elke maand precies genoeg op om dit te betalen (te lui om het te veranderen naar de andere rekening. Teveel werk:)).
    Heb wel direct aangegeven wat het probleem is en als het komende weken weer niet lukt, het een tweede keer proberen af te schrijven als het de eerste keer niet lukt. Alleen dan dus een paar dagen later.

Heb ik wel voor moeten tekenen trouwens.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Bedrijven of gemeentes maken hun uitbetalingen vaak over via een andere boekingssoort dan een particulier. Dus dat duurt idd langer dan een overschrijving die je zelf verstuurd. Die ontvang je echt dezelfde dag of uiterlijk de volgende.

Een betaalbatch kan 2 à 3 werkdagen duren, vanaf t moment dat de opdracht is verzonden naar de bank.

8. zogezegend

dan duurt dit dus nog altijd langer als de 2 a 3 dagen, ik heb net online een klachtingedient bij de bank, zag dat dat erg makkelijk gaat, dus misschien als er meer zijn die het als vervelend ervaren bij rabo ook even doen?

Deel Deze Pagina