Al in een eerder topic had ik aangegeven dat ik 1 september mijn laatste menstruatie heb gehad. Cyclus was de laatste keren 53, 49, 43. Ik zit morgen al op 56 dagen. En nog steeds geen menstruatie. Het is zo verwarrend, omdat ik gewoon niet meer weet wanneer mijn menstruatie nu zou moeten komen. Of wanneer überhaupt mijn nod is. Of ik wel een eisprong heb gehad... raden jullie aan om de huisarts te bellen?
Ja, je cyclus is te lang voor normale begrippen. Grote kans dat je cyclus zonder eisprong is. Dus zou zeker bellen
ik zeg ja, bij mij zelfde verhaal qwa lange cyclussen dan... ik zit ook op gemiddeld 44 dagen loop ook bij de gyn... na bevalling hele heftige menstruaties... je zou idd doorgestuurd kunne worden zodat je pillen mee krijgt om het allemaal op te wekken en je eisprong regelmatiger te krijgen ( ligt er ook beetje aan hoe lang je al bezig ben) als je net gestopt ben met anticonceptie zullen ze zeggen wacht nog af moet op gang komen... maar als je al zeker 6 maand bezig bent zo dan sturen ze je wel door. het is zo frustrerend he.. dat wachten ik zou clomid kunne krijgen alleen we hebben besloten om het nog af te wachten tot volgend jaar maart als ik dan niet zwanger ben ga ik aan de clomid om ook evenveel kans te hebben met een kortere cyclus. succes ik zou bellen daar zijn ze voor laat de dokter maar meekijken wat er gebeurt!
Ik zou ook vragen om een verwijzing naar de fertiliteitsarts. Niet te lang aanmodderen. Ik wordt na lange onzekerheid en niet serieus genomen te worden door de huisarts nu ook geholpen met een oriënterend fertiliteitsonderzoek in het ziekenhuis. Geeft zoveel rust.
Gewoon bellen... mijn cycli waren ook 51-44-42-146 en nu op dag 124 en nog helemaal niets. Dus bellen, misschien zijn je bloedwaardes niet goed o.i.d. even laten controleren dus. Bij mij bleek dat ik pcos had en ben nu sinds maart onder behandeling, het gaat allemaal mega traag dus liever nu bellen ipv blijven wachten!
Gemiddeld gezien hebben cycli van >35 dagen geen eisprong. Uiteindelijk ga je dan bloeden omdat het slijmvlies dan te dik is geworden. Dat is natuurlijk niet bij iedereen zo, maar gemiddeld gezien. Ik zou zeker contact opnemen met jouw huisarts. Als je net gestopt bent met de pil heb je kans dat je aangeraden wordt om nog even af te wachten, maar dan heb je in ieder geval het eerste contact gehad hierover. Succes!
Ben je net gestopt met de pil? Ik heb namelijk 3 van zulke cyclussen gehad na het stoppen en ben met geluk en met ovulatietesten toen na de derde ronde wel zwanger geraakt. Dus ik heb niet meer gebeld. Ik had dat wel gedaan als het na een half jaar nog zo onduidelijk was. De cyclus waarin ik zwanger ben geraakt duurde 56 dagen.
Ik volg even! ik ben in juli gestopt met de pil en toen mijn ontrekkingsbloeding gehad. Sindsdien geen menstruatie meer gehad, terwijl ik voor de pil altijd een heel regelmatige cyclus had. Je leest overal dat het soms een half jaar tot jaar kan duren voordat je menstruatie weer goed is, dus ben bang als ik de huisarts bel dat ik word teruggestuurd met het bericht het nog even aan te kijken... ik ben nieuwsgierig wat jouw arts zegt!