Wie heeft er een innestelingsbloeding gehad?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sylina, 3 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylina

Sylina Lid

18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb 5 dagen na mijn eisprong 2 dagen bloedverlies gehad en 1 dag bruinverlies.
    Wie herkent dit ook en bleek zwanger?

Hoe zag de bloeding eruit?

Ik had geen pijn (zoals bij mijn menstruatie want dan leef ik 1 dag tot 2 dagen op pijnstillers) en ook had ik geen bloedklonters en geurloos. Gewoon lichte rood bloedverlies en erg dun van structuur.

Wie herkent dit en kan haar ervaring vertellen.

2. Dagda

Dagda Fanatiek lid

8 jul 2019
    1.687
    1.855
    113
    Vrouw
    Ja heb ik twee keer gehad. (1e en 3e zwangerschap die goed gingen) Dacht beide keren ongesteld te zijn geworden. Maar beide keren 3 dagen erna een positive test in handen.

Dun helder rood. 2 dagen lang. Max 1 maandverbanje vol.

Sylina vindt dit leuk.
  3. Sylina

Sylina Lid

18 sep 2019
    19
    0
    1
    Vrouw
    Kan je je herinneren wanneer ongeveer je bloedingen waren en hoeveel dagen het duurde?

4. Ior

Ior Niet meer actief

Ik heb bij beide kids een innestelingsbloeding gehad. Bij de 1e alleen met afvegen wat bruinig en niet langer dan 2 dagen, was een paar dagen voor nod. Bij de 2e was een maandverbandje nodig, helderrood en op nod. Ik dacht dat dit dus fout liep maar de testen bleven oplopen en ik mocht eerder naar de vk voor een echo toen

Sylina vindt dit leuk.
  5. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ja ik 1 keer. Ongeveer 8 dagen na ovulatie. 2 dgn later testte ik positief.
    Het was trouwens helderrood bloed, niet veel.

Sylina vindt dit leuk.
  6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Bij mijn laatste zwangerschap. Weet niet hoeveel dpo, was net met de pil gestopt en wilde niet al meteen met ovulatie testen ed beginnen.

Bloeding duurde 4 dagen. En ik dacht dat ik ongesteld was geworden. Nu heb ik altijd een lichte menstruatie, zonder krampen, die ongeveer 3 dagen duurt. Het enige dat anders was, was dat het alle dagen helder rood bloedverlies was ipv 1 dag helder rood en daarna bruin.

Ongeveer een week erna werd ik “ziek” en dacht een stevige griep te pakken te hebben. Na 2 weken, en nog steeds geen verbetering, voor de zekerheid een test gedaan. Ik was zwanger.

Sylina vindt dit leuk.
  7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    85% van de innestelingen gebeurt tussen 8 en 10dpo, 99% tussen 7 en 11 dpo. De kans dat je met 5dpo een innestelingsbloeding hebt is dus ontzettend klein. Een bevruchte eicel moet vanuit de eileider naar je baarmoeder toe, daar heeft het vaak een dag of 6 voor nodig. Hoe zeker ben je van je eisprong? Heb je temperatuur gemeten of ovulatietesten gedaan?

Ik heb 9 dpo wat roze schuim gehad bij het afvegen, 10 dpo een soort slijmerig/dun rood bloedverlies.

8. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja op 5w 2d zelf.. vermoed toch dat innestellingbloeding was

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.921
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat is niet waar. Een bevruchtte eicel heeft minimaal 3 dagen nodig om in de baarmoeder te komen ;).
    Mijn innesteling was namelijk al op 4 dpo en ik testte op 6 dpo positief ;) (hier toen ook laten zien incl de 1-2 op 8 dpo en de 2-3 op 10 dpo).
    En ja ik tempte, dus wist exact wanneer mijn ei was :)

En zo zijn er hier veel meer vrouwen met een innesteling op 4-5-6 dpo ;)

Sylina vindt dit leuk.
  10. femm88

femm88 Bekend lid

18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Bij de 2e zws, op nod 'gewoon' ongesteld geworden, 14 dpo, 3 dagen bloed, dus dacht echt ongesteld te zijn geworden, had ook een witte test namelijk.
    Maand later weer ongesteld, maar dit was wel echt minder, dus toen toch maar testen en 2 dikke strepen.
    Op de echo zagen we een paar weken later een baby van 12 weken!

Levice en Sylina vinden dit leuk.
  11. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik kan echt nergens wetenschappelijke literatuur of onderzoeken waarbij voor 6 dpo een innesteling plaats gevonden heeft. Heb er nu nog even expliciet naar gezocht. Ik heb het daar over gehad met de gynaecoloog omdat er hier heel veel dames inderdaad aangeven dat zij veel eerder de innesteling voelen of een bloeding hebben en ik dus vanaf 4 dpo constant vanalles voelde. Heb me echt verdiept in de literatuur, zo is bijvoorbeeld veel onderzoek gedaan naar de kans op een miskraam in combinatie met de dag van innesteling (kans neemt toe met late innesteling) waardoor dus impliciet ook onderzoek wordt gedaan naar de dag van innesteling. Nu zijn er ook een hoop oude onderzoeken, waarbij ik me afvraag hoe betrouwbaar de apparatuur is. Maar als je kijkt naar onderzoeken vanaf 1990 of 2000 kom ik dus echt niks tegen over innestelingen voor 6dpo, waarbij veel artikelen zelfs spreken vanaf 7 of 8 dpo.

Maar goed, dat verklaart jouw zwangerschappen dus niet :roflmao: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar ik merkte toen ik mijn eigen onderzoekje deed dat het dan dus echt om uitzonderingen gaat, maar goed die zullen er altijd zijn.

Sylina vindt dit leuk.
  12. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap een innestelingsbloeding. Het leek of ik ongesteld aan het worden was wat niet doorzette. Ik bleek zwanger.

Sylina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina